У черзі на «ящик»

21.04.2006
У черзі на «ящик»

Улюблениця публіки на кастингу.

      «В історичному центрі Києва», на Майдані (ТЦ «Глобус»), «прозоро і демократично» — на американський лад вирішив провести свій перший кастинг журналістів-ведучих програми новин телеканал MTV, у чиїй сім’ї з цієї осені народиться ще одна, українська, дитина. На перший етап природного відбору 7 квітня молодих талантів приїхало так багато, що дехто навіть прокастингуватися не встиг. Яскрава і неординарна молодь кучкувалася довкола сцени, обговорюючи помилки інших, хвилюючись чи підтримуючи один одного вигуками. Представник MTV-Європа, який був присутнім на майданчику, тоді навіть зауважив, що українські тінейджери, мабуть, занадто переживають, і пропонував їх якось заспокоїти.

      Словом, резонніше було прийти в гості до казки на фінальний, другий, етап відбору, коли з майже 400 претендентів свій «ем-ті-ві-евордз» отримали 45. Для цієї зустрічі команда каналу підготувала 5 конкурсних завдань, запросила зірок шоубізу, а телевізійний макіяж та зачіски претендентам робили вже професійні стилісти. До того часу по поличках також «розклали» ажіотаж iз першого туру. Про підсумки етапу номер один «УМ» розповідає прес-аташе MTV-Україна Денис Казван: «Було багато людей і весело. У черзі на свій вихід постійно чекали осіб 50. Спочатку я спілкувався з ними: перевіряв базовий рівень англійської та української. Якщо бачив, що людина мене взагалі не розуміє, вибачався і говорив, що на сьогодні вона ще не готова взяти участь у нашому кастингу. Але, звісно, вона може докладати якомога більше зусиль, щоб підтягнути мовні знання і взяти участь у наступних проектах MTV. Була дівчина з Росії, яка українською не володіє. Пообіцяла вивчити. А сьогодні прийшов один претендент, який не пройшов у фінал, — слабенька українська, але він iз гордістю сказав: «Я найняв репетитора з української мови». Брав участь навіть американець українського походження...

      Потім ті, хто пройшов, уже спілкувалися з нашою реєстраційною комісією, ще раз проходили перевірку, наприклад, на знання мов. Річ у тім, що на каналі MTV від рішення однієї людини нічого не залежить — це завжди спільна думка. Отож учасники кастингу отримували завдання першого етапу та реєстраційний бедж. Протягом 30 секунд на сцені з мікрофоном вони представляли себе, а також імпровізували, вигадуючи власну музичну новину. Причому обмежень не було, і своє вербальне резюме вони вигадували самі. На цьому етапі ми хотіли дізнатися про смаки і захоплення претендентів, чи мають вони, припустімо, досвід роботи на телебаченні. Чи, наприклад, було кілька дівчат і хлопець, які слухають джаз, що молоді, звісно, не притаманно. Або приходили дуже колоритні персонажі, скажімо, був хлопець увесь у пірсингу, така довга борода (Денис красномовно показує довжину бороди). Звичайно, такі типажі саме для MTV, але не для рубрики новин. Тому навіть імена тих людей, які не потрапили до фіналу, все одно записані в нашій базі, і цими контактами, я думаю, ми ще скористаємося».

      Жирний акцент організатори кастингу ставлять на тому, що він досі єдиний відкритий, бо вперше проводиться не в закритій студії, не на території каналу, не в клубі, а в центрі країни. «Всі бачать, як себе поводять конкурсанти, подекуди підтримуючи їх своїми оваціями або, навпаки, виказуючи своє ставлення до виступу мовчанням, — розповідає Денис Казван. — І оце, я б сказав, становлення героя можна відслідковувати від моменту його приходу сюди до виходу першої програми. Хіба тобі не було б приємно, коли тобі аплодують усі ці люди, он дивись, стоять (показує рукою догори, де вздовж поручнів другого і третього поверхів влаштувалися традиційні для Майдану роззяви). І крім того, вражає географія — конкурсанти спеціально приїхали як iз Мукачева, так і з Донецька. Я зауважив, що багато людей приїздили цілими групками. Наприклад, коли я запитав, хто тут не зі Львова, піднялася купа рук: «А ми зі Львова!».

      Поруч, спостерігаючи за дією на сцені, стоять два Романи зі Львова — Романко та Вінтонів — практикуючі журналісти. Вони потрапили у другий тур. Про свою участь у кастингу «УМ» розповідає Роман Романко: «Я поїхав до Києва просто за компанію зі своїми друзями. Поки стояли тут разом у черзі, вирішили зробити життя яскравішим: людей на майданчику — триста з гаком, мабуть, не пройдемо, але повеселитися можна. І ми туди (показує на сцену) просто вийшли і почали приколюватися: «Хелло! Це Бівіс, а це Батхед!» І реготали так по-дурному, як герої цих мультиків... І тут подзвонили днями, кажуть, щоб приїжджали. Зібралися такою цілою західноукраїнською боївкою. І ти знаєш, от парадокс, ніби самі журналісти, і досвід маємо, а руки в мене трусилися...»

      Західняки говорять, що приїхали, в першу чергу, не в гонитві за відомим брендом, а за концепцією, яку він пропонує, — відсутність кон’юнктурної чи проплаченої музики та україномовний формат. Інші представники Західної України нарікають, що зробити український продукт із російськомовним персоналом не так уже і просто. Генеральний директор MTV-Україна Геннадій Борисов, як і більшість персоналу каналу, присутнього на майданчику, розмовляє, звісно, російською. Говорить, що 13 років жив у Штатах і перед переїздом в Україну обіймав посаду віце-президента  з розвитку нових продуктів MTV-Networks; а що програми не вестиме, то і розмовляє, як заманеться. За його словами, навіть ті двоє, кого відберуть для посади ведучих, усе одно проходитимуть курс покращення знань англійської та української. «В даному випадку ми дивимося тільки на талант, є у претендента досвід роботи чи немає — немає значення. Основне, щоб не було стереотипів, обмежень якимись телевізійними канонами, тому що наш канал пропонує відмінний від інших подібних формат. І все одно 99 відсотків присутніх досвіду не мають, але є обдарованими і мають бажання».

      Закінчивши речення, пан Борисов починає активно плескати повній мулатці з багатьма косичками, яка саме вийшла на сцену. «От, наприклад, — каже він, — це одна з фавориток публіки. Подивіться, у неї немає обмежень, але є індивідуальний стиль і в поведінці, і в одязі». Ця претендентка, за його словами, англійською розмовляє погано.

      Під вечір учасники кастингу виконують одне з останніх завдань. Вони отримали новину англійською чи українською і повинні її перекласти, відповідно, іншою мовою та  розповісти перед камерою. Наче перед екзаменом тінейджери ходять по майданчику, вчитуючись в одні і ті ж самі речення про американських зірок. Перед цим фіналісти готували виступ-розповідь про те, що для них є бренд MTV — хтось виходив і вкладав свої думки в речитатив, хтось читав вірші. Друга перевірка на вміння працювати з текстовою інформацією: учасники кастингу отримували новину англійською, перечитували і розповідали її майже по пам'яті перед камерою українською. У третьому завданні новину вже треба було прочитати з «суфлера», тобто частково текст можна було читати з екрана, який стояв біля камери. «Частково, тому що в будь-яку хвилину «пливучий» текст може зупинитися і претендент мав зорієнтуватися в ситуації і не зупинитися, — говорить Денис Казван. — Крім того, тут треба було продемонструвати знання молодіжної культури. Тобто якщо мова йде про Тома Йорка з гурту «Радіохед», то коли текст зупиниться, мова і далі повинна йти про Тома Йорка». 

      А найвеселішим було репортерське завдання, коли в розпорядженні конкурсантів була камера, мікрофон і оператор. Треба було взяти інтерв’ю з кількох запитань на будь-яку тему в будь-кого з присутніх. Для цього, а також для надання кастингу видовищності організатори запросили на майданчик шоубіз-зірок. Наприклад, гурт ТНМК, який у той же час і в тому ж місці мав автограф-сесію в одному з магазинів третьої лінії «Глобуса». Дівчата поперемінно піднімалися та опускалися на ескалаторі, щоб сфотографувати Фагота чи Фоззі, які сиділи за столиком на майданчику, вочевидь вважаючи, що з висоти зірок фотографувати краще. Роман Романко три хвилини свого зіркового інтерв'ю присвятив Гайтані. Питав, скільки треба заробляти хлопцеві, для того щоб вона з ним зустрічалася. Відповіла, що і сама може заробити досить грошей...

      Результати тернового шляху селекції двох ведучих музичних новин обіцяють оголосити не менш пафосно, під час спеціальної вечірки, підтримуючи своє брендове ім’я, MTV може собі дозволити проводити кастинг для всього лише двох журналістів-ведучих упродовж цілого місяця. Особливо, якщо піар у результаті, так би мовити, безкоштовний: інтерес публіки, залучення до процесу відбору відомих людей, запрошені на майданчик представники ЗМІ не тільки привернуть увагу громадськості до каналу чи тих таки новин, а й до шоу на зразок «Становлення зірки. Як це було», яке обов’язково повинно бути рейтинговим. А це, у свою чергу, — якийсь із тих обіцяних 50 відсотків ефірного часу суто українського продукту.

  • Сашко Лірник: Казку пропускаю через себе...

    Хто не знає Сашка Лірника? Виявляється, є такі. Та з кожним новим днем незнайків стає все менше: то книга з Лірниковими казками до рук потрапить, то диск хтось перепише й дасть послухати, то на телебаченні Лірникову вечірню казочку тато з мамою увімкнуть. Казкар постійно спілкується з читачами, слухачами й глядачами, їздить з волонтерською місією на Донбас, а також за кордон, до українців діаспори. >>

  • Розкадровані мандри

    Професійна мандрівниця Ольга Котлицька цього тижня у Києві збирає друзів, щоб нагадати: телепроекту про подорожі, автором і ведучою якого вона є, уже 20. Спочатку був «На перший погляд», потім він трансформувався у «Не перший погляд». >>

  • Сміятися з леді-боса

    Навіть якщо комедії не ваш улюблений кіножанр, варто подивитися на неперевершений талант однієї з найсмішніших сучасних коміків — американської акторки Меліси Маккарті у новій стрічці «Леді бос», що цього тижня виходить у прокат в Україні. >>

  • «За мною там Непал, Гімалаї сумують»

    Телеведучий Дмитро Комаров на каналі «1+1» показав Камбоджу, Індію, Кубу, Болівію та інші країни такими, як ніхто не здогадувався. Він «вивертає» світ і показує його з вражаючих сторін. У кабінеті Дмитра в офісі «Плюсів», де ми ведемо розмову, ніби зібрані шматочки екзотичних країн, у деталях. >>

  • У новинах немає змоги «погратися»

    Упродовж останніх років вибагливі телеглядачі, які цінують свій час, усе частіше відмовляються від перегляду ефірів так званих великих каналів, де навіть у новиннєвих блоках орієнтуються на «інформацію розваг» — інфотеймент. >>

  • Провокатори з мікрофонами

    У Донецьк прибула група з 20 представників російських ЗМІ, перед якими поставлено завдання «фіксації обстрілів мирного населення українськими військовими», а також «консультацій» з організації провокацій, — повідомили в групі «Інформаційний спротив». >>