Новини «під ковпаком»

31.08.2011

Співробітники Новозеландської пресової асоціації (New Zealand Press Association, або NZPA) вчора відпрацювали останній день. Після 131 року діяльності цю найстарішу в Новій Зеландії та одну з найстаріших у світі інформаційних агенцій було офіційно ліквідовано — «у зв’язку з кризою на ринку друкованих ЗМІ». Упродовж останніх років ринок преси в Новій Зеландії пройшов через процес консолідації: щоденні газети перейшли у власність більш потужних австралійських медіа–груп, як–то Fairfax чи APN News and Media. І вітчизняна інформагенція виявилася просто непотрібною. Більше того — як зазначає агентство «Франс пресс», нині на світовому ринку преси окреслюється тенденція відмови великих медіагруп від послуг не лише регіональних, а й великих міжнародних новиннєвих агентств: їм цілком достатньо інформації від власних кореспондентських мереж.

Виникли проблеми й у колись дуже популярної французької газети «Франс–суар», яка тепер опинилася на межі банкрутства. Господарський суд Парижа відвів виданню чотири місяці — впродовж цього терміну керівництво газети, яка тепер належить російському мільярдеру Олександру Пугачову, має знайти «надійне і довготермінове вирішення проблем, провести реорганізацію та зберегти робочі місця». Останнім часом колись одна з найбільших за накладом газет Франції зазнає великих збитків. За результатами 2010 року, обсяг операційних втрат становив 31 мільйонів євро. Виданню так і не вдалося досягнути поставленої на рік мети: щоденного накладу в 100 тисяч примірників, який міг би вивести її на рівень такої–сякої самоокупності. Натомість тиражі впали до 70–50 тисяч екземплярів.

«Франс–суар» була створена 1944 року в умовах антифашистського підпілля як одне з видань Руху опору. До 1960–х газета щодня виходила багатомільйонним накладом. Потім інтерес читачів до цього видання почав спадати, і зупинити цю негативну тенденцію видання не змогло. Як наслідок, газета багаторазово змінювала власників, аж доки в січні 2009 року її придбав Пугачов. Росіянин вклав у технічне та дизайнерське переобладнання «Франс–суар» близько 50 мільйонів євро, та ще 20 мільйонів пустив на рекламну кампанію видання. Але навіть такі потужні фінансові вливання покращили ситуацію лише тимчасово.