Зерно як першопричина

01.07.2016
Зерно як першопричина

Плюс одна зернова баржа на воду — мінус вісімдесят вантажівок із траси.

Аграрії таки стають локомотивом української економіки, яким би сарказмом не супроводжували цю ідею скептики. Звісно, використовуючи не патріархальних волів у розмальованому півниками ярмі, а інтегруючи для потреб сільськогосподарського виробництва новітні технології і попутно відновлюючи інші галузі промисловості. 
Успішні сьогодні агрокомпанії почали працювати в цьому напрямi ще тоді, коли сільське господарство в країні діагностували як хронічно дотаційну галузь. Терплячість і готовність працювати на перспективу дали свої плоди: аграрний сектор не лише вижив без дотацій, став головним джерелом валютних надходжень у держбюджет, а й допомагає реанімувати занепалі промислові підприємства.

Суднохідна епоха повертається

У другій половині травня на суднобудівному заводі «Нiбулон» спустили на воду перше із восьми несамохідних суден проекту В2000, призначених для експлуатації на Південному Бузі. І ось у червні судно NBL-029 вже вийшло у свій перший рейс із буксиром «Кременчуцький». Дебютний маршрут: перевантажувальний термінал у Миколаєві — філія «Новоодеська» — перевантажувальний термінал у Миколаєві. Витративши на перехід трохи менше восьми годин, несамохідне судно прийняло у свої трюми 2 тисячі тонн пшениці. Загальний час завантаження також не перевищив восьми годин. Після повернення в Миколаїв зерновий вантаж NBL-029 використають для формування товарних партій. 
 
«Нiбулон» — відомий не лише в Україні інвестор і експортер, один iз лідерів вітчизняного аграрного ринку. Підприємство сьогодні охоплює 22 виробничих підрозділи в 9 областях України. Як повідомила прес-служба компанії, у найближчій перспективі судна «Нiбулона» борознитимуть Південний Буг цілими караванами, перевозячи за один рейс по чотири тисячі тонн зерна. І, до речі, щоразу суттєво розвантажуватимуть таким чином дороги Миколаївщини. Бо лише завдяки першому рейсу з автомобільних шляхів області вже зняли 80 вантажівок.
 
У планах компанії довести обсяги зернових вантажів, що перевозяться річкою Південний Буг, до 1 мільйона тонн. Тобто кількість вантажівок на автошляхах зменшиться не менш як на 42 тисячі. А згідно з інформацією Міністерства інфраструктури України, кожен мільйон тонн вантажів, перенесених на річковий транспорт, заощаджує близько 790 мільйонів гривень на ремонті дорожнього покриття.

Хліба і суден

Суднобудівельний-судноремонтний завод (ССЗ) «Нiбулон», до речі, у червні спустив на воду і друге несамохідне судно проекту В2000, яке почнуть експлуатувати найближчим часом. Усього підприємство побудує вісім таких суден, шість iз яких спустять на воду до кінця 2016 року. Як повідомив керівник ССЗ «Нiбулон» Роман Єфіменко, на підприємстві вже заклали дві наступні баржі.
 
«Крім того, завод незабаром отримає метал для будівництва буксирів-штовхачів модернізованого проекту 121М. Таким чином, суднобудівний марафон «Нiбулона» лише набирає обертiв», — каже Єфіменко.  
 
Баржа проекту В2000 призначена саме для експлуатації на Південному Бузі. Довжина судна становить 71,7 метра, ширина габаритна — 17 метрів, висота борту — 3,3 метра, осідання при завантаженні — 2,25 метра, осідання порожнього судна — 1,8 метра, водотоннажність — 2,515 тис. тонн, загальна місткість вантажного трюму — 2,850 тисячi кубометрів.  Судна працюватимуть у тандемі з буксирами. Це дозволить за один рейс з одного перевантажувального терміналу одним караваном (буксир проекту 121 і два судна проекту В2000) транспортувати до 4 тисячі тонн зерна.  
 
Компанія «Нiбулон» вводить в експлуатацію перевантажувальний термінал у селі Бузьке Вознесенського району Миколаївської області. Його проектна потужність зi зберігання зерна становить 76 тисяч тонн, добова потужність сушарок — 4 тис. тонн, добова потужність iз відвантаження на водний транспорт — 12 тис. тонн. Проектом передбачено будівництво причального комплексу завдовжки 120 метрів і завширшки 18 метрів.  Компанія взялася самостійно виконати днопоглиблювальні роботи, перший етап яких завершено у червні. Мета проекту — можливість відкрити судноплавство на ділянці Південного Бугу завдовжки 134 кілометри. 

У фінансовому секторі пожвавилися

Цікава і реакція банківського сектору, який оперативно оцінив перспективи й очевидну вигоду для себе від співпраці з успішним агробізнесом. Французький банк BNP Paribas, основним активом якого в Україні є «УкрСиббанк» (Харків), надасть сільськогосподарському підприємству «Нiбулон» фінансування у розмірі 35 млн. доларів.  «Мені подзвонили з женевського офісу BNP Paribas і повідомили, що банк виділяє нам 25 млн. доларiв торговельного фінансування для співпраці з сільгоспвиробниками при підготовці зерна на експорт. Ще 10 млн. доларiв банк виділить на придбання сільськогосподарської продукції для внутрішніх елеваторів», — цитує прес-служба компанії гендиректора Олексія Вадатурського.
 
За його словами, ведуться також переговори з «Укрексімбанком», за підсумками яких компанія розраховує отримати ще 30 млн. доларiв. «Ми домовилися співробітничати з ним («Укрексімбанком») за програмою Всесвітнього банку з енергозбереження. Сподіваємося, що у найближчий місяць отримаємо від Всесвітнього банку кредит у розмірі 30 млн. доларiв на інвестиції в енергозбереження», — додав Вадатурський.  У компанії зазначили, що «Нiбулон» також має домовленість з Європейським банком реконструкції і розвитку (ЄБРР) про виділення близько 40 млн. доларiв на будівництво перевантажувальних терміналів і освоєння Дніпра і Південного Бугу. Окрім того, компанія домовилася з Європейським інвестиційним банком (ЄІБ) про виділення 30-40 млн. доларiв довгострокового кредиту на 7-10 років для реалізації різних інвестиційних проектів. 
 

ДОВІДКА «УМ»

ТОВ СП «Нiбулон», створене в 1991 році, є сьогодні одним iз найбільших операторів на зерновому ринку країни. Має у своєму розпорядженні елеваторні потужності загальною місткістю більше 1,7 мільйона тонн, власний перевантажувальний термінал у Миколаєві. За результатами 2014/2015 маркетингового року (липень-червень), компанія обробила і відвантажила на експорт більше 4,2 млн. тонн зернових і олійних культур і розраховує наростити цей показник на 19 відсотків — до 5 млн. тонн.