Чуєш «ГУРКІТ»? Львів’яни створили унікальне багі для військових на передовій

12.04.2023
Чуєш «ГУРКІТ»? Львів’яни створили унікальне багі для військових на передовій

Львівська багі "Гуркіт" готова до відправки на "передок".

Волонтерство в Україні — явище, яке спонтанно виникло ще навесні 2014 року після початку бойових дій на Донбасі й зараз уже розквітло буйним цвітом.

 

Важко уявити собі українську армію без народної фізичної, фінансової допомоги та моральної підтримки.


Одними з таких «ангелів-доброчинців» є студенти та викладачі з Львівського вищого професійного училища комп’ютерних технологій та будівництва, котрі на базі свого навчального закладу розробили повнопривідне багі «ГУРКІТ».

 

Ця диво-машина, всюдихідне авто, якому немає аналогів, вже найближчим часом поповнить технопарк наших бійців на «передку».


Львівські волонтери раніше вже робили багі, які зараз використовують на фронті, але «ГУРКІТ» є їх кращою та вдосконаленою версією, тому поки що це авто — лише в одному екземплярі. Над створенням його працювали впродовж майже семи місяців.


«Ідея розробки почалась із того, що потрібно допомагати військовим на фронті. Перші багі ми переробляли зі спортивних моделей на такі, які будуть зручніші саме на передовій. Минулого року ми розробили саморобну модель багі Tyrex (машини цієї версії досі виконують бойові завдання). А «ГУРКІТ» — це транспортний засіб, у якому враховано всі потреби військових, що тестують різні транспортні засоби в бою.


Унікальність цієї конструкції в тому, що двигун у багі розташований посередині. Тобто тут ідеально розвантажена ходова частина, а це дуже сильно впливає на прохідність транспортного засобу. Також це багі є тримісним, а одне місце може повністю складатися, щоб було зручно за потреби перевозити поранену особу. Є зручний відсік для різного озброєння та дві точки для фіксації кулеметів», — розповів Тарас Януш, розробник унікального «ГУРКОТу».


Варто зауважити, що повнопривідне багі має чимало переваг: центральне розташування двигуна; низький центр ваги; високий кліренс; захищений бензобак; відсутні передні та задні завіси кузова; незалежна підвіска спереду та ззаду; дискові гальма по колу; висока прохідність; вантажопідйомність; маневреність (малий радіус розвороту); можливість встановлення великої кількості обладнання; швидкість посадки/висадки екіпажу; простота в ремонті та конструкції; можливість зміни та модифікації.