«Гармошки» довели до страйку

08.02.2012

Як тільки на вулицях Миколаєва з’явилися незвичайні великі автобуси (вони кілька днів безкоштовно катали городян в тестовому режимі), водії «маршруток» оголосили про початок акцій протесту. На їхню думку, 18­метрові старі автобуси, які закупили в Німеччині, відбирають у них заробіток на користь фірми, що підконтрольна Миколаївському міськвиконкому. Адже завдяки підтримці мерії цей транспорт отримає найвигідніші маршрути в місті й зможе перевозити людей удвічі дешевше, аніж мікроавтобуси.

Відразу дев’ять підприємств­перевізників Миколаєва написали відкритого листа до прокуратури з проханням розглянути законність прийнятого на виконкомі міськради рішення з приводу тестування автобусів великої місткості. У своєму зверненні вони пишуть про те, що три тисячі водіїв, за плечима яких — сім’ї, можуть залишитися без роботи: «Ще місяць тому Володимир Чайка заявив перевізникам міста, що в пріоритеті будуть автобуси середньої місткості. Саме такий транспорт ми закупили на кредитні кошти. А тепер з’ясовується, що нас просто обдурили!».

Транспорт, закуплений у Німеччині, — це машини 1996 року випуску, тобто їм уже по 16 років. Спеціально для обслуговування цього «секонд­хенду» необхідно створювати сервісний центр, який так само взялися курувати «регіонали» з Миколаївської мерії.

Крім того, з’ясувалося, що рішення про запуск нових автобусів за найнапруженішими маршрутами, що проходять через центр міста, мер Миколаєва Володимир Чайка прийняв одноосібно, незважаючи на протести з боку свого заступника з питань транспорту Романа Васюкова. «Ці вулиці і без того перевантажені транспортом, і громіздкi автобуси будуть лише створювати додаткові проблеми», — вважає Роман Васюков.

Сам міський голова Миколаєва Володимир Чайка визнав, що лобіює інтереси приватного ТОВ «Євротранстехсервіс», щоб підтримувати малий і середній бізнес. Ця фірма була створена всього пару місяців тому, закупила німецькі списані автобуси великої місткості і має намір роздобути два найвигідніші міські маршрути. Засновником підприємства є керівник Корабельної районної організації Партії регіонів Юрій Антощенко.

На думку незалежних експертів, поява в Миколаєві великовантажних автобусів iз Німеччини може істотно поліпшити ситуацію з перевантаженнями в громадському транспорті. Однак виводити старі автобуси­«гармошки» в центр міста недоцільно. Громіздкі й неповороткі машини можуть спровокувати транспортний колапс і тільки погіршити ситуацію. Найбільш підходяще місце для «секонд­хенду» з Європи — околиці міста, а також маршрути у напрямку дачних кооперативів.