Один за всіх і всі — за одного: особливості розподілу інклюзивного ресурсу у Новогродівці на Донеччині

10.02.2022
Один за всіх і всі — за одного: особливості розподілу інклюзивного ресурсу у Новогродівці на Донеччині

Дітям подобається реабілітація у «сухому басейні». (Фото надано пресслужбою Новоградівської ТГ.)

Перша інклюзивно-ресурсна кімната і перший інклюзивний клас у Новогродівській територіальній громаді Донецької області з’явилися завдяки президентській програмі «Велике будівництво».

 

З першого вересня минулого року вони працюють у капітально реконструйованому опорному закладі освіти №7. Необхідне обладнання для них закуплене коштом бю­джету ОТГ.


По суті, все це створено заради однієї дитини. У п’ятому класі навчається хлопчик з особливими потребами.

 

У нього, буває частіше, а буває рідше, виникає потреба відпочити, заспокоїтись, і тоді асистент педагога веде його до інклюзивно-ресурсної кімнати, де він може усамітнитись і розслабитися.

 

Тут обладнано кілька зон: навчально-пізнавальна, сенсорна, ігрова та художньо-творчої, розвивальної діяльності. З дитиною у визначений час працюють психолог, логопед, соціальний педагог, учитель лікувальної фізкультури.


«Цей учень навчався у школі з першого класу, але два роки тому після комплексної психолого-педагогічної оцінки був визнаний дитиною з особливими потребами, і тепер підходи до його навчання зовсім інші. Морально-психологічний стан школяра за цей час помітно поліпшився. Освітню програму він опановує на рівні свого розумового розвитку», — розповідає шкільний психолог Аліна Задко.

В ігровій зоні завжди є маленькі відвідувачі.


Ще одна дитина з особливими потребами навчається у першому класі за індивідуальною програмою вдома.


За словами Аліни Задко, педколектив дуже чекав на інклюзивно-ресурсну кімнату. Тим паче, що Новогродівка розташована за 40 кілометрів від окупованого Донецька і в місті навчається багато дітей, які визнані постраждалими від військових дій (таких лише у їхній школі пів сотні).

 

Тепер вона як психолог має можливість у цивілізованих умовах діагностувати їх і за необхідності використовувати кімнату для реабілітаційних сеансів.

 

Окрім того, у цій кімнаті проводять заняття для учнів початкових класів, завдяки яким вони легше адаптуються до навчального процесу.


Все це стало можливим завдяки проєкту «Модернізації системи соціальної підтримки населення України», яку проводить Міністерство соціальної політики за підтримки Світового банку.