Зачаровував голосом і не мав зіркової хвороби: як Анатолій Солов’яненко прославляв Україну у світі — розповідь дружини Світлани
Уже чверть століття знаменитий український тенор Анатолій Солов’яненко співає ангелам. >>
Лис Микита в опері Дніпровського театру опери та балету «Хитрий Лис» — Михайло Газін. (Фото театру)
У прифронтовому місті Дніпро переповнений глядачами Театр опери і балету відкрив 50-й сезон гучною прем’єрою — «Хитрим Лисом» за відомим твором класика Івана Франка з музикою сучасного українського композитора Івана Небесного. Команду постановників очолив генеральний директор — художній керівник Львівської національної опери, автор лібрето опери про Лиса Микиту Василь Вовкун, який допоміг дніпрянам багатогранно розкритися в нових амплуа.
Ідея постановки у Дніпровському академічному театрі опери і балету яскравої оперної вистави зародилася в його директора Костянтина Пінчука, коли відвідав у лютому 2020 року прем’єру львівських колег — оперу з оригінальною назвою «Лис Микита».
Складовими успіху постановки Василя Вовкуна на сцені свого театру стали і фантазійні костюми Ганни Іпатьєвої, і каркасно-легкі головні убори-маски Людмили Табачкової, казково-осяйна сценографія з відмінними світловими рішеннями.
«Лис Микита» львів’ян уже наступного року заслужено здобув перемогу в номінації «Краща музична вистава у жанрі опери/оперети/мюзиклу» ІV Всеукраїнського театрального фестивалю-премії ГРА.
Важливо згадати, що лише наприкінці липня нинішнього року депутати облради у Дніпрі проголосували за перейменування — з Дніпропетровського у Дніпровський — академічного театру опери і балету. А ще чотири роки тому в репертуарі закладу не було жодної вистави, яка нагадувала би про Україну. Відколи на посаду директора театру прийшов Костянтин Пінчук, — створили балет «Лісова пісня» за твором Лесі Українки, оперу «Запорожець за Дунаєм» із музикою Семена Гулака-Артемовського, а тепер і «Хитрого Лиса».
Одним із вирішальних чинників для рішення ставити у Дніпрі оперу сучасного українського композитора за твором української класики для Костянтина Пінчука була актуальність сюжету і те, що це саме сучасна українська опера. «Вистава дуже цікава і нестандартна в художньому плані, — коментує директор театру. — А ще мене приваблювало те, що постановка дає можливість розкритися оперним співакам як акторам».
У постановці дніпрян по-особливому виразно й прозоро зазвучала музика Івана Небесного — в обробці диригента-постановника Сергія Горкуші. «Музичний вимір в опері Івана Небесного «Лис Микита» сповнений неабиякими приємними сюрпризами для слухача, — коментує маестро. — Стилістична багатогранність, колористичність та в чомусь навіть експериментальність прослуховуються від першої до останньої ноти. Від алюзій на музику бароко та класицизму до сучасного мюзиклу, року та народних співанок, від традиційного симфонічного оркестру до справжніх українських етнічних інструментів, як-то трембіта».
Уже чверть століття знаменитий український тенор Анатолій Солов’яненко співає ангелам. >>
Свого часу, коли я відвідувала місто Рівне, мені дуже сподобався пам’ятник Уласові Самчуку. >>
Наче сном явилась та кожна кома, а все через голос. >>
Команда «Територія А» записала різдвяний альбом під гаслом «Дух нескорених». >>
У Київському академічному театрі «Золоті Ворота» покажуть тонку психологічну виставу «Ковзанка», режисера Дмитра Леончика за твором литовської письменниці, журналістки, драматургині Лаури Сінтії Черняускайте. Жанр визначили як «хвилювання на одну дію». >>
У крайньому романі Стівена Кінга «Голлі» (Х.: Клуб сімейного дозвілля, 2024) є дві фрази, що максимально прояснюють його суть, попри екшн-оболонку. >>