Магазин прямує в хату

20.01.2006
Магазин прямує в хату

Супермаркети бувають віртуальними. (Укрінформ.)

Продукти з монітора

      Чи доводилось вам купувати їжу в мережі інтернет? Я спробувала це зробити ще п'ять років тому і одразу відчула, як сильно змінилося моє життя. Виявляється, це не потребує особливих зусиль і додаткових коштів. Єдина умова — наявність комп'ютера та інтернету.

      Перш ніж вперше зробити замовлення, я спробувала визначитись із сумою грошей, яку може витрачати наша сім'я на продукти харчування упродовж тижня. Наступний крок — «екскурсія» у найближчий супермаркет: вивчаю етикетки необхідних товарів і намагаюся запам'ятати їх точні назви, звертаю увагу на фірми, що їх виготовляють, марки, ціни. А тепер — в інтернет по покупки! Не треба брати з собою великих сумок, виділяти на закупівлю кілька годин і гроші на проїзд. Треба лише набрати електронну адресу, зареєструватись (заповнити анкету) і пригадати порожні полиці свого холодильника та кухонної шафи.

      Користуватись електронним продуктовим магазином спочатку важкувато. Справа в тому, що ти нібито не бачиш того, що купуєш. Але в справжньому електронному супермаркеті можна «викликати» фотографію вибраного товару та його опис. Дуже зручна послуга — це система пошуку товару. Пишеш назву: наприклад, «крупи» — і одразу на екрані з'являється список цього продукту за різними цінами та від різних виробників. Зробив вибір — пиши у віконечку кількість потрібних упаковок, а потім дай сигнал — «покласти» це у твій кошик. Останній, до речі, — це список того, що замовляєш привезти. Там одразу видно, скільки коштує все разом і окремо. У самому кошику можна робити зміни доти, доки не натиснеш на знак «купити». Протягом 20 хвилин тобі зателефонують і запитають, коли краще привезти «кошик». Якщо чогось із замовленого в магазині не буде, то по телефону запропонують купити той самий товар іншого виробника або взагалі відмовитись від заміни. У разі помилки можна викликати машину, щоб забрала непотрібну річ і повернула гроші. Розраховуватися слід із кур'єром, який привіз замовлення. Якщо твій кошик досяг вартості 300 гривень, то за доставку платити не треба, в іншому випадку — ціна доставки, наприклад, у київському «Фуршеті» — 10 гривень.

Ринок диктує моду!

      Для прогулянок відділами електронного супермаркету, чесно кажучи, може і доби не вистачити. Уявіть собі — біля 20 тисяч найменувань продуктів та товарів першої необхідності нараховує Київський електронний «Фуршет». Це один із найбільших електронних магазинів України, де можна купувати їжу. Треба сказати, що продукти — найскладніший товар, бо він швидко псується, тому підприємці побоюються братися за такий бізнес. Перший в Україні продовольчий інтернет-магазин відкрився у 2000 році на базі мережі мегамаркетів «Фуршет». Але, враховуючи той фактор, що інтернет є не в кожного бажаючого економити свій час і сили, приблизно половина покупців замовляють у «Фуршеті» продукцію по телефону. Оператор сидить за екраном комп'ютера, має таким чином усю інформацію про належність товару і пропонує той чи інший варіант покупки.

      Сайт електронного «Фуршету» повідомляє, що пропонує покупцям близько 20 тисяч найменувань — продукти, алкоголь, побутова хімія... Цiни при електронному замовленнi i цiни товарiв на реальних полицях «Фуршету» — однаковi. Чим більший обсяг продажу магазину, тим можна розраховувати на менші ціни. Бо в усьому світі закупівля більших партій тягне за собою зменшення ціни на одиницю товару. Тому купувати продукти в маленьких магазинах виходить дорожче. Експерти стверджують, що електронна торгівля допомагає завойовувати ринок покупців. Це пояснюється тим, що отримання ринком інформації через інтернет найшвидше. На Заході навіть спостерігається таке явище, коли власники сайтів за великі гроші продають на них «місце» для торгівлі іншим продавцям. Тобто надають можливість використати вже «свою» аудиторію покупців іншим. Є приклади, коли на цьому були зароблені цілі капітали. Тобто виходить, що хто не хоче втратити своїх покупців і в реальних магазинах, за вимогами часу, відкривають і електронні відділи. Кажуть, що в Москві вже кожен більш-менш солідний супермаркет має у своїй структурі відділ доставки товарів, а також електронну базу усього асортименту.

      Мережа «Фуршет» відкрила свій електронний магазин, окрім Києва, ще й в Одесі. Він відрізняється тим, що за доставку товарів в Києві треба платити 10 гривень, а в Одесі — 15 гривень. Більшість магазинів працюють лише в денний час, а от Харківський електронний магазин «Гiрка» торгує товарами першої необхідності цілодобово. Але й ціни там значно вищі, ніж в інших.

Інтернет-магазини в Україні розвиваються повільно

      Якщо вас приваблює ідея купувати продукти по інтернету, то ось декілька порад. Завжди вигідно і зручно вибирати, коли впорядкуєш список за розміром ціни. Тоді легше враховувати свою купівельну спроможність. По-друге, в Україні за часи незалежності вже з'явилися відомі марки і бренди, ми почали звертати більше уваги на виробника продукції, ніж на її назву. Тому пошук за улюбленою торговою маркою теж дуже корисний. Треба ще визначитись із періодичністю ваших замовлень, бо ваш список буде зберігатися на сайті, і при повторному зверненні ви зможете його використовувати. Це зекономить ваш час.

      На жаль, ця електронна сфера послуг розвивається в нашій країні дуже повільно. З моменту відкриття першого електронного продуктового магазину інтернетівська пошукова система «Мета» зареєструвала ще 22 одиниці. Але серед них далеко не всі ці магазини здатні полегшити наші побутові клопоти, бо найбільш важливі для кожного з нас товари можна побачити лише на третині з них. У Києві, окрім «Фуршету», це — «Мегамаркет» та проект «Зручно» як сервіс. У «Мегамаркеті» не дуже зручний сайт, туди не відразу вдається додзвонитись, і замовлення можна робити лише до 17-ї години. Мешканці Київської області можуть розраховувати лише на «Фуршет», заплативши додатково за відстань від Києва. У Харкові, як мінімум, два продуктових електронних магазини: «Гiрка» та «Дигма» (надає послуги і для області), а у Севастополі знайшла лише один.

      Через інтернет можна також замовляти й елітні українські вина у будь-які куточки України, але доведеться вислати передоплату, включивши і ціну доставки. Ящик вина, що складається з 12 пляшок, найвигідніше передавати з провідником або автобусом. Це буде коштувати лише два долари за ящик. Якщо це робити кур'єром — то 40 гривень буде коштувати доставка першої пляшки, а за наступні ціна падає до 20 гривень. Якщо посилати поштою, то в одну посилку входить три пляшки, і платити треба за правилами пошти. Цікаво, що інтернет-магазин «Массандра» пропонує 700 найменувань вин та 9 найменувань шампанських вин, і кожне має хоча б одну медаль.

Побутова техніка та книжки — лідери продажів

      В інтернеті пошукова система «Мета» всього зареєструвала по Україні більше тисячі електронних магазинів різних товарних груп, і майже всі вони належать до промислових товарів. Найбільше таких магазинів, де продають побутову техніку, — 291, аудіо-, відео- та фототовари — 174, а також таких, де можна придбати все, що стосується мобільного зв'язку,— 171. На другому місці за кількістю магазинів — електронна торгівля книжками, канцтоварами, косметикою, квітами, універсальні магазини. А ще через інтернет-магазини продають будівельні матеріали, меблі, годинники, піротехніку, одяг, взуття, медикаменти, спортивне обладнання та інше.

ДОВІДКА «УМ»

Коли відкрився перший інтернет-магазин, ще навіть Білл Гейтс ставився до «світового павутиння» легковажно

      Перший інтернет-магазин був заснований Джеффом Безосом у 1995 році у Сіетлі. Це була дуже ризикована ідея, і ніхто з інвесторів не наважувався вкласти в неї свої капітали. Ризикнули дати Безосу гроші його батьки. Триста тисяч доларів, видані Джеффу вітчимом, окупилися із лишком. Батьки, вони ж перші акціонери Amazon.com., стали мільярдерами за п'ять років. Цікаво, що, коли Джефф Безос шукав гроші на відкриття свого першого інтернет-магазину, потенційні інвестори запитували: «А що таке інтернет?». У 1995 році навіть Білл Гейтс ставився до інтернету легковажно. Пізніше він назве таке легкодумство своєю найбільшою помилкою і поспішить надолужити втрачене. Тим часом електронний магазин розвивався:  загальна площа тільки книжкових складів Amazon.com стала нараховувати близько 80 тисяч квадратних метрів. Компанія почала успішно конкурувати навіть із найбільшою у США традиційною книжковою торговельною компанією Barnes & Noble — їй, до речі, навіть довелося відкрити і свої власні інтернет-магазини. Прикметно, що послугами інтернет-магазинів користувалися навіть президенти — Білл Клінтон в одному з телезвернень до нації підтвердив, що купував подарунки до Різдва за допомогою електронного маркету. Безос згадує, що ідея торгувати через інтернет книгами спала на думку його дружині (у той момент вона писала власний роман). Сьогодні бізнесмен посiдає у списку мільярдерів світу 147-ме місце. Його багатство оцінюється в 2,5 мільярда доларів.

ДУМКА З ПРИВОДУ

Голова наглядової ради ВАТ «Квіза-Трейд» (мережа супермаркетів «Велика кишеня») Роман Лунін:

      — У даний момент «Велика кишеня» не займається онлайн-торгівлею, і це пояснюється недостатнім рівнем попиту на цю послугу. Більш ефективним, як і раніше, залишається продаж, коли споживач має можливість бачити сам товар, консультуватися з продавцем і вибирати з різноманітного асортименту продукції. Так, асортимент продовольчих товарів у магазинах «Великої кишені» різних форматів (супермаркети та гіпермаркети) становить від 10 до 15 тисяч найменувань. Ми вивчаємо ринок електронної торгівлі і стежимо за змінами, що відбуваються на ньому. При сприятливій кон'юнктурі ми запустимо інтернет-магазин найближчим часом, можливо, й наприкінці року.

Співзасновник мережі «Фуршет» Владислав Погребняк:

      — Більш ефективним є продаж через звичайні супермаркети, ніж через інтернет-магазини. Для забезпечення електронної форми торгівлі потрібно більше персоналу, щоб замість покупця з візком обходити зал і вибирати продукти, зазначені в замовленні. Відповідно збільшується кількість експедиторів та інших співробітників. Так що в цьому випадку витратна частина росте прямо пропорційно з ростом обігу магазину. Однак попит на електронний магазин високий. Люди, що спробували скористатися цією послугою, рідко від неї відмовляються. Тим більше що асортимент електронного «Фуршету» — 20—25 тисяч найменувань товарів.

 

 

Що почім і де дешевше?

 

Інтернет-магазин або сервіс-центр  Ціна за 1 кг гречки     Ціна за 1 л кефіру      Ціна за 500гр

            (2,5 жирн.) (20% жирн.) сметани

Київ «Фуршет»                                      3.02—3.40 грн.    3.06—3.84 грн.    3.60 грн.

Київ «Мегамаркет»                                3.00—3.20 грн.    2.60—2.80 грн.    3.50 грн.

Бровари «Базис»                                    3.10 грн.

Київ «Зручно»                                        3.44—3.90 грн.    2.94—3.99 грн.    4.00 грн.

Харків «Дигма» (немає молочного відділу) 2.80 грн.   нема  нема

Харків «Гiрка» (працює цілодобово)    10.00 грн. (нічна ціна) 4.45—5.00 грн.    6.00—7.00 грн.

Одеса «Фуршет»                                     3.34—3.56 грн.    3.18—3.84 грн.    4.14—4.36 грн.

Севастополь «Кардинал»                      3.00 грн.   3.50 грн.   5.00 грн.

 

Інтернет-магазини в Україні: як їх знайти?

      Електронні магазини і служби з доставки продуктів    Кого обслуговують Електронна адреса

1.    Кримські елітні вина    Уся Україна http://www.crimean-wines.tk

2.    Київський інтернет-магазин дитячого харчування Уся Україна http://www.neposeda.com.ua/

3.    Інтернет-магазин кримських вин «Массандра»     Уся Україна http://www.maswin.com/ 

4.    Інтернет-магазин кормів для домашніх тварин    Уся Україна http://korm.com.ua/

5.    Інтернет-магазин японських товарів у Черкасах  Уся Україна http://www.japanshop.com.

6.    Продуктовий інтернет-супермаркет «Фуршет-NEW»  Київ і область    http://www.furshet.ua/     

7.    Інтернет-магазин продуктів харчування   «Мегамаркет» Київ      http://www.megamarket.com.ua/

8.    Експрес-Маркет — безкоштовна доставка продуктів харчування Київ      http://www.zruchno.com.ua/

9.    Інтернет-магазин «Фуршет-Одеса»    Одеса       http://www.furshet-odessa.com.ua

10.Інтернет-магазин «Дигма»  Харків і область  http://www.digma.com.ua

11.Електронний продовольчий магазин «Гірка»    Харків      http://www.gorka.kharkov.ua/

12.Солодке побачення    Севастополь http://www.ilbib.ukrcom.info

13.«Базис»  Бровари     http://brovari/ kiev.ua

14.Інтернет-магазин «Кардинал»     Севастополь http://www. Tovarydomoy.com.ua

 

  • Не варто їсти пуд солі

    Раніше до солі більшість господинь ставилася взагалі за залишковим принципом: яка потрапить під руку, таку і клали у споживчий кошик. Уже не один рік, як стали придивлятися, йодований мінерал в упаковці чи ні. Інше питання: що криється за написом «йодована», чи насправді сіль є такою? У цьому спробували розібратися експерти Центру незалежних споживчих експертиз «Тест». >>

  • Перекус без сюрпризів

    У назвах можна заплутатися. Є українське слово «накладанець» — зрозуміло: накладені на переважно хлібну основу шматок сала, ковбаси, сиру чи іншої смакоти. Бутерброд — у перекладі з німецької «хліб із маслом». Найпопулярніші в американців бургери-гамбургери — різновиди сендвічів. >>

  • Дати перцю, а не трухи

    Приправляючи борщ чи печеню чорним меленим перцем, ми рідко згадуємо (або не завжди знаємо), з якої рослини ця приправа. Piper nigrum — така загальновідома у світі назва — це напівздерев’яніла вічнозелена ліана завдовжки аж до 15 метрів. Має велике, довгасте, м’ясисте, зверху темно-зелене, знизу зеленувато-сизе листя. >>

  • Повір очам своїм

    У період економічної кризи — це саме зараз, коли зарплати й пенсії застрягли на місці, а ціни на все підскочили у два-три рази, — зрозуміло, більшість людей намагається економити. Просто змушені купувати дешевші продукти. >>

  • І хай розпуститься брунька чайного дерева

    Інколи хочеться уявити себе на урочистій чайній церемонії: японській чи китайській — із правильним заварюванням, спеціальним чашечками і приємною музикою. Домашнє смакування чаєм дуже часто, особливо вранці, відбувається поспіхом. >>

  • Пальма в шоколаді

    Напередодні свят захотілося мені привітати одну хорошу жінку. Подарунок мав бути символічним і бюджетним — якнайкраще в ці рамки вписувалася коробка цукерок. Звичайно, хороших. Похід у найближчий супермаркет і ретельне вивчення етикеток дещо приголомшили. >>