... І шпинат, що «генерує ідеї»

05.06.2014
... І шпинат, що «генерує ідеї»

Лікарі застерігають: обід «без відриву» від роботи користі здоров’ю не дає. (з сайта foodclub.com.ua.)

«У мене сидяча робота», — каже знайома, нарікаючи на зайві кілограми, які так недоречні, особливо на порозі літа. Олена працює адміністратором у готелі, відриватися від робочого місця на рецепції особливої можливості не має, тож обідати найчастіше доводиться бутербродами — «без відриву» від комп’ютерного монітора. А ввечері для занять спортом не завжди знайдеш і настрій, і сили, каже вона. Тож улюблені блузочки і спідниці дедалі більше «меншають» у розмірі.
Однак лікарі-дієтологи переконані: якщо офісні працівники раціонально формуватимуть своє меню і раціонально використовуватимуть час відпочинку, то отримуватимуть задоволення і від їжі, і від роботи, яка не позначатиметься на фігурі. Фахівці розробили 10 важливих правил харчування і відпочинку в офісі. Отже...

1. Якщо зранку ви матимете на роботі багато справ, не переїдайте. Під час сніданку відмовтеся від важкої їжі (смаженого м’яса, пюре, бобів), однак і голодом себе не моріть. Віддавайте перевагу невеликим порціям, які швидко засвоюються: омлет, вівсяна каша, сухофрукти.

2. Відволікайтеся від роботи. Тим, хто постійно сидить за комп’ютером, під час обідньої перерви краще переключитися на книгу, журнал або музику. Але сам прийом їжі читанням і будь-якою розумовою діяльністю супроводжувати не варто. Для того, щоб далі повноцінно трудитися, необхідно як слід відпочити.

3. Продумуйте меню. Якщо ви звикли брати їжу з дому, а не харчуватися в їдальні чи кафе, то готуйте для себе апетитні обіди, які не тільки наситять, а й поліпшать настрій. На тарілці обов’язково мають бути свіжі овочі, фрукти, сир. Не забувайте про склянку смачного йогурту.

4. Користуйтеся столовими приборами. Культурний прийом їжі — ще одне важливе правило здорового харчування.

5. Одна з «традиційних» звичок офісних працівників — кавування. Але не поспішайте поглинати каву літрами, аби збадьоритися. Цей напій справді тонізує, бадьорить і активізує розумову діяльність, але тільки в невеликих кількостях. У великих дозах кава, навпаки, пригнічує, знижує працездатність і гальмує реакцію, кажуть дієтологи. Краще допоможіть організму продуктами-енергетиками (яйця, м’ясо, сир, молоко, риба).

6. Харчуйтеся за компанію. Спробуйте розділити час трапези з кимось із колег. Так ви зможете відволіктися від думок про невиконану роботу, яка «горить», і обговорити за чаєм цікавий фільм, який ви недавно дивилися.

7. Перед важливою зустріччю бажано підкріпитися продуктами, що допомагають опиратися стресам. Це можуть бути фрукти, житній хліб, борошняні вироби, каші, чай iз ромашкою. Але головне — знати міру. Продукти, багаті на вуглеводи, хоч і діють заспокійливо, але також можуть спровокувати надмірну сонливість.

8. Перед мозковим штурмом налягайте на продукти, що стимулюють розумову діяльність: журавлину, чорницю, буряк, капусту, рибу, курагу, горіхи, гіркий шоколад. Не забудьте про шпинат — він «генерує ідеї» і лікує нерви.

9. Впоратися з депресією та апатією допоможуть продукти, що виробляють так звані гормони радості — ендорфіни: банани, шоколад, фініки, інжир, авокадо, томати, горіхи, молочні похідні.

10. І бонус до десерту — прогулянка. Намагайтеся не братися за роботу відразу після їди. 5-хвилинна прогулянка на свіжому повітрі або бодай по офісу допоможе налаштуватися на нові трудові звершення. І не забувайте відриватися від екрана монітора кожні годину-півтори хоча б на 5—10 хвилин.