Дороги і дурні

15.03.2007

      Дороги в нас такі особливі, що потрібно їх щороку ремонтувати і витрачати на це купу грошей. Інакше — ніяк. Бо без доріг куди ти пошлеш тих самих депутатів? Отож-бо! А з дорогами — все в межах пристойності. Ось і начальник Служби автомобільних доріг Рівненщини Анатолій Юхименко не втримався і майже послав депутатів обласної ради, коли ті спробували наполягти на своєму принципі розподілу шестимільйонної державної субвенції на поточний ремонт комунальних доріг.

      — Є два принципи розподілу коштів — «дуже справедливий» та професійний, — зазначив на  засіданні постійної комісії обласної ради з питань бюджету, фінансів та податків пан Юхименко. — І якщо ви не погоджуєтесь зі мною, то як недепутат я міг би сказати: «Забирайте цих шість мільйонів, діліть їх, як хочете, самі,  і, йдіть, знаєте куди... як казав Азаров».

      Утім обласний депутат-«регіонал» усе ж стриманіший за свого високопоставленого однопартійця і, зрештою, запальний дорожник  погодився, що кожен народний обранець має право на своє бачення проблеми. Адже для рівненських представників місцевої влади виявилося й справді неабияк складно поділити державну субвенцію на поточний ремонт комунальних доріг, тобто звичайних вулиць у межах населених пунктів. Спочатку Анатолій Юхименко пропонував таку схему розподілу цих 6 мільйонів 260 тисяч гривень:

      — Насамперед Служба автомобільних доріг області цього року ремонтуватиме транзитні дороги через міста і села, до того ж саме ті, які поєднуються з дорогами загального значення, що перебувають у нормальному стані або теж ремонтуються. Я  не буду латати дві ямки, якщо їх там тисяча...

      За такого підходу обділеними почували себе представники обласного центру, а на комунальні дороги Млинівського та Радивилівського районів взагалі не перепало ні копійки державних грошей. Міський голова древнього Острога Тарас Пустовіт навіть назвав виділених місту 150 тисяч гривень не інакше як «подачкою». Ось у розпалі таких некопійчаних пристрастей начальник рівненських автодоріг і ледь не послав депутатів. Та згодом все ж змушений був пристати на компромісне рішення бюджетної комісії згладити нерівномірність розподілу коштів на поточний ремонт доріг у районах:

      — З точки зору масштабності питання розподіл цих шести мільйонів мене мало цікавить. Питання лише в професійному підході — адже цього року знову, заради здешевлення робіт, доведеться робити все, як і колись — проводити лише ямковий ремонт наших вулиць, а не тонкошарове їх покриття асфальтом.

      Засідання депутатської комісії стало знаковим ще й у тому сенсі, що нарешті стало відомо, скільки насправді доріг є на Рівненщині. Ще одразу після призначення минулого року головою Рівненської облдержадміністрації Віктор Матчук зазначив, що найперше вирішуватиме проблему дурнів та доріг. До «інвентаризації» перших справа ще не дійшла, а от загальний кілометраж доріг в області, як запевняє начальник Служби автомобільних доріг Рівненщини Анатолій Юхименко, нарешті порахували. Виявилося, що за «нової влади» їх враз стало чомусь більше. Як пояснює керівництво — чиновники свого часу недобросовісно поставилися до підрахунків і  просто «забули» про десятки кілометрів доріг та навіть про мости. Зокрема, на прохання  влади Костопільського району про ремонт моста в селі Берестовець заступник голови ОДА Володимир Новак змушений був доповісти, що «такого моста, за даними інвентаризації об'єктів комунальної власності, взагалі не існує».

      Утім пан Юхименко на засіданні постійної комісії обласної ради з питань бюджету, фінансів та податків доповів, що вже готові дефектні акти по кожній дорозі в області та складені попередні кошториси з їх ремонту та утримання в належному стані. Проте якщо на дороги державного значення з держбюджету виділяються досить значні кошти, то на місцеві та комунальні дороги грошей знову перепало обмаль. Адже якщо до обласної ради надійшло прохань із районів про поточний ремонт таких доріг на загальну суму понад 105 мільйонів гривень, то з держбюджету та спецфонду обласного бюджету коштів реально має бути виділено ледь більше 20 мільйонів. Отож до остаточного вирішення «дорожнього» питання ще далеко, і депутатів, мабуть, ще неодноразово з цього приводу «пошлють». Щасливої дороги!