«Вихідне» розмаїття

03.02.2006
«Вихідне» розмаїття

Культовий білявий японець.

      Дослухавшись до прохань наших читачів, «УМ» анонсує найцікавіші фільми, якими на вихідні потішать нас рідні телеканали. В суботу практично в один і той же час (з 21.00 і аж до півночі) три телеканали показуватимуть стрічки «до кольору, до вибору». «1+1» пропонує нам комедію Гарольда Реміса «Аналізуй це», К-1 «нагодує» нас східною екзотикою у виконанні Такеші Кітано (фільм «Затоїчі»), а ICTV попестить фанатів Квентіна Тарантіно стрічкою «Кримінальне чтиво».

      «Аналізуй це» варто дивитися лише за сам факт присутності у стрічці Роберта Де Ніро в ролі крутого, але занадто нервового і сльозливого (прикиньте!) хлопця Пола Вітті. Цьому геніальному ірландцеві чомусь пречудово вдається перевтілюватися в італійців або євреїв, до того ж неодмінно несамовито крутих. Але в комедії Г. Реміса у крутого мафіозі почали раптом виникати проблеми у вигляді невмотивованих учинків. Пол Вітті став занадто сентиментальним і витонченим. Мафіозі аж перелякався за своє здоров'я, вирішивши, що від надмірного вживання алкоголю в нього захворіло серце. Проте, як з'ясувалося, з серцем у Пола було все в порядку, а от нерви довелося-таки підлікувати. Більшість кіноманів авторитетно стверджують, що комедія подобається майже всім чоловікам, але жодній жінці. Дивно, чому б це? Стрічка насичена цілком невинними діалогами, взяти хоча б оцей:

      — Маєте проблеми з дружиною?

      — Послухай, хлопче, матері твоїй, я не маю ніяких проблем із дружиною.

      — Тоді навіщо вам коханка?

      — Щоб робити з нею те, чого я не можу робити з дружиною. Зрозумів, козел?

      — А чого ви не можете робити з дружиною?

      — Слухай, ну ти цілковитий баран! Моя дружина цими губами моїх дітей цілує. Тепер допер, ідіоте?

      Отже, це доволі симпатична пародійна комедія, доволі смішна.

      «Кримінальне чтиво» (Pulp Fiction) зрежисував неперевершений Квентін Тарантіно. Головні ролі у фільмі виконують Джон Траволта й Ума Турман. Фільм починається з того, що два «некислих гевала» Джупс (Самюель Джексон) і Вінсент (Джон Траволта) вирушають вправляти мізки нехорошим пацанам, які надурили їхнього шефа. Крім цього, Вінсент має зводити на вечерю шефову дружину (Уму Турман). Це завдання дається йому непросто, бо дружина в шефа доволі симпатична, і Вінсент змушений весь час умовляти себе, щоб її раптом не звабити. Тим часом дівка передозовується наркотиками, і нещасний охоронець змушений повертати її до життя.

      Якщо у вас занадто чемні й «тепличні» дітки, то їм цю стрічку краще не дивитися. Крім ненормативної лексики й чорного наркоманського гумору, у «Кримінальному чтиві» — море крові та гори нечистот. Але це справді культова стрічка. Як і «Дванадцять стільців» Ільфа та Петрова, вона має свій міжнародний фан-клуб. Адже цитувати «Чтиво» можна нескінченно і в якій завгодно послідовності.

      Особисто я цілком байдужа до самураїв з їхніми кодексами честі і нескінченними боями. Але стрічку «Затоїчі» японського режисера Такеші Кітано варто сприймати не як відео-текст, а як чисте мистецтво. «Затоїчі» жанрують як «чотири в одному»: бойовик, комедія, драма, кримінал.

      Події фільму відбуваються в Японії XIX сторіччя. Затоїчі — сліпий мандрівник, який заробляє на життя грою в кості та ремеслом масажиста. Але! Цей старенький японець-блондин (ще одна фішка фільму) виявляється неперевершеним бійцем. Якось він прийшов був у гірське містечко, яке контролювала банда такого собі Гіндзо. Цей японський «пахан» рубає кожного, хто стане йому поперек дороги. В якомусь непевного закладі цього містечка Затоїчі та його вірний товариш Синкліті знайомляться з двома несамовито вродливими, але страшенно небезпечними гейшами, які планують помститись за вбивство своїх батьків. З цього, власне, й починається немилосердне «рубалово». Але насправді фільм досить складний для сприйняття, дивитися його слід уважно, не пропускаючи жодної найдрібнішої деталі. Крові в «Затоїчі» зовсім не менше, ніж у «Кримінальному чтиві». Але кров ця якась зовсім інакша... за смаком, чи що...

  • Сашко Лірник: Казку пропускаю через себе...

    Хто не знає Сашка Лірника? Виявляється, є такі. Та з кожним новим днем незнайків стає все менше: то книга з Лірниковими казками до рук потрапить, то диск хтось перепише й дасть послухати, то на телебаченні Лірникову вечірню казочку тато з мамою увімкнуть. Казкар постійно спілкується з читачами, слухачами й глядачами, їздить з волонтерською місією на Донбас, а також за кордон, до українців діаспори. >>

  • Розкадровані мандри

    Професійна мандрівниця Ольга Котлицька цього тижня у Києві збирає друзів, щоб нагадати: телепроекту про подорожі, автором і ведучою якого вона є, уже 20. Спочатку був «На перший погляд», потім він трансформувався у «Не перший погляд». >>

  • Сміятися з леді-боса

    Навіть якщо комедії не ваш улюблений кіножанр, варто подивитися на неперевершений талант однієї з найсмішніших сучасних коміків — американської акторки Меліси Маккарті у новій стрічці «Леді бос», що цього тижня виходить у прокат в Україні. >>

  • «За мною там Непал, Гімалаї сумують»

    Телеведучий Дмитро Комаров на каналі «1+1» показав Камбоджу, Індію, Кубу, Болівію та інші країни такими, як ніхто не здогадувався. Він «вивертає» світ і показує його з вражаючих сторін. У кабінеті Дмитра в офісі «Плюсів», де ми ведемо розмову, ніби зібрані шматочки екзотичних країн, у деталях. >>

  • У новинах немає змоги «погратися»

    Упродовж останніх років вибагливі телеглядачі, які цінують свій час, усе частіше відмовляються від перегляду ефірів так званих великих каналів, де навіть у новиннєвих блоках орієнтуються на «інформацію розваг» — інфотеймент. >>

  • Провокатори з мікрофонами

    У Донецьк прибула група з 20 представників російських ЗМІ, перед якими поставлено завдання «фіксації обстрілів мирного населення українськими військовими», а також «консультацій» з організації провокацій, — повідомили в групі «Інформаційний спротив». >>