Половина українців готові повністю відмовитися від готівки — дослідження Mastercard

13.07.2021
Половина українців готові повністю відмовитися від готівки — дослідження Mastercard

Готівка відходить у минуле? (Фото НБУ)

Загалом оплата товарів i послуг за допомогою карт — тренд, який почався ще до пандемії (і не тільки в нашій країні).

 

«В Україні з 2016 року спостерігається стабільне зростання частки безготівкових транзакцій — у середньому на 3% щорічно», — зазначила генеральний директор Mastercard в Україні та Молдові Інга Андрєєва.

 

Крім того, 52% опитаних вважають можливість безготівкової оплати важливим фактором при виборі торгової точки, а 8% повністю уникають магазинів, які не надають можливості оплати карткою.


Але особлива «слабкість» українців — оплата з використанням ґаджетів, тут нам немає рівних.

 

«Кожна друга оплата за картками Mastercard в Україні — це цифрова оплата з NFC або онлайн. NFC оплати становлять 37% від усього обсягу безготівкових транзакцій за картками Mastercard у фізичному ритейлі. Це один з найвищих показників в Європі», — підкреслив віцепрезидент iз розвитку бізнесу Mastercard в Україні та Молдові Юрій Бахтін.


Не секрет, що українець заощадить на одязі, розвагах, візьме кредит, але купить-таки бажаний смартфон. І буде активно використовувати його функції, в тому числі «електронного гаманця».

 

Так, кожен п’ятий українець розповів, що в минулому році вперше почав розплачуватися смартфоном. Психологи кажуть, що таким чином наші співгромадяни ніби компенсують інші свої потреби, які їм недоступні — якісне житло, наприклад.


Далі — більше: опитування показало, що 39% українців хотіли б оплачувати покупки за допомогою сканування QR-коду, а 17% віддали б перевагу використанню голосового асистента для оплати товарів і послуг.

 

І є абсолютно логічне пояснення того, що понад 60% опитаних українців заявили, що їм не вистачає можливості безготівкової оплати на ринках.

 

Лізти в кишеню по гаманець із двома сумками овочів на руках — досить старомодно. На будь-якому китайському ринку біля гірки капусти в найскромнішого торговця є зашмагана картонка з QR-кодом, та й жебраки на вулицях східних мегаполісів уже давно перейшли на сучасні технології.


В Україні результати опитування показали, що респонденти також хотіли б мати більше можливостей для оплати картою в кіосках і невеликих магазинах (47%), громадському транспорті (38%), перукарнях та салонах краси (37%).

 

Як блондинка, я категорично не можу погодитися з тим, що холодильник може бути розумніший за мене, але зі мною не згодні 13% опитаних (переважно молодь), які готові платити за допомогою розумної побутової техніки, а 16% хотіли б платити криптовалютою.

 

Але ось що я беззастережно підтримую, так це готовність 53% наших співгромадян повністю перейти в діджитал-банк.