Економіка вища за політику

23.04.2013

Учора в Києві Фонд Рiната Ахметова «Ефективне управління» провів міжнародну конференцію «Майбутнє якісної журналістики в епоху цифрових технологій». Учасниками зібрання стали представники NBC News, Financial Times, The Economist, KING5–TV, «Голосу Америки». Зокрема, участь в обговоренні питань про нову модель якісної журналістики і попит на якісну журналістику взяла Джекі Банажинскі, професор американської Школи журналістики університету Міссурі, лауреат Пулітцерівської премії 1988 року.

У вступній частині директор «Ефективного управління» Наталія Ізосімова розповіла, що спочатку був задум провести вже традиційні дебати на нову тему. Але, зважаючи на її актуальність для України переорієнтувалися на масштабніший захід, на який вирішили запросити медійників iз Великобританії, США, Франції, Росії. «Ефективний розвиток України — це мета, заради якої створили Фонд «Ефективне управління», — сказала пані Наталія. — А ефективний розвиток, зростання не можливі без якісного інформування суспільства. Від якості та змісту журналістики залежать якість і змістовність державної політики і дискусій у суспільстві на політичні, соціальні й економічні (що для Фонду найголовніше) теми, економічні реформи».

Фонд на конференції оголосив про запуск освітнього пілотного проекту з розвитку економічної журналістики в Україні ImpactMedia, який став результатом консультацій iз редакторами вітчизняних видань, що сприяли створенню програми, котра ґрунтується на реальних потребах журналістів. Ключова ідея проекту — ознайомлення українських журналістів iз кращим міжнародним досвідом професіоналів у цій сфері. У розробці ImpactMedia беруть участь професори Бостонського, Гарвардського, Оксфордського університетів і Школи журналістики університету Міссурі. Чотири модулі пілотного проекту проходитимуть з липня по листопад цього року. Тренерами 20 українських журналістів будуть закордонні колеги й експерти в галузі економіки і бізнесу, всього 15 осіб. Учасників проекту відбиратиме міжнародне журі.

«Ще років 20—25 тому найголовнішою для журналістів була політика. Зараз найголовніше, що треба знати журналісту, — це економіка і фінанси», — констатувала Джекі Банажинскі, професор американської Школи журналістики університету Міссурі, яка буде однією з трьох тренерів першого модуля програми ImpactMedia.