200-літня будівля купця Бубнова на Подолі внесена до Переліку об’єктів спадщини
Ситуацію щодо старовинної будівлі на вулиці Набережно-Хрещатицькій, 13 – тримає на контролі Департамент охорони культурної спадщини >>
Покінчивши з «геніальними чоловіками» та «геніальними жінками» і поквитавшись зі «злими геніями», чиї стратегії були досліджені у белетристичній серії видавництва «Фоліо», київський аналітик Валентин Бадрак звернувся до суто художнього опису нашого сьогодення. Його дилогія «Східна стратегія», що складається з романів «Родом з ВДВ» та «Офіцерський гамбіт», — це історія двох друзів–українців, яким пощастило вступити до секретної «школи вбивць», як називали за радянських часів Рязанське повітряно–десантне училище, і яких доля згодом розвела по різні боки ідеологічних барикад. Автор дилогії не з чуток знає про службу в десантних військах, оскільки сам він — випускник вищезгаданої школи. І тому мало не вперше, без особливої ейфорії, нам розказують про систему підготовки блакитних беретів у СРСР, а також про пізнішу муштру в не менш легендарній школі ГРУ (Головного розвідувального управління Росії). І тягнеться ця оповідь від подій у серпні 1985 року, які трапились в учбовому центрі Сільце, що за 55 км від Рязані, до квітня 2005 року, який заскочив наших героїв на явочній квартирі росiйського ГРУ, i далi, аж до нашого часу.
У першому томі дилогії чимало повчального для тих, кому закортіло присвятити своє життя армії. Курс молодого бійця описаний в усіх «сукровичних» подробицях. Тут і дженджикуваті лейтенанти у високих, на кшталт офіцерів Третього рейху, фуражках, і похмурі старшини–вбивці, й сержант, що несподівано цитує вірші Лесі Українки. І нехай у результаті стрибків iз парашутом у головних героїв «дивним чином випали з голови важливi рядки з мудрих книжок», а нескінченні відтискання від підлоги «викреслили захоплення доторку до дiвових грудей», але саме в учбовому центрі вони зрозуміли всю правду гасла цього елітного закладу: «Поступил — гордись, не поступил — радуйся!».
У другому томі розігрується справжній «офіцерський гамбіт», і місце Радянського Союзу впевнено посідає Росія. Так само кардинально змінюються життєві маршрути героїв дилогії. І нехай за сюжетом з’являються не менш екзотичні постаті на кшталт польового командира Шаміля Басаєва, а також саудівського терориста Хотаба, але автора цікавить лише доля головних героїв. Один із них став високопрофесійним російським розвідником, провадячи підривну діяльність проти своєї батьківщини. Другий, пройшовши Афганістан і дві чеченські війни, залишився простим полковником українських десантних військ, і нікого не зраджує — прагматик і романтик в одному флаконі національного характеру. Чому так мало героїв, спитаєте ви? «Та якi сьогоднi герої! — вигукує спересердя автор. — Путiн — не герой, а просто руйнiвник дiйсностi, i нова геополiтична карта кроїться пiд певну особу. Ющенко — не герой, тому що не зумiв прорахувати реальнi загрози и вберегти країну вiд наступу лавини зi сходу». І навіть доблесний російський розвідник, на думку автора, «i поготiв не герой, тому що всього лише зброя, яку, до того ж, застосовують за волею хазяїна». Проте саме йому доручена основна роль у виконанні рішення, прийнятого військово–політичним керівництвом Росії, — зміна режиму і підривна діяльність, спрямована на відмову України від просування на Захід: «Сорок сiм мiльйонiв зомбованих демократичним вiрусом людей треба поставить в iсторичне стiйло».
Роман Бадрака делiкатним ставленням до політичних бонз не грішить, тож автор називає свою дилогію «Майже невигаданою iсторiєю про виховний проект Володимира Путiна для неслухняної України».
Ситуацію щодо старовинної будівлі на вулиці Набережно-Хрещатицькій, 13 – тримає на контролі Департамент охорони культурної спадщини >>
Чи потрібне у повномасштабний період війни театральне мистецтво і яким воно має бути? Ці питання обговорювали у Києві митці у межах VI Міжнародного конгресу «Театр крокує Європою. Театр. Війна». >>
Тема цьогорічної Лабораторії драматургії «Як говорити/писати про війну у драматургічних текстах», завдання – створення актуальних якісних п’єс, збільшення присутності сучасної української драматургії в театрах України та за кордоном. >>
Визначено переможців 2023 року у престижній премії для фотографів International Photography Awards: митці представляли серії робіт в 11 основних номінаціях з багатьма підкатегоріями. У кожній з номінацій визначається свій "Фотограф року". >>
В Україні офіційно дозволили писати слово «росія» з маленької літери. На державному рівні прийнято рішення, що такий спосіб написання різних назв країни-агресорки не буде вважатися помилкою. >>
У філармонійній залі у Києві Національний ансамбль солістів «Київська камерата» представив концерт музики аргентинського композитора і віртуоза гри на бандонеоні (різновиді гармоніки) - «Астор П'яццолла Forever». >>