Єгор Бенкендорф: Своїм головним завданням ми бачимо повернення довіри глядача

29.03.2012
Єгор Бенкендорф: Своїм головним завданням ми бачимо повернення довіри глядача

Єгор Бенкендорф. (Фото надане прес–службою Першого Національного.)

У березні виповнилося два роки, як на Перший Національний прийшла нова команда на чолі з Єгором Бенкендорфом. Як показав час, ці зміни виявилися на краще. Телевізійник iз більш ніж 15–річним стажем, який має великий продюсерський досвід, зміг оновити, здавалося б, застиглий у минулому канал. А головне — на Перший почав повертатися глядач.

 

— Як ви самі оцінюєте свою роботу на Першому Національному за ці два роки?

— За п’ятибальною шкалою — на тверду четвірку. Вважаю, що за ці два роки було багато зроблено для того, щоб Перший Національний почав рости в очах глядачів і критиків. У 2009 році Перший не піднімався вище 16—17–го місця в рейтингу каналів, не маючи надій увійти до першої десятки. Ці два роки, з березня 2010–го, ми займалися оновленням сітки мовлення, підготували безліч нових проектів. Якісь програми пішли назавжди, якісь були переформатовані, але в цілому нові проекти — це більше половини ефірного часу зараз. Показники каналу у 2010—2011рр. зростали практично на третину щороку.

Як результат — у минулому році ми вже твердо займали 8–й рядок у рейтингу основних українських каналів за аудиторією 18+ (вся Україна). Перший Національний стали більше дивитися у святкові дні. Наприклад, в останню новорічну ніч ми зайняли п’яте місце серед каналів із часткою 5,09 %. При цьому частку в 2% у цей святковий день вперше за багато років канал подолав тільки у 2010 році, вже при мені. Така ж ситуація і з іншими святами — Днем Перемоги, Різдвом, Великоднем тощо.

Коли я прийшов на канал, то розумів, що потрібно наново вибудовувати свої відносини з глядачем: залучати нових і не розгубити старих. Враховуючи активний інформаційний розвиток суспільства, у 2010 році був повністю оновлений сайт Першого Національного (www.1tv.com.ua). На ньому з’явилися нові рубрики, великий розділ відеоматеріалів, програм, он–лайн трансляції. Оперативне оновлення і насиченість новинних сюжетів стали однією з важливих особливостей офіційного сайту каналу.

Усе це привело до того, що сайт став популярним серед інтернет–користувачів. Фактично відвідуваність сайту збільшилася у 830 разів!

— Що було найважчим у цей період?

— Робота керівника телеканалу — це не лише творчість. Це ще й господарська частина, суди, договори, техніка тощо. До речі, про суди. У 2010—2011 роках НТКУ виграла близько 200 судових справ. Завдяки цьо­му, а також завдяки рішенню кількох спірних питань укладанням мирових угод, Національній телекомпанії України вдалося заощадити для державного бюджету України понад 500 млн. грн.

Коли я прийшов на канал, спокійно спати не давали десятки мільйонів накопичених за кілька років боргів. Нам удалося поступово виправити цю ситуацію, і зараз поточні боргові зобов’язання телеканалу вже не настільки критичні.

— Нині картинка Першого Національного на екрані телевізора стала набагато кращою. Як це вдалося зробити?

— НТКУ перейшла на мовлення з аналогового формату PAL в цифровий SDI, завдяки чому різко покращилася якість сигналу. Крім того, сигнал був піднятий на супутник «Сіріус–2», що значно поліпшило його якість. І тепер кабельні оператори для своїх мереж беруть цифровий сигнал, а глядач отримує якісне зображення на екрані.

Ми намагаємося йти в ногу з часом, тому на каналі постійно проводиться технічна модернізація. Можливо, не такими темпами, як хотілося б, але тут є об’єктивні фінансові причини.

Напередодні Євро–2012, уже в травні 2012 року, Перший Національний розпочне мовлення у новій ефірній апаратній на 4 канали з можливістю роботи у форматі SD/HD на безстрічковій технології з системою довгострокового архівування відеоматеріалів, яка дасть можливість врятувати від знищення тисячі годин відзнятого і змонтованого відео.

— Що, на ваш погляд, ще не вдалося зробити?

— Наш найголовніший ресурс — це люди. Ми докладаємо дуже великих зусиль, щоб змінити ситуацію із зарплатою співробітників на краще. Це неправильно, що заробітна плата «застигла» практично на рівні 2008 року при тому, що ціни не стоять на місці. Співробітники повинні отримувати гідну оплату за свою працю. Вважаю, що необхідно підтягнути матеріальне забезпечення працівників до рівня середньої зар­плати по Києву, а на другому етапі — підвищити її до конкурентного рівня, наближаючись до комерційних каналів.

Є ще один момент. Наш господарський комплекс з будівлями, підсобками, кілометрами зношених комунікацій, стоянками та пустирями схожий на «БелАЗ» на міських вулицях — там, де цілком доречно обійтися сучасним і зручним легковим автомобілем. Для нормальної роботи телекомпанії достатньо ділянки у 3 гектари, (а не 13, як зараз), на якій потрібно побудувати сучасну 5–поверхову будівлю згідно з правильними енергозберігальними технологіями, з підземним паркінгом, із сучасними студіями та зручними офісними приміщеннями. Це буде не тільки значно дешевше, а й ефективніше в утриманні та обслуговуванні. Вважаю, що бюджетні гроші повинні витрачатися ефективно, а не йти в «чорну діру».

— Якими ви бачите перспективи розвитку каналу? Які, на ваш погляд, напрями і програми повинні бути на Першому Національному?

— Вважаю, що телебачення взагалі повинно виконувати не тільки розважальну функцію. Велика кількість талант–шоу на різних каналах не дуже сприяє підвищенню культурного рівня або соціальної спрямованості. Безумовно, розважальні проекти необхідні. Але не менш важливі проекти пізнавальні, культурні, соціальні. Проекти, які не тільки розкривають проблеми, а і вчать людей шукати шляхи їх вирішення, співпереживати. Тому в нас на каналі приділяється велика увага таким програмам. На­приклад, проект «Віра. Надія. Любов» — це не просто розповідь про проблеми, а й рецепт їх подолання. Цікавий і пізнавальний проект «Запам’ятай!», у якому розповідається про правильне застосування в українській мові слів і виразів, що викликають складнощі.

Перший Національний втілив багато пізнавальних проектів, які стали популярними серед глядачів і мали високі рейтинги. Ці проекти виходили у вигляді невеликих міжпрограмних роликів: до 20–річчя Незалежності — «Обличчя України», «Обличчя української історії», «20 кроків до мрії», «Дню Незалежності присвячується»; про історію Великої Вітчизняної війни — «День Перемоги»; про науку сьогодні — «Україна наукова»; до 60–річчя Українського телебачення — «Епоха Першого».

2012 рік буде насичений спортивними подіями. Нас чекає чемпіонат Європи з футболу Євро–2012, ХХХ літні Олімпійські ігри. Безумовно, Перший Національний готує низку програм і трансляцій цих подій.

Своїм головним завданням ми бачимо повернення довіри глядача. Початок до цього по­кладено у 2010—2011 рр., а у 2012 р. наша мета — увійти до п’ятірки найсильніших телеканалів країни.

Христина ЗАГОРУЛЬКО
  • Сашко Лірник: Казку пропускаю через себе...

    Хто не знає Сашка Лірника? Виявляється, є такі. Та з кожним новим днем незнайків стає все менше: то книга з Лірниковими казками до рук потрапить, то диск хтось перепише й дасть послухати, то на телебаченні Лірникову вечірню казочку тато з мамою увімкнуть. Казкар постійно спілкується з читачами, слухачами й глядачами, їздить з волонтерською місією на Донбас, а також за кордон, до українців діаспори. >>

  • Розкадровані мандри

    Професійна мандрівниця Ольга Котлицька цього тижня у Києві збирає друзів, щоб нагадати: телепроекту про подорожі, автором і ведучою якого вона є, уже 20. Спочатку був «На перший погляд», потім він трансформувався у «Не перший погляд». >>

  • Сміятися з леді-боса

    Навіть якщо комедії не ваш улюблений кіножанр, варто подивитися на неперевершений талант однієї з найсмішніших сучасних коміків — американської акторки Меліси Маккарті у новій стрічці «Леді бос», що цього тижня виходить у прокат в Україні. >>

  • «За мною там Непал, Гімалаї сумують»

    Телеведучий Дмитро Комаров на каналі «1+1» показав Камбоджу, Індію, Кубу, Болівію та інші країни такими, як ніхто не здогадувався. Він «вивертає» світ і показує його з вражаючих сторін. У кабінеті Дмитра в офісі «Плюсів», де ми ведемо розмову, ніби зібрані шматочки екзотичних країн, у деталях. >>

  • У новинах немає змоги «погратися»

    Упродовж останніх років вибагливі телеглядачі, які цінують свій час, усе частіше відмовляються від перегляду ефірів так званих великих каналів, де навіть у новиннєвих блоках орієнтуються на «інформацію розваг» — інфотеймент. >>

  • Провокатори з мікрофонами

    У Донецьк прибула група з 20 представників російських ЗМІ, перед якими поставлено завдання «фіксації обстрілів мирного населення українськими військовими», а також «консультацій» з організації провокацій, — повідомили в групі «Інформаційний спротив». >>