Гостинний кордон

26.07.2011
Гостинний кордон

З наступного року черги на цій ділянці кордону майже зникнуть. (Фото автора.)

Процес розбудови міжнародного автомобільного пункту пропуску «Нові Яриловичі» на українсько–білоруському кордоні триває з 2010 року. Торік на його модернізацію було виділено близько 23 мільйонів гривень, цьогоріч заплановано виділити ще 14,2 мільйона в рамках Державної цільової програми підготовки до футбольного чемпіонату. Готовність об’єкту на даний момент становить 60 відсотків. Будівельники майже вийшли на фінішну пряму — їм залишилося закінчити внутрішні роботи та технічне оснащення. У цьому переконалися журналісти, котрі нещодавно відвідати «Нові Яриловичі».

«Мета реконструкції — збільшити пропускну здатність «Нових Яриловичів» майже вдвічі, до 5 тисяч автомобілів на добу, — каже начальник Чернігівської митниці Денис Пудрик. — Введення цього об’єкту в експлуатацію заплановане на кінець поточного року. Тож нам необхідно закінчити благоустрій території, нанести розмітку доріг, встановити дорожні та інформаційні знаки, провести монтаж обладнання та завершити внутрішні роботи.

На сьогодні цей міжнародний автомобільний пункт пропуску впродовж доби перетинають близько 2000 легковиків, 100 автобусів і 250 вантажівок. Для цього діють 8 смуг руху (по чотири на в’їзд і виїзд) — окремі для різних видів транспорту. Митний контроль здійснюється спільно з прикордонниками, причому без виходу пасажирів iз транспортного засобу. На момент, коли ми приїхали на «Нові Яриловичі», черг під час перетину кордону не було. Перевірки документів очікували 7 легкових авто, один автобус, кілька вантажівок.

За словами начальника митного поста «Нові Яриловичі» Віталія Пахути, процедура перевірки документів для водіїв легкових авто триває до двох хвилин, для водіїв вантажівок — у середньому 20–30 хвилин. Найбільше навантаження спостерігається, коли росіяни та білоруси починають масово їхати на відпочинок до Криму. Тому начальник поста звертає увагу туристів, що перетинати кордон можна і в найближчих пунктах пропуску — «Сеньківка» та «Славутич».

На сьогодні побудовано вже три корпуси: адміністративний, оглядовий (для огляду вантажних автомобілів) та службовий. На пункті заплановано встановити нове обладнання: камери відеоспостереження (які будуть зчитувати номери автомобілів) та рентгенустановки (для огляду підозрілого вантажу). До речі, з білоруського боку така техніка вже допомагає митникам у роботі.

«Це справжній європейський рівень, — переконаний начальник Чернігівської митниці. У зв’язку з розширенням площі пункту пропуску очікується й розширення штату. Зараз на зміні чергує 12 співробітників (при потребі 15), а нам потрібні будуть щонайменше 24 фахівці».

Ще одне втілене нововведення в роботі Чернігівської митниці — запровадження електронного декларування вантажу. Тобто митну декларацію можна заздалегідь відправляти електронною поштою. Нещодавно співробітники митниці оформили першу таку декларацію. Це значна економія часу і ресурсів, особливо вигідна тим підприємствам, за якими немає жодних порушень. «Це в першу чергу стосується фірм, які заслужили довіру митних органів, — пояснив Денис Пудрик. — Утім перевірки все одно будуть, але одиничні. На мій погляд, це революція в роботі Чернігівської митниці».

Вікторія КУДІНА