Найбільший «бігморд» — комуністичний

01.09.2007
Найбільший «бігморд» — комуністичний

Комуністи на проспекті Перемоги тиснуть на гігантизм. (Фото автора.)

Уже понад тиждень кияни і гості міста мають змогу спостерігати на стіні заводу «Більшовик», що біля станції метро «Шулявська», велетенську рекламу Комуністичної партії України. Монументальний червоно­чорний напис на білому тлі «За народовладдя! Диктатуру геть!» тисне на свідомість, незважаючи на те, що сам банер виготовлений із брезенту, а не висічений на граніті.

Очевидно, що це найбільший зразок зовнішньої політичної реклами в Україні. Розміри полотна, яке містить також логотип КПУ і зображення годинника й напис «Час обрати чесну владу!», — близько 80 метрів завширшки та 10 заввишки. Скільки членських внесків мусили назбирати на неї «вірні ленінці», адже драконівські столичні ціни, зокрема й на рекламу, відомі всім?

Про це «УМ» запитала Артема Біденка, голову координаційної ради Асоціації зовнішньої реклами України. «Якщо керівництво заводу «Більшовик» прихильне до комуністів, то його директор міг віддати стіну підприємства під їхню рекламу за 35 тисяч доларів на місяць, — каже пан Біденко. — Та якщо цю рекламну площу їм втулила якась приватна фірма (я кажу «втулила», бо це зовсім не найкраще місце для такої реклами), то тоді її вартість може коливатися від 15 до 30 тисяч доларів».

До речі, зрівнятися в рекламних потугах із «оборонцями трудового люду» може лише автомобільний гігант «Тойота», чия реклама аналогічних розмірів розміщена поруч, на фасаді цехів ВАТ «Більшовик» уздовж проспекту Перемоги.

Загалом, за словами пана Біденка, на виборах­2007 політичні рекламісти не придумали нічого нового від часу минулих виборчих кампаній. «Подивіться на бігборди БЮТу, «Нашої України», «Регіонів» — той самий дизайн, ті самі гасла», — констатує фахівець. Змінилися лише ціни на зовнішню рекламу — вони зросли на 20—25%. Кількість «бігмордів», плакатів та іншого «політдекору», на думку експерта, не змінилася — більше просто нікуди.

 

ДО РЕЧІ

Київська міська державна адміністрація перед виборами затвердила тарифи на зовнішню рекламу у столиці. Рекламу оцінюватимуть за метрами і місцем; вартість квадратного метра реклами зростатиме в міру наближення до центру міста. Стартові ціни для околиць столиці встановлено такі: рекламний щит, що стоїть окремо, коштуватиме 33 гривні за метр, щит на фасаді будинку — 59 гривень за метр. На тимчасовій споруді, паркані, на території будмайданчика ціна щита — 29 гривень за метр. Лазерна графічна проекційна установка обійдеться у 2935 гривень за штуку. Конструкція на даху будинку — 82 гривні за метр, на естакаді — 59, у підземних переходах — 70 гривень. Телефонна кабінка, урна, лава та інший «дріб’язок» — 12 гривень за штуку і т. д. У самому центрі столиці наведені цифри зростуть утричі.