Ну «вилита» Верховна Рада!

08.07.2004
Ну «вилита» Верховна Рада!

(Володимира СТРУМКОВСЬКОГО.)

      Його для киян і дачників Укрзалізниця обіцяє збудувати вже в наступному році на місці нинішнього Дарницького вокзалу. Поки що ж над «обличчям» майбутньої споруди працюють фахівці з Франції та Фінляндії, а в Головному управлінні містобудування, архітектури та дизайну міського середовища столиці розглядають аж вісім проектів новобудови. Попередньо київські зодчі підтримали розробку колишнього головного архітектора столиці Сергія Бабушкіна. Якщо вірити словам останнього, то вокзал розгорнеться аж на 50 тисяч квадратних метрів ушир, 25 метрів заввишки і складатиметься із трьох блоків.

      У центральному для пасажирів обіцяють обладнати зали відпочинку, праворуч від головного вокзалу приєднають корпус приміського, а ліворуч — бізнес-центр. Для відвідувачів центру збудують готель, ресторан, офісні приміщення, виставкові зали і навіть кінотеатр. А довершать комплекс три скляні бані зі шпилями, дуже подібними на ті, які вже мають Верховна Рада і київський Будинок учителя. Прозорими перекриттями захистять від дощу і снігу й платформи для потягів та приміських електричок. Для виходу на платформи підведуть тунель. А щоб втілити цей задум у життя, ще й повністю реконструюють під'їзні шляхи, а саме: Привокзальний майдан, вулицю Ялтинську та під'їзд до вулиці Празької.

      Проте е в проекті Бабушкіна і явні проколи. Так, новий вокзал, як і старий, матиме погану транспортну розв'язку. Через що бабусям із клунками за звичкою доведеться чималенько натоптати ноги, перш ніж вони доберуться до вагонів.

      Утім усе це не заважає батьку проекту — Сергієві Бабушкіну — тріумфально заявляти, що спорудження вокзалу стане другим за масштабами після майдану Незалежності мега-будівництвом Києва. Скептики ж переконані: проект Бабушкіна вилами по воді писаний. Оскільки, за найскромнішими підрахунками, на всі роботи зі спорудження нового комплексу знадобиться не 1,7 мільярда гривень, що їх просить зодчий, а як мiнiмум удвічі більше. Чи зможе потягнути дорогий проект Укрзалізниця, на якій ще «висить» 4-мільярдне будівництво автомобільно-залізничного мосту, залишається питанням. Ще одне «але» — архітектурна майстерня Бабушкіна досі не вирахувала пропускну здатність вокзалу. Тобто скільки людей зможе зупинятися в новобудові і чи вистачить для всіх їх місць, наразі невідомо.

      А поки містобудівна рада примушує Сергія Бабушкіна вдосконалити своє творіння, Головне управління охорони культурної спадщини столиці безрезультатно намагається переконати столичних архітекторів не руйнувати нинішнього Дарницького вокзалу. «Негативом будівництва є знесення старого вокзалу. Адже збудований у 1953 році архітектором Красицьким, він досі залишається унікальною пам'яткою вікторіанського переможного стилю Радянської імперії», — вважає начальник Головного управління охорони культурної спадщини столиці Руслан Кухаренко.

  • Навiщо Києву вулиця Табiрна,

    ...Я вийшов iз вулицi Пилипа Орлика, повернув на Михайла Грушевського, пересiк Богдана Хмельницького, спустився на Петра Сагайдачного... Сьогоднi в це важко повiрити, але чверть вiку тому про такi назви годi було й думати. Справдi, в перший рiк Незалежностi столиця України ввiйшла з вулицями Ленiна, Свердлова, Дзержинського, Жданова, Кiрова, Куйбишева, Орджонiкiдзе, Менжинського, Володарського, Косiора, Постишева, Мануїльського, площами Жовтневої революцiї, Ленiнського комсомолу, Брежнєва тощо. Та що там вулицi та площi, найпрестижнiшi центральнi райони столицi iменувалися Ленiнський, Радянський, Жовтневий, Московський, Ленiнградський, а в цих районах найошатнiшi вулицi носили iмена класикiв марксизму-ленiнiзму, росiйських революцiонерiв, агентiв ленiнської «Іскри» та мало не всiх членiв ленiнсько-сталiнського ЦК. >>

  • Розшукується дизайнер

    Будь-яку потрібну та корисну справу можна зіпсувати. Власне, для цього достатньо грати не за встановленими правилами, а за тими, що відповідають кон’юнктурі сьогоднішнього дня. Киянам обіцяли відкритий конкурс, на якому обиратимуть головного архітектора міста. >>

  • Митарства українського трамвая

    Кілька місяців тому на розширеному засіданні Ради директорів підприємств, установ та організацій міста Києва було підписано угоду про об’єднання зусиль київської міської влади та бізнесу щодо розвитку внутрішнього ринку задля сталого економічного розвитку міста. Свої підписи під документом поставили міський голова Києва Віталій Кличко, президент Українського союзу промисловців і підприємців Анатолій Кінах та голова Ради директорів підприємств, установ та організацій Києва Олександр Осадчий. >>

  • Чи повернуть киянам Довженків кінотеатр?

    Із плином часу залишається все менше тих, хто пам’ятає про кінотеатр імені Олександра Довженка, який колись розташовувався на проспекті Перемоги, 24а. Цю не надто ошатну споруду було знесено кілька років тому, і на її місці має з’явитися сучасний кінокомплекс. >>

  • Київ без крил

    У митрополичих палатах у «Софії Київській» того дня збирали підписи під зверненням до Кличка і Порошенка передати під музей авіації будинок сім’ї Сікорських на Ярославовому Валу, 15-б і перейменувати аеропорт «Київ» (Жуляни) на честь Сікорського. Підписатись під одним зі звернень не виходило. Активісти обидві вимоги оформили в одному листі. >>

  • Де сидять художники?

    Київ усе більше переймає європейські традиції, наповнюючи вулиці креативними елементами вуличного дизайну — від паркових скульптур на Пейзажній алеї та лавочок у вигляді чашок на Прорізній до розмаїтих нетривіальних «пам’ятників» — Їжачку в тумані, закоханим ліхтарям, табуреткам. >>