Стародавній Успенський собор у Каневі повернуто в держвласність
Київську митрополію УПЦ (МП) суд зобовʼязав повернути в державну власність обʼєкт культурної спадщини національного значення — Успенський (Георгіївський) собор ХІІ століття. >>
Девід Еліот. (Фото з сайту aphorism.ru.)
Перша українська бієнале сучасного мистецтва, яка має нанести на арт–карту світу київський «Мистецький арсенал», частково скориставшись інформприводом Євро–2012, активно пропагує свої майбутні акції. У п’ятницю куратор Arsenale–2012 британець Девід Еліот виступив із лекцією перед студентами і викладачами кузні українських арт–кадрів — Національної академії образотворчого мистецтва і дизайну. Зробивши короткий екскурс в історію contemporary art концептуалізм за мінімалізмом, pomo (постмодернізм) за концептуалізмом), пан Еліот історичну частину завершив фразою: «Коли в 1960–х роках я працював куратором в Оксфорді, contemporary art називалося мистецтво, яке робили в Західній Європі і США. З тих пір у світі все дуже змінилося, і ми робимо бієнале сучасного мистецтва в Києві. Тепер не так важливо, сучасне це мистецтво чи ні, — важливо, якісне воно чи ні».
Девід, котрий курував Сіднейську бієнале, показав на презентації роботи деяких азіатських та латиноамериканських художників, які братимуть участь і в Arsenale.
Обізнаність з українським мистецтвом Еліот продемонстрував, ввернувши в контекст імена Арсена Савадова і Бориса Михайлова. На запитання, як він збирається представити українську ідентичність, якщо самі українці митці за 20 років незалежності не сформулювали це поняття і не виразили його, британський куратор відповів: «Може, ця нація ще дуже молода, але вона складається із окремих особистостей, на це я й буду робити ставку. Моє завдання як куратора — представити те, що відбувається в українському мистецтві, у світовому контексті. Я багато чого знаю, у мене є досвід Сіднейської бієнале, але є й те, чого я не знаю — це мій недолік, який буде видно на Арсенале. Проте головне — створити діалог, порозуміння між різними митцями, традиціями, поглядами. Я розглядаю цю Арсенале як крок до порозуміння».
На фразу «може, ваша нація дуже молода» відреагував відомий мистецтвознавець, професор Академії Олександр Федорук — він розтлумачив Девіду Еліоту, що 20 років — це вік держави, а українська нація — стара і має багаті традиції.
Виконавчий директор Арсеналу Михайло Ілько закликав студентів Академії стати волонтерами першої української бієнале, а пан Еліот поставив оптимістичну крапку: «Думаю, завдяки бієнале відбудеться щось хороше — відродження, а не апокаліпсис».
Київську митрополію УПЦ (МП) суд зобовʼязав повернути в державну власність обʼєкт культурної спадщини національного значення — Успенський (Георгіївський) собор ХІІ століття. >>
Подкаст «Палітурка», присвячений творам зі шкільної програми запустили Український ПЕН та The Ukrainians Media: чому вони вчили нас тоді та чого можуть навчити сьогодні. >>
За кілька сотень кілометрів від лінії фронту, в місті Луцьк, пробилася життєдайним паростком ошатна книжка «Кобзарі». >>
У ці дні в багатьох містах нашої країни відзначають Новруз. >>
Сергій Жадан уже давно перебуває на поетичному п’єдесталі. >>
Дерев'яний храм Святого Архистратига Михаїла, внесений до списку архітектурних пам'яток національного значення, повністю згорів під час пожежі в селі Сможе Стрийського району Львівщини >>