Повір очам своїм

23.04.2015
Повір очам своїм

Хочеш бути здоровим і не переплачувати — вивчай перед покупкою товару інформацію на упакуванні. (з сайта from-ua.com.)

У період економічної кризи — це саме зараз, коли зарплати й пенсії застрягли на місці, а ціни на все підскочили у два-три рази, — зрозуміло, більшість людей намагається економити. Просто змушені купувати дешевші продукти.

У виробників за таких умов є своя тактика. Щоб споживач клав до свого кошика саме їхню продукцію, вдаються до маленьких «хитрощів», які захисники прав споживачів називають фальсифікацією. Здешевлюють продукцію кількома способами. Найперше — заміняючи інгредієнти на дешевші, це так звана якісна фальсифікація. Коли, наприклад, купуєте за помірну ціну тістечка, придивіться уважно до складників. Навіть якщо «еклери з вершковим кремом» — на упаковці написано, то у складі дрібним шрифтом правдиво повідомляють: використані тільки рослинні жири.

Можна підступити з 20 гривнями у кишені до різних рулетів і бісквітів тривалого зберігання. Але коли перечитаєш, що у них немає навіть натяку на щось молочно-вершкове і купа барвників та покращувачів смаку, починаєш думати, невже таким варто труїти власних дітей чи навіть дорослих гостей?!

Із цукерками не в коробках складніше — зі своїм уже не 100-процентним зором, навіть зі збільшувальним склом, я так і не змогла прочитати склад на обгортці жодної. У цьому випадку треба заходити на сайти виробників і вивчати усі складники кожного виду цукерок там або наполегливо дізнаватися вичерпну інформацію у продавців. Хоча останні, відверто кажучи, зацікавлені продати якомога більше товару, а не розповісти вам те, після чого ви можете вийти з магазину без покупки.

Будьте уважні з морозивом — за кілька тижнів потепліє і від цього смаколика дітей буде складно відмовити. Втім, за нинішніх цін гривень 8-9 за навіть не 100-грамову упаковку в оптовому магазині — це ніяка не гарантія справді молочного продукту.

Складніше, власне, з магазинним молоком. Практично всі виробники пишуть, що продають саме його. А там — тільки Господь усе знає. Бо перевірити можна лише в лабораторних умовах. Як і вершкове масло. Стосовно останнього згадується недавня розмова двох чоловіків в електричці Київ—Ніжин. Один іншому розказував, як знайомий добре заробляє на тому, що продає спред, називаючи його маслом.

Пакетована «молочка» яскраво ілюструє другий вид фальсифікацій від виробників — кількісний. Це коли звичну літрову упаковку чи пляшку замінили на 900-грамову. Те ж саме з крупами, цукром, олією. Тож додивляйтеся, де скільки грамів чи мілілітрів, вираховуйте ціну за 100 г, а потім вирішуйте, товар якого виробника вигідніше вибрати.

До речі, не завжди спрацьовує принцип: нерозфасовані крупи чи цукор купувати дешевше. Принаймні в одній із торгових мереж вигідніше купувати рис у пакетах.

Ще один із найпоширеніших видів фальсифікацій — інформаційний. Це спосіб обману, коли виробники пишуть на упаковках одне, а насправді в них — інше. Навіть коли у рекламно-інформаційних матеріалах пишуть одне, а споживач отримує дещо інше — це також інформаційна фальсифікація. Найпростіші приклади: невідомо що у пакетиках чаю чи упаковках зі спеціями.

  • Не варто їсти пуд солі

    Раніше до солі більшість господинь ставилася взагалі за залишковим принципом: яка потрапить під руку, таку і клали у споживчий кошик. Уже не один рік, як стали придивлятися, йодований мінерал в упаковці чи ні. Інше питання: що криється за написом «йодована», чи насправді сіль є такою? У цьому спробували розібратися експерти Центру незалежних споживчих експертиз «Тест». >>

  • Перекус без сюрпризів

    У назвах можна заплутатися. Є українське слово «накладанець» — зрозуміло: накладені на переважно хлібну основу шматок сала, ковбаси, сиру чи іншої смакоти. Бутерброд — у перекладі з німецької «хліб із маслом». Найпопулярніші в американців бургери-гамбургери — різновиди сендвічів. >>

  • Дати перцю, а не трухи

    Приправляючи борщ чи печеню чорним меленим перцем, ми рідко згадуємо (або не завжди знаємо), з якої рослини ця приправа. Piper nigrum — така загальновідома у світі назва — це напівздерев’яніла вічнозелена ліана завдовжки аж до 15 метрів. Має велике, довгасте, м’ясисте, зверху темно-зелене, знизу зеленувато-сизе листя. >>

  • І хай розпуститься брунька чайного дерева

    Інколи хочеться уявити себе на урочистій чайній церемонії: японській чи китайській — із правильним заварюванням, спеціальним чашечками і приємною музикою. Домашнє смакування чаєм дуже часто, особливо вранці, відбувається поспіхом. >>

  • Пальма в шоколаді

    Напередодні свят захотілося мені привітати одну хорошу жінку. Подарунок мав бути символічним і бюджетним — якнайкраще в ці рамки вписувалася коробка цукерок. Звичайно, хороших. Похід у найближчий супермаркет і ретельне вивчення етикеток дещо приголомшили. >>

  • Не вистачає лише пташиного молока

    Прагнучи поласувати смачними цукерками, найперше: ретельно вивчайте їхній склад — це найпрактичніший висновок за результатами чергового тестування від експертів Центру незалежних споживчих експертиз. Цього разу досліджували цукерки «Пташине молоко» — улюблені для багатьох дітей і не тільки. >>