На Херсонщині майже вчетверо зменшать кiлькiсть середніх шкіл

10.07.2020

Згідно зі «Стратегічним планом діяльності управління освіти Херсонської міськради на 2020—2024 роки», у південному регіоні значно скоротять кількість шкіл, де учні безкоштовно можуть отримати повну середню освіту.
 
Чиновники обумовлюють це бажанням оптимізувати оплату праці вчителів, а також прагненням «раціональніше» використовувати звільнену нерухомість.
 
Вже з 1 вересня 2020 року в 10-ті класи будуть набирати учнів 28 херсонських шкіл, на ту ж дату в 2021-му — 17 шкіл, а на 1 вересня 2022 року таких навчальних закладів залишиться лише 12...
 
Реформації також пояснюються планом поступового переходу до роботи профільних ліцеїв та гімназій, які на повну потужність запрацюють до 2027 року в усіх регіонах України.
 
За словами депутата Херсонської облради Віталія Богданова, заходи в Управлінні освіти назвали «підвищенням ефективності, наближенням до сучасних стандартів мережі закладів загальної середньої освіти».
 
Хоча насправді все простіше: вирішили заощадити гроші на вчителях та учнях і підзаробити на видачі атестатів.
 
«Перехід до профільної школи — наступний етап реформування системи шкільної освіти після реформування початкової школи, — констатує директор Херсонської середньої школи № 21 Галина Лугова.
 
— Але те, як буде реалізовуватися цей етап, мене, зізнаюся, дуже турбує. Адже можливість давати учням повну загальну середню освіту будуть мати лише школи, де набирають у випускні не менше, аніж чотири класи. Це зроблено для оптимізації витрат на оплату праці вчителів: невелику кількість шкіл iз паралелями випускних класів бюджету утримувати дешевше, аніж велику кількість шкіл, де випускних класів лише один або два, як зараз у наших школах».
 
У найскладнішому становищі опинилися школи, розташовані у передмістях, де немає можливості набрати необхідну кількість учнів.
 
«Подібна оптимізація призведе до повального безробіття серед учителів та збільшення в Україні молодих людей, які не отримали навіть повної середньої освіти, — тривожиться Галина Лугова. — Ми на порозі дуже серйозних проблем, і як вони будуть вирішені, я поки не уявляю».
 
Нагадаємо, реформа освіти в Україні стартувала після прийняття Верховною Радою нового Закону України «Про освіту», який набрав чинності 28 вересня 2017 року.
 
Він передбачає трирівневу освіту. Так, із 2018 року почався чотирирічний процес реформування початкової школи, а з 2022-го в Україні введуть поняття «базова школа», де навчання триватиме п’ять років. Починаючи із 2027 року, передбачається перехід до «профільних шкіл», де впродовж трьох років учні отримуватимуть спеціалізовану освіту.
 
Після закінчення кожного рівня знання учнів перевірятимуть за допомогою державної підсумкової атестації. Після 4-го класу проводяться спеціальні моніторинги, а після 9-го — зовнішнє незалежне оцінювання.
 
В основі концепції реформи освіти — розвиток в учнів компетентності, що передбачає формування навичок, які дозволяють глибоко розуміти суть досліджуваного предмета.