Сміття з віДчизняної реклами прибиратимуть діти

15.11.2011
Сміття з віДчизняної реклами прибиратимуть діти

Шукаючи помилки, діти позбуватимуться «бруду» і в своєму мовленні.

Унікальний конкурс презентували в Сумській міській раді з нагоди Дня української писемності та мови. Його організації передувало дослідження, яке провели учнi сумської школи №27. Завданням школярів була робота над помилками в медіа–просторі міста — зовнішній рекламі, оголошеннях, періодиці тощо.

Хто б сумнівався, що прикладів мовного вандалізму було достатньо? Адже останнім часом ми просто живемо у світі помилок — від орфографічних до логічних. І кожна грамотна людина може додати свої спостереження до роботи дітей. Наприклад, побачена недавно в магазині характеристика продукту, що має «землянистий смак». Очевидно, йдеться про «земляничный», в сенсі суничний. Але ж хто там дивитиметься у словник? Тому куштуйте продукт з присмаком землі... Чи зразок телереклами, яка вихваляє постіль, «м’якеньку, як поле ніжної бавовни». Якось довелося бачити поле дозрілої бавовни: на сірій землі стирчали засохлі кущики, на яких біліли оті ніжні клаптики...

У спостереженнях школярів були й віДчизняні виробники, й Леся УкраІнка, й гОряча лінія, й декорОтивна косметика, й сВ’Яткове весілля, й лИцензійна програма. Втішали «самі низькі ціни» та «найсімейніші меблі». Ознакою грипу, наприклад, є й «частота рідкого стільця». А засіб може подіяти «від пальчиків до кінцівок волосся»...

Те, що діти зробили подібне дослідження, допоможе їм позбутися мовного бруду у своєму письмі та мовленні, вважає учитель української мови та літератури школи №27 Тетяна Лисенко. А член міської комісії з питань контролю за дотриманням та впровадженням української мови Ганна Шевченко переконана, що цей матеріал стане показовим прикладом у медіа–освіті. Бо ж вона на часі: нашим дітям треба пояснювати, як орієнтуватися у навколишньому інформаційному просторі та як захищатися від нього.

До речі, саме комісія міської ради разом із міським управлінням освіти зініціювали школярський експеримент. Коли ж побачили його результати, то вирішили роботу продовжити. Відтак і запропоновано конкурс «Мови чиста криниця», в якому з брудом в інформаційному довкіллі можуть поборотися всі бажаючі школярі.