«Бронзова» коробка передач

29.11.2011
«Бронзова» коробка передач

Тріумфатори сезону — Себастьян Феттель, Марк Уеббер, керівник Крістіан Хорнер і вся команда «Ред булл». (Фото Рейтер.)

Відшукати інтригу для останньої гонки року було важко. Адже за кілька етапів до фінішу сезону чемпіонський титул достроково дістався німцеві Себастьяну Феттелю, Кубок конструкторів також завчасно отримала «стайня» Феттеля «Ред булл».

Власне, недільні перегони в Бразилії запам’яталися хіба що заочною боротьбою Фернандо Алонсо на «Феррарі» та Марка Уеббера на «Ред буллі» за третю сходинку загального заліку. Напередодні заключного старту Алонсо доволі міцно стояв на «бронзовій» позиції, виграючи у австралійця 12 балів. Однак завдяки тактичним хитрощам «бикам» знову вдалося переграти «Скудерію».

Через проблеми з коробкою передач (принаймні така офіційна версія керівництва «Ред булл») лідер перегонів та переможець кваліфікації Себастьян Феттель був змушений перевести свій болід на «економний» режим, що дозволило його напарникові Уебберу вийти на чільну позицію і вперше в цьому сезоні виграти гонку. Зароблених 25 пунктів Маркові вистачило, аби на один бал обскакати Алонсо. Іспанець на «Інтерлагосі» фінішував четвертим, слідом за Дженсоном Баттоном із команди «Макларен–Мерседес».

Головною ж подією усього гоночного уїк–енду став черговий рекорд 24–річного Феттеля. Себастьян виграв 15–й у сезоні «поул» і перекрив за цим показником досягнення Найджела Менселла, що трималося з 1992 року.

«Встановити рекорд — особливе звершення. Звичайно, Менселлу знадобилося для цього на три гонки менше. Хай там як, але ми провели феноменальний рік», — заявив Себ, дворазовий чемпіон світу.

Якщо для Феттеля та команди «Ред булл» сезон видався ідеальним, то окремі гонщики топ–рівня прагнуть взагалі не озиратися назад. «Я нічого не можу сказати про сезон: хочу його просто забути, і сподіваюсь, що в майбутньому таке більше не повториться», — так другий пілот «Феррарі» Феліпе Масса прокоментував нагадування журналістів про те, що він — перший за останні 20 років гонщик «Скудерії», який жодного разу в сезоні не піднявся на подіум.

42–річний Міхаель Шумахер, який у Сан–Паулу приїхав 15–м і залишився на восьмому місці загального заліку, теж здаватися не збирається. Семиразовий чемпіон світу сподівається на добру роботу техніків його команди «Мерседес» у між­сезоння і каже: «Я впевнений, ми з «Мерседесом» ще зійдемо на вершину».

 

ТАБЛО

Чемпіонат світу. 19–й етап. Гран–прі Бразилії. Сан–Паулу (305,909 км; 71 коло)

Залікова десятка: 1. Уеббер — 1:32.17,434. 2. Феттель (обидва — «Ред булл») — відставання 16,983 сек. 3. Баттон («Макларен») — +27,638. 4. Алонсо — +35,048. 5. Масса (обидва — «Фераррі») — +1.06,733. 6. Сутіл («Форс Індія»). 7. Росберг («Мерседес»). 8. Ді Реста («Форс Індія»). 9. Кобаясі («Заубер»). 10. Петров («Рено») — +1 коло.

Загальний залік: Феттель — 392, Баттон — 270, Уеббер — 258, Алонсо — 257, Хемілтон («Макларен») — 227, Масса — 118, Росберг — 89, Шумахер («Мерседес») — 76, Сутіл — 42, Петров — 37, Хайдфельд («Рено») — 34, Кобаясі — 30, ді Реста — 27, Альгерсуарі — 26, Буемі (обидва — «Торо россо») — 15, Перес («Заубер») — 14, Баррікелло («Уїльямс») — 4, Сенна («Рено») — 2, Мальдонадо («Уїльямс») — 1.

Кубок конструкторів: «Ред булл» — 650, «Макларен» — 497, «Феррарі» — 375, «Мерседес» — 165, «Рено» — 73, «Форс Індія» — 69, «Заубер» — 44, «Торо россо» — 41, «Уїльямс» — 5, «Лотус», «Маруся–Вірджин», «Іспанія» — 0.