Що написано пером: чому у світі справи у друкованих видань кращі, ніж в Україні

05.11.2019
За останні десять років, протягом яких цифрові медіа завоювали увагу читачів та рекламників, американські видавці преси відчули значні зниження рекламних надходжень.
 
Пік прибутків від реклами у сфері друкованих медіа припав на 2000-й рік, і відтоді впав на більше ніж 70%. Проте могло бути і гірше, вважають аналітики Macquarie Capital.
 
Дослідження показують, що в середньому американці витрачають на читання газет та журналів менше 5% від усього часу, відведеного на те чи інше медіа. При цьому на друковані медіа припадає майже 20% від рекламних витрат на ринку загалом.
 
Зовсім інша пропорція в сегменті мобільних медіа. Майже 20% свого медіачасу американці віддають мобільним пристроям, а рекламні витрати в цьому сегменті ледве перевищують 4%. 
 
Із появою інтернету скептики були переконані, що люди перестануть читати газети. Проте у світі газети та журнали не втрачають актуальності. Наприклад, журнали популярні в Японії як ніколи. На сьогоднішній день їх налічується більше 15,5 тисячi. У тому числі понад 200 абсолютно нових журналів, загальний тираж яких сягає 5 мільярдів 
 
Незважаючи на конкуренцію, попит на періодичні журнали в Німеччині теж залишається незмінно великим. Кожен середньостатистичний житель цієї європейської країни читає вісім різних журналів.
 
«Регулярно на ринок приходять нові видавці і нові найменування, в тому числі — журнали, засновані молодими людьми», — стверджує професор комунікаційних технологій у Бамберзі і директор ін­с­­­титуту досліджень преси в Кельні Андреас Вогель (Andreas Vogel). Журнали, за його словами, хоча й видаються меншими тиражами, ніж раніше, і на цій друкованій продукції вже не заробити мільйони, як бувало колись, але вони, попри все, мають свого читача.
 
Для прикладу, за результатами досліджень, що регулярно проводяться в Німеччині, зокрема об’єднанням agma, аналізується ситуація у сфері ЗМІ. Так от, журнали читають 90 відсотків дорослого населення Німеччини. Жінки — більше і частіше, ніж чоловіки, а представники вікової групи 40-49 років — частіше, ніж молоді.
 
Найбільшим попитом у Німеччині незмінно користуються журнали, що поміщають на своїх сторінках програму телепередач. Подібні видання, яких налічується близько двох десятків, регулярно купують майже 60 відсотків жителів цієї країни.
 
Друге місце за популярністю займають інформаційно-аналітичні видання, що виходять раз на тиждень — Spiegel, Fokus і Stern. Їх читають близько 44 відсотків німецькомовного населення країни. За ними слідують спеціалізовані автомобільні видання і різноманітні жіночі журнали.