Мер киян чи марсіан?

05.07.2007
Мер киян чи марсіан?

Не всi кияни подiляють висновок мiської адмiнiстрацiї про те, що Черновецький - «мер усiх киян». (Фото Дар’ї АЛЕКСАНДРОВОЇ..)

      Cтоличний мер Леонід Черновецький, схоже, передчуває наближення кінця свого правління, відтак ще задовго до призначення дати виборів міського голови, що обіцяють опозиційні сили у Київраді, політтехнологи почали рекламну кампанію задля виправлення катастрофічно низького рейтингу міського голови.

      Цікаво, що з лайт-боксів та бігбордів Черновецький звертається до киян не напряму, а через першу шпальту газети «Хрещатик», введену до медіа-холдингу, підконтрольного КМДА. Але навіть не це привернуло увагу киян. А те, що вчора вночі - через якихось два дні після появи агітації за Черновецького - практично на кожному лайт-боксі невідомі «чорнопіарники» за допомогою наклейок замінили слово «киян» на «марсіан». Відтак реклама тепер читається як «Мер усіх марсіан» (вочевидь із натяком на кличку Черновецького «Льоня-Космос»).

Реклама газети, а не політика?

      Щоб з'ясувати, із чим пов'язано використання логотипу газети, кореспондент «УМ» зателефонував безпосередньо у редакцію «Хрещатика». Заступник головного редактора Петро Щербина пояснив, що «Мер усіх киян» - назва статті, у якій дійсно йдеться про Леоніда Черновецького, а поява лайт-боксів - реклама не міського голови, а саме газети. «Нещодавно соціологічна служба провела опитування. Згідно з дослідженнями, чинний мер користується найбільшою підтримкою мешканців міста серед інших політиків, і його рейтинг постійно зростає. Виходячи з цього і з'явилася така назва статті на першій шпальті», - каже заступник редактора.

      Утім після вивчення згаданої статті з'ясувалося, що дані, на підставі яких піарники зробили висновок про «мера всіх киян», насправді надані кол-центром... власне Київської міськадміністрації. Відтак стало зрозуміло, хто вважає «улюбленцем мешканців Києва» пана Черновецького, який на виборах-2006 набрав менше 32% голосів, а потому загруз у скандалі із продажем землі та комунального майна.

«У цьому є навіть позитивний момент»

      «Насправді все зроблено дуже хитро. Логотип газети «Хрещатик» дає можливість знімати плату за цю рекламу з тих же комунальних підприємств міста, які належать киянам. Це бездарні кроки політтехнологів мера, спрямована на витягування з нього побільше коштів, - каже в коментарі «УМ» опозиційний депутат Київради Олександр Бригинець, представник БЮТ. - Хоча тут є і позитивний момент: киянам щодня нагадують з лайт-боксів, якої помилки вони припустилися, проголосувавши за Леоніда Черновецького».

      Пан Бригинець порадив зайти на інтернет-сайт Zakyiv.com.ua, де вже декілька днів триває опитування щодо ставлення киян до появи на вулицях столиці рекламних матеріалів Черновецького. Згідно з цим інтернет-рейтингом, 54,7% опитаних проголосували за те, що ця реклама викликає у них бажання змінити мера. Ще майже 19% після перегляду таких плакатів відчули зневагу до міського голови. І тільки 5,9% сказали, що люблять Черновецького ще більше. Звісно, ці результати суб'єктивні, бо відображають думку лише відвідувачів опозиційного сайту, але такі дані по-своєму урівноважують «соціологію» з КМДА.

З якої посади піарить Бектурсунов?

      Аби з'ясувати мету реклами Черновецького, ми зв'язалися із тим, кого Олександр Бригинець назвав політтехнологом мера і хто курирує всі комунальні засоби масової інформації - росіянином Казбеком Бектурсуновим. Цей чоловік на виборах-2002 працював технологом у штабі БЮТ, потім редагував газету «Комерсант-Україна», а тепер очолює медіа-холдинг столичної влади. Бектурсунов зазначив, що, очевидно, це реклама газети «Хрещатик», і запевнив кореспондента «УМ», що особисто не має жодного стосунку до того, що друкує це видання. Щоправда, принаймні в одному пан Казбек нещирий: після телефонного дзвінка у приймальню «Хрещатика» жіночий голос на іншому кінці дроту повідомив, що в.о. редактора Павло Карайченцев наразі у відпустці, а його обов'язки виконує саме Казбек Бектурсунов.

      Дмитро Харитонов - колишній керівник ТРК «Київ», який нещодавно звільнилися з телеканалу, що теж входить до «черновецького» холдингу, - у коментарі «УМ» повідомив: «Насправді пан Карайченцев пiшов iз «Хрещатика» ще два тижні тому». І Харитонов, і Карачейцев пішли з роботи «через використання мером медіа-ресурсів у власних цілях, яке є ще брутальнішим, аніж у 2004 році». За словами пана Харитонова, мер столиці зараз займається «відвертою експлуатацією комунальних, а значить - народних засобів масової інформації для ведення власної виборчої кампанії».

  • У Верховній Раді оголошено перерву

    Після ранкових голосувань щодо програми діяльності уряду та законопроекту про пропорційну виборчу систему відбулося екстрене засідання фракції “Наша Україна”. >>

  • Почати знизу

    Доки український парламент, попри майданні обіцянки, не поспішає саморозпускатися, а ідея загальної децентралізації влади лишається в проектах, політики місцевого рівня вирішили взяти ініціативу в свої руки і почати ділитися досвідом та налагоджувати співпрацю з колегами, не чекаючи вказівок згори. >>

  • Вiдставили до лiкарнi

    Прокурор Черкаського району Руслан Олійник, він же син екс-мера Черкас і відомого народного депутата України Володимира Олійника, нині у реанімації. Туди він потрапив після того, як районну прокуратуру пікетували черкаські активісти, вимагаючи його відставки. >>

  • «УДАР» коліном

    Верховна Рада, котра ніяк не зважиться на «суїцид», помалу викликає гостре роздратування у найбільш палких прихильників дострокових парламентських виборів. Цього тижня із незвичною для себе різкою риторикою виступив депутат від «УДАРу» Павло Розенко, котрий заявив наступне: «УДАР» наполягатиме, щоб на одному з перших засідань через два тижні було все-таки проголосовано постанову (про саморозпуск), яка була підписана трьома політсилами... >>

  • Морозу відріжуть зв'язок,

    Як уже повідомлялося, спікер розпущеного парламенту Олександр Мороз планує скликати 4 вересня сесію ВР. На заваді цьому можуть стати досить цікаві чинники. >>