Я хмари розведу руками

06.07.2004

      На території трьох районів Черкащини — Уманського, Христинівського та Маньківського — із самісінької весни не було й краплі дощу. Сонце немилосердно сушить те, що селяни з такими потугами засіяли, i від цього у хліборобів уже не витримують нерви. Причини бездощів'я офіційно ніхто пояснити не може, тим часом черкаські аграрії мають щодо цього власну думку: у цьому винні будівельники славнозвісного автобану «Київ—Одеса», який нині посилено зводиться, аби встигнути «здатись» у визначений термін, до Дня незалежності. Мовляв, спеціальні літаки розганяють хмари, забезпечуючи цим ясну погоду для будівництва платної траси. Але селянам від цього не легше — поля горять. Подейкують, що мешканці деяких сіл Уманського району — Ладижинки, Ятранівки та Шарина — навіть думають вдатися до надзвичайних заходiв i перекрити автобан, якщо ситуація не зміниться. А ось на це представники місцевої влади не могли не зреагувати. Так, начальник служби автомобільних доріг Черкаської області Борис Сапаєв запевнив, що чутки про штучне «знехмарення» Уманського району абсолютно безпідставні. Він наголосив на тому, що навіть за наявності палкого бажання допомогти робочим із погодою керівництво не могло б це зробити через банальний брак коштів, адже в кошторисі зведення автобану не передбачено й копійки на те, щоб розганяти ще якісь хмари. До речі, прокоментували керівники будівництва й іншу біду черкащан — доменний шлак, що вивантажується в Умані на залізничній станції, від чого у легенях мешканців міста та навколишніх сіл осідає пил. Виявляється, за словами Бориса Сапаєва, він є абсолютно безпечним для здоров'я, до того ж порох, який збирається при розвантаженні шлаку, постійно вивозитимуть за межі міста.

      Що ж до дощів, навіть спеціалісти із сільського господарства закликають місцевих жителів не вірити вигадкам. «Такого в нашому районі немає, все це чутки. Я пам'ятаю, колись у Грузії розбивали хмари з градом, аби вони ставали дощовими й не вибивали виноградники», — говорить «УМ» Микола Бондаренко, начальник управління сільського господарства й продовольства Уманської районної державної адміністрації. До цих слів приєднується і начальник Черкаського обласного центру з гідрометеорології Григорій Довгань. «Такі розповіді викликають посмішку, оскільки припинити чи викликати дощі непросто. Ці питання вивчають науковці у багатьох країнах, тільки проекти штучної зміни погоди та клімату загалом практично не реалізуються, оскільки є дорогими й такими, які можуть викликати негативні наслідки», — прокоментував він ситуацію «УМ». За його словами, за весняні місяці опади на території Черкащини розподілялись вкрай нерівномірно, їх майже не було. Такий недобір опадів пан Григорій пояснює природним характером і каже, що роботи зі зведення автобану до цього не мають ніякого відношення.

      Проте в запевнення влади черкащани чомусь не вірять. У тій же Маньківці таким переконанням уперто не піддаються й упевнені в тому, що відомство пана Кірпи хмари таки розганяє. Були навіть очевидці, які бачили під Уманню п'ять літаків, що за необхідності піднімаються в небо й над трасою «Київ—Одеса» шугають хмари. Люди впевнені: якщо знайшлися гроші на такий грандіозний проект, то є вони й для того, щоб розігнати хмари й залишити селян без дощу та врожаю.

  • І хліб, і до хліба

    Станом на 23 травня, за інформацією прес-служби Мінагрополітики, ярі зернові та зернобобові культури з кукурудзою при прогнозі 7,3 млн. га посіяли на площі 7 млн. га, суттєво перевершивши минулорічні показники. >>

  • Японський трактор у лізинг

    Як свідчить моніторинг ринку останніх років, найбільшою популярністю в українських аграріїв сьогодні користується техніка виробництва США. І рiч не тільки в тому, що засновника всесвітньо відомої компанії «Джон Дір» наші фермери сприймають як свого рідного інженера-емігранта Івана Козу. Американська техніка справді добре зарекомендувала себе в полях України. >>

  • Аграрна арифметика

    Міністерство аграрної політики і продовольства України сформулювало ключові напрями, за якими найближчим часом відбуватиметься реформування галузі. Комплексний стратегічний план, в основу якого їх і покладено, отримав назву «3+5». >>

  • Наша риба впіймала шхуну

    Апеляційний суд Одеси минулого тижня виніс остаточне рішення про конфіскацію на користь нашої держави турецької рибопромислової шхуни ZOR та близько п’ятнадцяти кілометрів сіток — знаряддя лову. Шхуна назавжди залишається в Україні. >>

  • Росіяни хочуть солі?..

    Росспоживнагляд дозволив українському державному підприємству «Артемсіль» відновити постачання солі до Росії. Очікується, що підприємство постачатиме до Росії 170 тисяч тонн солі щороку. Росспоживнагляд повідомив Федеральну митну службу про допуск продукції з 10 травня. >>