Якщо не весла, то кермо

29.07.2006
Якщо не весла, то кермо

Теодор Рєзвой хоче подолати всі океани світу. (Фото Укрінформ.)

      Не сидиться Теодору Рєзвою вдома — то тягне його у самотнє плавання океанами, то на екстрим-раллі. Сьогодні, у суботу, він вирушає разом із представниками одеського клубу екстремального автотуризму «Напрямок» у чергові мандри. На чотирьох джипах 10 відчайдухів попрямують в Архангельську область, аби проїхати там по Печерському тракту. «Він був побудований ще у 19 столітті, — розповідає «УМ» Теодор Рєзвой, —  якийсь час ця дорога використовувалася як поштовий тракт, але її закинули ще в 40-х роках. Останнє згадування про цю дорогу фігурує в 50-х роках, коли випробовувалися снігоходи «Буран». І з тих пір — жодної інформації». Цей таємничий шлях екстремали хочуть дослідити на своїх залізних конях, пристосованих для важких умов. «Цікавинка цієї акції в тому, що ми будемо першопроходцями, адже по цій дорозі ніхто не ходив. Тому ми хочемо з'ясувати: чи зможемо проїхати там, чи витримають наші авто таке випробування», — зазначає Теодор Рєзвой. Аби досягти бажаної мети, відчайдухам доведеться проїхати три тисячі кілометрів, а загалом маршрут, розрахований на місяць, має чималу довжину — близько семи тисяч кілометрів. Цієї дороги (а це вже майже Полярне коло) навіть не видно з космосу. Але одеські екстремали знають, що там дуже багато рослин, заболочені місця, сила-силенна комарів. Так що дорога буде важкою (їй спортсмени надали найвищий рівень складності), а побутові умови — не надто комфортними.  

      А після повернення додому Теодор все ж планує взятися за весла (відомий же він більше як перший українець, що подолав самотужки на веслах Атлантичний океан). Його наступна мета — Індійський океан. «Я хочу стати першим українцем, який пройшов усі океани світу самотужки», — зазначає мореплавець, однак мусить констатувати: поки що держава не зацікавлена у таких звершеннях, а тому допомагати в організації походу не поспішає. Для подібної експедиції потрібно близько 70 тисяч доларів — їх знайти не так уже й легко. «Я хотів би, щоб такі проекти були суто українськими, — зазначає Теодор Рєзвой, — однак якщо держава, вітчизняні меценати не виявлять цікавості, доведеться шукати іноземних спонсорів».