Аеробус послизнувся

19.07.2007
Аеробус послизнувся

(РЕЙТЕР)

      У результаті аварії літака-аеробуса А-320 в аеропорту бразильського міста Сан-Паулу загинули близько 200 осіб. Як повідомляє Бі-Бі-Сі, губернатор штату Сан-Паулу Жозе Серра заявив, що шансів вижити у 170 пасажирів та шести членів екіпажу аеробуса не було, оскільки температура після загорання літака сягала тисячу градусів за Цельсієм. Аеробус не зміг загальмувати на посадковій смузі й врізався в автостраду та будівлі аеровокзалу, тому загинули не лише пасажири, а ще десятки людей, які «потрапили під літак». Учора до полудня було знайдено 15 тіл загиблих «на землі», але мартиролог, вважають рятувальники, ще неостаточний. У країні оголошено триденну жалобу.

      Літак, який належить бразильській авіакомпанії ТАМ, прибув із міста Порту-Алегру на півдні країни. Позавчора о 18.50 за місцевим часом (у Києві була глибока ніч) аеробус здійснив посадку в аеропорту «Конгонгас», але, ймовірно, не зумів загальмувати, оскільки смуга була мокрою після безупинного двогодинного дощу. Іншою, більш вірогідною, причиною катастрофи називають те, що злітні смуги в аеропорту Сан-Паулу є занадто короткими для аеробусів А-320. В результаті поєднання цих двох факторів літак проскочив смугу, перетнув переповнену автомобілями автостраду двостороннього руху в житловому районі і врізався в ангар, в якому зберігаються, зокрема, запаси авіапального. Відтак резервуари з пальним вибухнули і розпочалася велика пожежа. «Після зіткнення літака з ангаром пролунав гучний вибух,  земля під ногами затряслася. А в небо здійнялася велетенська вогняна куля, а потім відразу почувся запах гасу і сірки», — розповіли агенції «Ассошіейтед пресс» працівники аеропорту.

      На початку року група пілотів поскаржилася дирекції аеропорту, що калюжі води, які збираються на поверхні посадочної смуги, ускладнюють гальмування і можуть спричинити аварію. Подібні скарги звучали неодноразово. У підсумку, у лютому цього року за рішенням суду злети та посадки в аеропорту Сан-Паулу були тимчасово заборонені. Дирекція змушена була змінити покриття смуг, але довжина смуг залишилася та сама. До речі, цього понеділка за подібних погодних умов невеликий літак не зміг загальмувати і його знесло в траву на узбіччя, втім обійшлося без жертв.

      Питання про безпеку польотів залишається в Бразилії актуальним з минулого року, коли пасажирський літак «Боїнг-737» зіштовхнувся в повітрі з невеликим приватним літаком над Амазонкою. Тоді загинули 154 особи. Позавчорашня катастрофа «побила» цей трагічний для країни рекорд.

      Авіакомпанія ТАМ учора подала список всіх 176 осіб, які перебували на борту літака, але не вказала їхніх національностей. Лише повідомила, що серед загиблих є один бразильський конгресмен.

  • Майдан біля Кремля

    Російські активісти активно вивчають «матбазу» масових протистоянь із правоохоронцями: щити, балаклави, коктейлі Молотова... За прикладами, благо, далеко ходити не треба: поряд, якихось шість сотень кілометрів, — Україна, де досвідчені товариші покажуть, навчать, передадуть досвід. >>

  • Кремлівська «Зміна»

    Лідер партії «Зміна» (Zmiana) Матеуш Піскорський не знав, що його партію фінансували російські спецслужби — така лінія захисту польського політика, заарештованого у Польщі за шпигунство та поширення антиукраїнських настроїв. Прокуратура і Агенція внутрішньої безпеки стверджують, що все було саме навпаки. >>

  • Потрібні робочі руки

    На тлі низького безробіття та великої кількості вакансій чеський уряд започаткував нову державну програму запрошення іноземних фахівців, повідомляє «Радіо «Свобода». Ідеться передусім про кваліфіковану робочу силу, яка зможе закрити прогалини на чеському ринку праці, а головним джерелом таких фахівців чехи бачать Україну. >>

  • З голоду не помрете, але паски затягуйте

    Міністри фінансів країн єврозони та представники Міжнародного валютного фонду після 11-годинних переговорів у Брюсселі домовилися вчора про новий транш допомоги для Греції в 11,5 млрд. доларів (10,3 млрд. євро) та реструктуризацію боргу, повідомляє Бі-Бі-Сі. >>