Чарівні миттєвості картки

27.11.2003
Чарівні миттєвості картки

(Євгена КОЛЕСНИКА.)

      З кожним роком українське населення дедалі більше залучається до сучасних банківських програм. Ідеться не тільки про традиційний набір послуг та зарплатні програми, а й про доступ до найсучасніших фінансових інструментів і технологій. Лідером вітчизняного ринку банківського обслуговування по праву вважається Приватбанк — обсяг залучених ним коштів фізичних осіб становить понад чотири мільярди гривень. Це дозволяє йому закріпити лідируючі позиції і зберегти за собою статус «найбільш ощадного» банку України. Але це ще не межа. Приватбанк і далі розвиває комплексне обслуговування клієнтів, прагнучи залучити до їх числа осіб із досить невеликими доходами, і нарощує свою мережу навіть у малих містах і віддалених селищах. Відтепер у всіх його відділеннях впроваджено кредитну картку «Товари у розстрочку». Це новий банківський продукт, який дозволяє активізувати ринок споживчого кредитування.

      Скажімо, вам необхідно терміново придбати якийсь товар, що, як правило, продають у магазинах у розстрочку. Маючи на руках пластикову картку із встановленим у ній кредитним лімітом, ви практично миттєво можете придбати потрібну вам річ. Важливо лише, аби між Приватбанком і торговельним закладом існувала партнерська угода — про це ви можете дізнатися з того, що на вхідних дверях магазину приклеєно спеціальну позначку або плакат із зображенням картки. Термін дії картки — два роки з дня випуску. Але зверніть увагу: період використання коштів за рахунок кредитного ліміту становить шість перших місяців дії картки. Наприкінці місяця, наступного за звітним, клієнт повинен здійснити обов'язковий платіж на погашення заборгованості у розмірі вісім відсотків від загальної суми всіх здійснених транзакцій з оплати товарів або послуг та суми нарахованих процентів.

      Цікава деталь — видача готівки по картці не здійснюється. Картка обслуговується тільки у торгових терміналах Приватбанку з уведенням персонального ідентифікаційного номера (ПІН) і має високий ступінь захисту від шахрайств. Власником її практично за три хвилини може стати учасник зарплатного проекту або клієнт, який має у Приватбанку депозитний рахунок. Ті ж особи, які поки що не стали його клієнтами, зможуть активізувати свою кредитну картку, звернувшись у будь-яке відділення банку, де їм належить пред'явити довідку про свою зарплату протягом останніх трьох місяців. Завдяки кредитній пластиковій картці споживчі кредити банку стають справді доступними кожному клієнту: нарахування і списання відсотків за використану частину позики здійснюють щомісяця (приблизно 2,5 відсотка). Якщо клієнт є учасником зарплатного проекту, то процедура стає ще простішою. Задум непоганий, якщо взяти до уваги, що 28 відсотків від обсягу зарплат бюджетникам надходить через мережу Приватбанку.

      У банку вірять, що його новий продукт оцінять гідним чином. Тим паче що розбудовувати свою «пластикову» імперію йому не доведеться на порожньому місці. При цьому банк вміло використовує свої переваги. З одного боку, це лідируюче місце у бізнесі платіжних пластикових карток (43 відсотки від загальної кількості карток, емітованих українськими банками), з іншого — стабільне зростання його депозитного портфеля впродовж року (60 відсотків). Не складно припустити, що комплексне обслуговування індивідуального клієнта залишатиметься пріоритетним напрямом роботи Приватбанку. А споживче кредитування населення стане дедалі інтенсивнішим, з огляду на інтерес людей саме до цього виду позик. З початку року обсяг кредитів фізичним особам зріс до 2 мільярдів гривень у межах тільки одного Приватбанку. «Сьогодні можна говорити, що нам вдалося фактично упродовж року сформувати в Україні цивілізований ринок споживчого кредитування», — заявив голова правління Приватбанку Олександр Дубілет, представляючи журналістам новий банківський продукт.

      Але цих характеристик було б недостатньо в разі, коли йдеться про лідера фінансового ринку. Приватбанк користується популярністю серед корпоративних клієнтів — їх у нього понад 250 тисяч. Причому клієнти є різні — від найбільших, які володіють значним капіталом, працюючи у металургійній галузі, до найменших, що здійснюють дрібні торговельні операції. Так от, Приватбанк пропонує «для незаможних» (корпоративних клієнтів) іще один вигідний продукт — пластикову картку «Blitz Business Card». Подібне вперше пропонується на ринку банківських послуг. Картка є унікальним рішенням для українського фінансовго ринку. Вона найбільше стане у пригоді приватним підприємцям, а також великим фірмам зі значною кількістю відрядних працівників. Основна відмінність «Blitz Business Card» — та, що вона не персоніфікована і постійно перебуває у бухгалтерії, аж допоки її не видадуть працівникові в активізованому, так би мовити, вигляді. Це означає, що бухгалтер може, коли виникне необхідність, навіть у вихідні, святкові дні, а також після закінчення операційного дня поповнити рахунок на картці у режимі on-line, скориставшись телефоном 8-800-500-030. Для того, щоб це стало можливим, між кредитно-фінансовою установою та підприємством укладається угода, у рамках якої банк передає своєму корпоративному клієнту необхідну кількість неактивованих «Blitz Business Card». Активувати картку можна будь-яким із трьох способів: звернутись у відділення банку, передати заяву через систему «Клієнт-банк» або ж через систему інтернет-банкінгу «Приват24» (в останньому випадку це повинна бути відповідальна особа підприємства). Банк надає корпоративним клієнтам можливість здійснювати оперативний контроль за рухом коштів на «Blitz Business Card». Термін її дії — два роки.

      Клієнти зможуть уже найближчим часом оцінити переваги цієї корпоративної картки. З початку грудня Приватбанк проводить акцію, в рамках якої серед власників активованих «Blitz Business Card» буде проведено розіграш призу — 5 тисяч доларів. Розіграш пройде 30 грудня, а його результат опублікують у пресі.