«Запальна» кава

30.04.2013
«Запальна» кава

Загорання автокав’ярні біля Гостинного двору дивним чином збіглося з наміром Київради врегулювати роботу баристів і пресингом з боку міліції. Фото УНІАН.

Мобільні кав’ярні, які так швидко приглянулися киянам та гостям міста оперативністю і невимушеною ціновою політикою, все більше нагадують кістку в горлі як для чиновників, так і для міліції. Заборонити торгівлю «аромоксамитами» з автівок намагаються усіма законними і не цілком методами. Днями на Контрактовій площі, неподалік Гостинного двору, загорілась одна з таких машин з продажу кави. За поперед­ньою версією, автомобіль підпалили навмисно.

 

Спланована провокація?

Власник «кав’ярні на колесах» Віталій переконує, що машина була повністю безпечною: «Це однозначно підпал, адже в авто не було навіть чому вибухати. Якби щось вибухнуло, машина не тліла б, а її розірвало б на друзки. До того ж на момент загоряння обладнання навіть не було запущено: наш робітник щойно приїхав. Незабаром він помітив дивну активність одного з перехожих, який буцімто кинув щось у машину».

За словами чоловіка, система живлення таких кавових машин — чи то від електрики, чи то від газових балонів — не несе тієї загрози, про яку говорять чиновники і міліція. Будь–яка машина взагалі може вибухнути як від бензину, так і від інших несправностей, каже Віталій. «Оскільки ми не є експертами, то без висновків фахівців говорити щось складно. Однак балон живлення в машині залишився цілим і неушкодженим, отже, жодним чином не міг призвести до загоряння. У пересувних кав’ярнях газові пальники розміщені на рівні грудей баристів: газ важчий від кисню, тому опускається вниз і стати причиною загоряння не може за жодних умов», — пояснює «УМ» заступник голови правління громадської організації «Асоціація мобільних кав’ярень» Олексій Бусаєв.

Наразі обставини загорання автівки, на тлі відчайдушних спроб столичної влади і правоохоронців заборонити діяльність пересувних кав’ярень, з’ясовує слідча експертиза. А самі баристи активно обговорюють версію про зумисний підпал. Опосередковано її підтверджує і те, що знімальна група одного з провідних телеканалів країни встигла відзняти пожежу автівки біля Гостинного двору від самого початку до кінця. А сюжетна лінія превалювала на тему небезпеки автокав’ярень і необхідності врегулювання їхньої діяльності, чого, за дивним збігом обставин, тривалий час добивається київська влада.

Суд: торгувати кавою з машин можна!

Подібні інциденти з мобільними кав’ярнями трапляються далеко не вперше. Нещодавно «УМ» писала, як 13 березня співробітники Шевченківського райуправління міліції конфіскували все обладнання і чайно–кавову продукцію приватного підприємця Віталія Бяльського, мотивуючи свої дії тим, що у нього немає дозволу КМДА №914 (торгівля кавою з автокафе), згідно з яким автокав’ярні нібито включені до переліку засобів пересувної роздрібної торгівлі.

12 квітня Шевченківський районний суд Києва, розглянувши матеріали справи, постановив, що правоохоронці повинні повернути конфісковане майно. Згідно з рішенням Феміди, підприємець Бяльський має весь необхідний перелік дозвільних документів, передбачених чинним законодавством, а з урахуванням вимог ст.1 3акону України «Про перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності», дозволи органів місцевого самоврядування для торгівлі такого роду не передбачаються.

«Ми й не сумнівалися, що адекватні судді ухвалять адекватне рішення. Адже минулого разу суд виніс ідентичний вердикт. Конфісковане обладнання, відповідно до судової постанови, ми вже забрали. Заступник начальника територіального відділу Шевченківського райуправління міліції в місті Києві Ярослав Бондаренко, який проводив конфіскацію, лиш уїдливо прокоментував «знов обманули суддю», розуміючи, що діватися йому нікуди, адже закон виявився на нашій стороні», — резюмує у розмові з «УМ» Віталій Бяльський.

Які саме дозволи необхідні підприємцям для торгівлі з мобільних кав’ярень — з відповідним інформаційним запитом «УМ» звернулася до Київміськдержадміністрації. У відповіді заступник голови Департаменту промисловості та розвитку підприємництва, начальник управління торгівлі та побуту Київміськдержадміністрації Станіслав Голубов пояснив: «На сьогодні питання остаточно не врегульовано, відповідні служби відпрацьовують питання щодо вимог чинного законодавства до пересувних об’єктів торгівлі та необхідності підготовки розпорядчих документів Київської міської ради та її виконавчого органу щодо впорядкування роботи кавомашин.

Департаментом промисловості та розвитку підприємництва спільно з громадською організацією «Асоціація мобільних кав’ярень» та територіальним управлінням Держгірпромнагляду в Києві опрацьовується питання щодо розробки підприємством «Державний автотранспортний науково–дослідний і проектний інститут» технічних умов на обладнання автомобілів спеціальною газобалонною технікою». Тож підстав конфісковувати майно правоохоронці таки не мали, що підтверджує і рішення суду.

Автокав’ярні «благословлятиме» ДАІ

Щоправда, додає Голубов, «протоколом доручень №32 розширеної наради КМДА «Про готовність до проведення в місті Києві фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу»... заборонено роботу автокав’ярень у місті Києві». Утім жодного слова про необхідність оформлення дозволу КМДА №914. Та й представники Асоціації мобільних кав’ярень iз такими заявами не погоджуються: кажуть, заборона була знята ще до початку Євро–2012.

«Аргументи Голубова взагалі є абсурдними. За кілька днів до початку футбольного чемпіонату КМДА заборонила діяльність мобільних кав’ярень, однак вже невдовзі прокуратура скасувала це рішення. Відповідно до чинних законодавчих норм, у розпорядженні Київміськдержадміністрації немає жодних законних важелів, які могли б заборонити діяльність кавових машин, адже фактично заборони не було, немає і бути не може. Допоки законодавство не врегульоване ...» — зауважує Олексій Бусаєв.

Водночас, повідомив в. о. першого заступника голови КМДА Анатолій Голубченко, чіткі правила торгівлі на колесах розглядатимуть уже на найближчій сесії Київської міськради. За словами чиновника, дозволи на торгівлю з мобільних кав’ярень видаватимуть працівники Державтоінспекції — за умови, якщо автомобіль буде підключений до електроживлення, а спеціальний науково–дослідний інститут визнає його безпечним.

Ірина УЗЛОВА,
Олег МУЗИКА
  • Навiщо Києву вулиця Табiрна,

    ...Я вийшов iз вулицi Пилипа Орлика, повернув на Михайла Грушевського, пересiк Богдана Хмельницького, спустився на Петра Сагайдачного... Сьогоднi в це важко повiрити, але чверть вiку тому про такi назви годi було й думати. Справдi, в перший рiк Незалежностi столиця України ввiйшла з вулицями Ленiна, Свердлова, Дзержинського, Жданова, Кiрова, Куйбишева, Орджонiкiдзе, Менжинського, Володарського, Косiора, Постишева, Мануїльського, площами Жовтневої революцiї, Ленiнського комсомолу, Брежнєва тощо. Та що там вулицi та площi, найпрестижнiшi центральнi райони столицi iменувалися Ленiнський, Радянський, Жовтневий, Московський, Ленiнградський, а в цих районах найошатнiшi вулицi носили iмена класикiв марксизму-ленiнiзму, росiйських революцiонерiв, агентiв ленiнської «Іскри» та мало не всiх членiв ленiнсько-сталiнського ЦК. >>

  • Розшукується дизайнер

    Будь-яку потрібну та корисну справу можна зіпсувати. Власне, для цього достатньо грати не за встановленими правилами, а за тими, що відповідають кон’юнктурі сьогоднішнього дня. Киянам обіцяли відкритий конкурс, на якому обиратимуть головного архітектора міста. >>

  • Митарства українського трамвая

    Кілька місяців тому на розширеному засіданні Ради директорів підприємств, установ та організацій міста Києва було підписано угоду про об’єднання зусиль київської міської влади та бізнесу щодо розвитку внутрішнього ринку задля сталого економічного розвитку міста. Свої підписи під документом поставили міський голова Києва Віталій Кличко, президент Українського союзу промисловців і підприємців Анатолій Кінах та голова Ради директорів підприємств, установ та організацій Києва Олександр Осадчий. >>

  • Чи повернуть киянам Довженків кінотеатр?

    Із плином часу залишається все менше тих, хто пам’ятає про кінотеатр імені Олександра Довженка, який колись розташовувався на проспекті Перемоги, 24а. Цю не надто ошатну споруду було знесено кілька років тому, і на її місці має з’явитися сучасний кінокомплекс. >>

  • Київ без крил

    У митрополичих палатах у «Софії Київській» того дня збирали підписи під зверненням до Кличка і Порошенка передати під музей авіації будинок сім’ї Сікорських на Ярославовому Валу, 15-б і перейменувати аеропорт «Київ» (Жуляни) на честь Сікорського. Підписатись під одним зі звернень не виходило. Активісти обидві вимоги оформили в одному листі. >>

  • Де сидять художники?

    Київ усе більше переймає європейські традиції, наповнюючи вулиці креативними елементами вуличного дизайну — від паркових скульптур на Пейзажній алеї та лавочок у вигляді чашок на Прорізній до розмаїтих нетривіальних «пам’ятників» — Їжачку в тумані, закоханим ліхтарям, табуреткам. >>