Міністерство освіти остаточно скасує оцінки для школярів 1-3 класів

21.06.2017
Міністерство освіти остаточно скасує оцінки для школярів 1-3 класів

Із першого вересня минулого року навчальний процес у початкових класах зазнав змін. Дітям стало легше навчатися.
 
У початкових класах тепер не перевіряють читання на швидкість, на уроках фізкультури немає нормативів, а таблицю множення не потрібно вчити напам’ять.
 
Учителі більше не використовують червону ручку, а учні пишуть у зошитах олівцем.
 
Утім цього року початкову школу продовжують реформувати. У Міністерстві освіти і науки підготували новий проект.
 
Він передбачає скасування оцінок у 1-3 класах, скорочення уроків до 40 хвилин і ­обмеження кількості учнів у класі до 25.
 
Проект профільного міністерства «Концепція початкової освіти» зараз проходить обговорення у школах.
 
До початку навчального року документ хочуть внести на розгляд Верховної Ради.
 
Якщо його приймуть, то нове життя у навчальних закладах розпочнеться з 2018 року. До слова, саме з 2018-го почне працювати нова українська школа. 
 
Учителям пропонують усно повідомляти учням про їх старання: «молодець», «добре», «чудово», «мені сумно».
 
Оцінки у щоденниках з’являться лише в 4-му класі. Та й вони будуть виражатися словами: «відмінно» (В), «добре» (Д), «задовільно» (З), «потребує покращення» (П). 
 
«Сьогодні Україна має великі проблеми саме з ідеологією оцінювання — воно каральне. В новій українській школі буде створено стимулювальну систему — де досягнення підкреслюватимуться на рівні з помилками. Ми маємо оцінювати дітей на основі компетентних завдань. Погодьтеся, що наша профільна школа зараз орієнтована саме на складання оцінювання. Без переорієнтації завдань від чинної моделі ми відійти не зможемо», — розповідає міністр освіти і науки Лілія Гриневич. 
 
У свою чергу, психологи переконані, що учні початкових класів теж мають отримувати оцінки.
 
«Молодшим школярам приємно отримувати оцінки. Хай навіть вони будуть у вигляді «молодець» чи «добре». Утім потрібно якось унормувати, який поріг має «молодець», а який «добре», до прикладу. Бо якщо в молодших класах у дитини ніколи не було оцінки «погано», то, отримавши у старшій школі незадовільну оцінку, дитина матиме стрес. Тому краще, аби діти змалечку звикали до оцінювання. Проблема ж у тому, щоб оцінювання не стало головнішим за знання», — каже «УМ» психолог Наталія Носаль.