Обіцяти — ще не одружитися

05.08.2011
Обіцяти — ще не одружитися

Максим Чмерковський з Анфісою Чеховою у шоу «Холостяк. Як вийти заміж?» на СТБ. (Фото надане прес–службою каналу СТБ.)

За оцінками експертів, на ринку міжнародних телевізійних форматів нині помітно знижується популярність не лише талант–шоу та кулінарних проектів, а й так званих шоу побачень. Натомість на вітчизняних телеекранах нинішньої осені проекти, в яких учасники шукають собі пару чи одружуються, досягнуть кількісного піку.

 

Холостячка з дитиною бажає познайомитися...

Напевно, знайдеться не багато тих, хто пам’ятає, що перше шоу побачень — «Кохання з першого погляду», створене за англійським форматом Blind Date, вийшло на «Інтері» ще 2001 року. Спостерігачі за чужими романтичними стосунками швидше згадають інший проект на названому каналі — «Усе для тебе», який майже п’ять років незмінно вели Юрій Кот та Юлія Романова. (Цей власний формат навіть продали російському РЕН ТВ). До речі, спроби реанімації дещо зміненої однойменної програми на М1 та Першому Національному з різних причин (в одному випадку, низьких рейтингів, а в другому — брак фінансування) були невдалими. Аудиторія ж «Інтера» за 10 років виросла настільки, що їй став малоцікавим легковажний проект «Побачення у темряві», виробництво якого після показу кількох випусків на початку нинішнього року припинили.

Зрозуміло, що переважно жінки охочі охати перед екраном з приводу «а як він міг?», «а вона ж така красива (розумна, добра, підступна, корислива і т.д.)». Залежно від віку телеглядачок словесне оформлення сприйняття змінюється, але його суть лишається. Тому закономірно, що після чіткого окреслення цільових аудиторій каналами групи «1+1», в ефірі основного, власне «Плюсів» (для середнього віку жінок) та на ТЕТ (для леді віку, коли ще «не паряться») з’явилися адаптовані міжнародні формати шоу побачень: «Про любофф», «Гола правда» та «Твою маму!». Від початку всі проекти готували для ТЕТ, хоча «Про любофф» згодом вирішили спочатку показати на «1+1».

«Дейтинг–шоу власного виробництва «Твою маму!» мало середні для каналу показники, — розповідає генпродюсер каналу «ТЕТ» Ірина Костюк. — Ми задоволені проектом, але восени його виробництво продовжувати не будемо — хочемо поекспериментувати з форматами подібної тематики. Наприклад, запускаємо «Лялечку» з ведучою Жанною Бадоєвою. Це цікавіший і багатогранніший проект, тому що не виключно дейтинг–шоу, а шоу побачень і перевтілень: перед побаченням героїням проекту допоможуть стати іншими зовні і внутрішньо. Людям завжди цікаві кохання, стосунки, побачення і пригоди. Зрозуміло, телебачення підхоплює цей глядацький запит. А чим більша конкуренція всередині жанру, тим вищі вимоги до продукту. Тому ми боремося, перш за все, не за формат, а за якість».

На «Плюсах» нещодавно стартувало дейтинг–шоу «Одружений за власним бажанням». Тут історії кількарічних стосунків, навіть спільне проживання та діти; і всі очікують кульмінації: чи запропонує він їй (яка з ведучою Оксаною Гутцайт активно підштовхує свою сильну половину до рішучості) поставити штамп у паспорті. Ви знаєте й інших жінок, які мріють про міцні та надійні тили? Вони вже розлучені і мають дитину, а то й кількох? На «Плюсах» таких теж знають і скоро їх покажуть у проекті «Холостячка», який знімають за британським форматом Single moms. Це буде бальзам для тих, хто бажає, щоб чоловіки завойовували жінок.

На все село парубок

Найзавиднішого холостяка — Максима Чмерковського показав канал СТБ. Проект «Холостяк» за американським форматом The Bachelor спочатку мав пристойні, але не найвищі рейтинги. Але останні випуски ввійшли у ТОП–5 найкращих програм днів показу. Канал уже оголосив кастинг для дівчат для участі у другому сезоні, який вийде аж навесні наступного року. Ім’я серцеїда до останнього триматимуть у таємницi.

СТБ офіційно орієнтується на ширшу аудиторію, але останнім часом у першу чергу задовольняє вподобання жінок. Цього тижня на цій «кнопці» вийшов уже 400–й випуск «Давай одружимося» з Оксаною Байрак, який в ефірі з 2009–го. ( У новому сезоні російську програму з Ларисою Гузєєвою припиняє показувати канал ТЕТ). А на Film.UA, де за форматом російського Першого каналу для СТБ виробляють цей проект, «Давай одружимося» українською пробує показати російська теледіва Ксенія Собчак. Хоча і російськомовна, але «своя» Байрак у зйомках нового сезону вже не задіяна. Посприяло заміні, напевно, й те, що ток–шоу «Холостяк. Як вийти заміж?» iз росіянкою Анфісою Чеховою періодично мало навіть вищі рейтинги, ніж власне «Холостяк».

Не «вистрелив» на СТБ нещодавній прем’єрний показ шоу «Фермер шукає дружину». Презентацію десяти успішних, але одиноких чоловіків різного віку, що мешкають у сільській місцевості, глядачі дивилися поганенько. Хоча у пробному випуску за лічені хвилини своєю природною красою і невимушеністю змогла підкорити глядачів ведуча Ірина Борисюк, яку у «Танцях із зірками» сковували вишукане вбрання і гламурна атмосфера довкола.

100 тисяч штрафу і 10 шлюбів

Якщо почитати інтернет–форум глядачів, наприклад, «Холостяка», то не раз можна зустріти здивування й обурення: «Чому Максим дозволяє собі цілувати кількох дівчат одночасно?», «На шоу Максим весь час казав про пошук кохання, відданості, але, виявилося — пусті слова»... Серед глядачів багато тих, хто вірить, або принаймні, хоче вірити у телеказку про кохання. Проект нагадує дійсність, його сценарій ґрунтується на бажаннях жінок, що сидять перед екраном телевізорів, — тому й ростуть рейтинги. Але це просто шоу. І канал має право запрошувати на кастинги людей, які не зіпсують телекартинку, скажімо, моделей, яким для ефіру додумали «легенду». Щоб не розкривати карти перед довірливими читачами, на сайті СТБ попереджають, що дівчата–учасниці упродовж року не мають права без дозволу каналу розголошувати жодну інформацію про шоу. Інакше їх можуть оштрафувати на 100 тисяч гривень.

Хоча охочих стати учасницями подібних шоу вистачає. За словами Алли Липовецької, продюсера шоу «Хто хоче заміж за мого сина?», яке покаже ТРК «Україна», на кастингах було близько 600 претенденток на місця потенційних наречених та 80 пар «мама–син». (Зараз уже тривають зйомки проекту, який вестиме Сніжана Єгорова).

«Ми не переслідуємо мету — одружити учасників проекту, — каже Марина Квасова, продюсер проекту каналу «1+1» «Холостячка». — Ми хочемо, щоб люди знайшли одне одного. Забажають наші герої потім одружитися — прекрасно! Ні — що поробиш, це і є реальне життя». Хоча програми з кількарічними зйомками мають конкретні результати: на 400 випусків «Давай одружимося» випало 10 шлюбів.

  • Сашко Лірник: Казку пропускаю через себе...

    Хто не знає Сашка Лірника? Виявляється, є такі. Та з кожним новим днем незнайків стає все менше: то книга з Лірниковими казками до рук потрапить, то диск хтось перепише й дасть послухати, то на телебаченні Лірникову вечірню казочку тато з мамою увімкнуть. Казкар постійно спілкується з читачами, слухачами й глядачами, їздить з волонтерською місією на Донбас, а також за кордон, до українців діаспори. >>

  • Розкадровані мандри

    Професійна мандрівниця Ольга Котлицька цього тижня у Києві збирає друзів, щоб нагадати: телепроекту про подорожі, автором і ведучою якого вона є, уже 20. Спочатку був «На перший погляд», потім він трансформувався у «Не перший погляд». >>

  • Сміятися з леді-боса

    Навіть якщо комедії не ваш улюблений кіножанр, варто подивитися на неперевершений талант однієї з найсмішніших сучасних коміків — американської акторки Меліси Маккарті у новій стрічці «Леді бос», що цього тижня виходить у прокат в Україні. >>

  • «За мною там Непал, Гімалаї сумують»

    Телеведучий Дмитро Комаров на каналі «1+1» показав Камбоджу, Індію, Кубу, Болівію та інші країни такими, як ніхто не здогадувався. Він «вивертає» світ і показує його з вражаючих сторін. У кабінеті Дмитра в офісі «Плюсів», де ми ведемо розмову, ніби зібрані шматочки екзотичних країн, у деталях. >>

  • У новинах немає змоги «погратися»

    Упродовж останніх років вибагливі телеглядачі, які цінують свій час, усе частіше відмовляються від перегляду ефірів так званих великих каналів, де навіть у новиннєвих блоках орієнтуються на «інформацію розваг» — інфотеймент. >>

  • Провокатори з мікрофонами

    У Донецьк прибула група з 20 представників російських ЗМІ, перед якими поставлено завдання «фіксації обстрілів мирного населення українськими військовими», а також «консультацій» з організації провокацій, — повідомили в групі «Інформаційний спротив». >>