Котиться, котиться золотий вагон

25.09.2015

«Прогрес» не оминув і нашу «Укрзалізницю». З метою догодити навіть найвибагливішим пасажирам там модернізували особливий вагон.

«Оренда вагонів-салонів — це не нова послуга і розрахована на пасажирів, які віддають перевагу подорожам преміум-класу. Таких вагонів в Україні 15, вони закріплені за залізницями. Цей рухомий склад не новий — «наймолодшому» вагону не менше 24 років, усі вони утримуються залізничниками у справному технічному стані», — пояснили в «Укрзалізниці».

Однак минулого року один із таких вагонів було вдосконалено, інтер’єр уже встигли охрестити «вагоном для Пшонки» та «титаніком на колесах». Вагон вражає розкішшю обстановки, однак його стиль, напевно, міг би визначити лише сам екс-Генпрокурор України Віктор Пшонка, чий будинок також вразив несмаком і великою кількістю дорогих речей.

«Інтер’єр створюють, орієнтуючись на смаки та вподобання замовників», — наголосили в прес-центрі Придніпровської залізниці, — основним завданням було отримати ексклюзивний вагон підвищеного комфорту. Ми працюємо для наших пасажирів, тому орієнтуємось на їхні побажання»

Своєю функціональністю «титанік» нічим не відрізняється від своїх VIP братів. Схожий він на квартиру на колесах, оскільки до послуг клієнтів дві спальні, кабінет зі спальним місцем, ванна кімната та великий конференц-зал, у якому можна провести переговори, послухати музику чи подивитися кіно. За великим столом тут накриють смачний обід.

В оновленому дизайні вагон ще жодного разу не використовувався. Шаленого попиту на таку ексклюзивну послугу немає, однак вагони все ж приносять непогану виручку. За 7 місяців поточного року виручка становить понад 992 тис. грн. Для порівняння, за цей час ремонт та утримання цих вагонів обійшлися залізницям майже в 232 тис. грн.

«УМ» запевнили, що і звичайні вагони, для масових перевезень, також постійно проходять плановий ремонт та вдосконалення: «Ми розвиваємо всі категорії вагонів і модернізація цього вагона була проведена, зважаючи на виручку та попит. Крім того, ми запускаємо і нові поїзди для пересічних пасажирів, вдосконалюємо інші вагони».

Як повідомляють у залізничному відомстві, користуються вагонами-салонами представники шоу-бізнесу, політики та просто заможні люди, які згодні доволі дорого заплатити за свій комфорт під час подорожі. Також ці вагони часто орендують компанії для проведення корпоративних заходів.

За повідомленнями сайта «Укрзалізниці», вартість послуг включає в себе користування безпосередньо вагоном-салоном та оплату проїзду на одинадцяти СВ-місцях у вагоні, згідно з Правилами перевезень. Тариф на перевезення пасажирів у вагоні-салоні є диференційованим, тобто залежить від календарного періоду року та дня тижня. Але швидше до місця призначення замовник не дістанеться, бо вагони прикріпляються до звичайних, купейних або плацкартних. Географія поїздок вагоном-салоном не обмежується Україною, ним можна подорожувати в усіх напрямках, у яких курсують поїзди «Укрзалізниці».

Поява нового вагона викликала бурю негативу серед звичайних громадян. «Не розумію, в країні війна, а тут така розкіш та позолота. Навіщо воно потрібне, краще б кондиціонери в плацкартних вагонах встановили і повернули пільги для студентів», — обурюється студентка Марина Лещенко. Осторонь не залишилися й інтернет-користувачі, які вважають: ті, хто має великі гроші, «швидше поїдуть на своїх «мерсах» із водієм або літаком першого класу, ніж нашими вбитими дорогами і рейками».