Без даху поїхали

23.07.2010
Без даху поїхали

Новенький двоповерховий автобус. (Фото Укрінформ.)

Користуватися громадським транспортом улітку вельми неприємно. Але якщо везуть з вітерцем, у двоповерховому автобусі–кабріолеті, частують напоями та ще й на додачу розповідають цікавинки з історії міста, то за квиток на такий автобус можна заплатити й побільше, ніж гривню п’ятдесят. Нещодавно в Києві розпочав курсувати двоповерховий екскурсійний автобус, його власники, компанія «Опен–Київ», не можуть натішитися з власної вигадки: «Ми бачили в різних країнах двоповерхові автобуси, що ваблять туристів, однак у Києві такого способу проведення екскурсій досі не було представлено. Тож ми і вирішили змінити це», — розповідає директор Євгенія Степанова.

Від стереотипного червоного лондонсього автобуса вирішили відійти. У Києві два автобуси, оформлені, як хлопчик та дівчинка. Це сучасні «дабл–деккери» оснащені аудіосистемою. У випадку дощу кабріолет швидко може перетворитися на критий автобус.

«Існує два види квитків: на цілий день і на одне коло. Перший цікавий тим, що ви можете в будь–який момент зійти з автобуса, самотужки погуляти містом, відвідати музеї та пам’ятки, а згодом знов сісти на наступний автобус на будь–якій зупинці. Квиток на одне коло дешевший, але знову сісти на автобус, коли ви з нього вийдете вже не можна», — розповіла «УМ» пані Степанова. Під час поїздки екскурсоводи розповідають про історію, міфи і легенди міста, та й про його сучасне життя. Але от мова екскурсій лише англійська та російська. За словами організаторів, українську знехтували, бо більше розраховували на приїжджих, аніж на місцевих мешканців. Щоправда, про україномовних туристів тут вочевидь не турбувалися.

Маршрут у кабріолету цілком типовий. Стартує кожен автобус із площі «Золоті ворота», далі спускається на Бессарабську, їде до Печерської лаври і завершує екскурсію на Контрактовій площі.

Як розповідають люди, що вже побували на такій екскурсії на кабріолеті, великий недолік лише один — затори на дорогах. Також, попри заяви організаторів, рух автобусів вельми нерегулярний, тож про те, чи є екскурсія, краще довідатися заздалегідь.

Квиток на цілий день для дорослих коштує 90 гривень, а для дітей до 12 років — 60. Одне коло можна зробити за 70 гривень дорослим та за 50 дітям. Малеча до 7 років може їздити в автобусі безплатно. На додачу кожен пасажир автобуса отримає карту та холодний напій.

  • Навiщо Києву вулиця Табiрна,

    ...Я вийшов iз вулицi Пилипа Орлика, повернув на Михайла Грушевського, пересiк Богдана Хмельницького, спустився на Петра Сагайдачного... Сьогоднi в це важко повiрити, але чверть вiку тому про такi назви годi було й думати. Справдi, в перший рiк Незалежностi столиця України ввiйшла з вулицями Ленiна, Свердлова, Дзержинського, Жданова, Кiрова, Куйбишева, Орджонiкiдзе, Менжинського, Володарського, Косiора, Постишева, Мануїльського, площами Жовтневої революцiї, Ленiнського комсомолу, Брежнєва тощо. Та що там вулицi та площi, найпрестижнiшi центральнi райони столицi iменувалися Ленiнський, Радянський, Жовтневий, Московський, Ленiнградський, а в цих районах найошатнiшi вулицi носили iмена класикiв марксизму-ленiнiзму, росiйських революцiонерiв, агентiв ленiнської «Іскри» та мало не всiх членiв ленiнсько-сталiнського ЦК. >>

  • Розшукується дизайнер

    Будь-яку потрібну та корисну справу можна зіпсувати. Власне, для цього достатньо грати не за встановленими правилами, а за тими, що відповідають кон’юнктурі сьогоднішнього дня. Киянам обіцяли відкритий конкурс, на якому обиратимуть головного архітектора міста. >>

  • Митарства українського трамвая

    Кілька місяців тому на розширеному засіданні Ради директорів підприємств, установ та організацій міста Києва було підписано угоду про об’єднання зусиль київської міської влади та бізнесу щодо розвитку внутрішнього ринку задля сталого економічного розвитку міста. Свої підписи під документом поставили міський голова Києва Віталій Кличко, президент Українського союзу промисловців і підприємців Анатолій Кінах та голова Ради директорів підприємств, установ та організацій Києва Олександр Осадчий. >>

  • Чи повернуть киянам Довженків кінотеатр?

    Із плином часу залишається все менше тих, хто пам’ятає про кінотеатр імені Олександра Довженка, який колись розташовувався на проспекті Перемоги, 24а. Цю не надто ошатну споруду було знесено кілька років тому, і на її місці має з’явитися сучасний кінокомплекс. >>

  • Київ без крил

    У митрополичих палатах у «Софії Київській» того дня збирали підписи під зверненням до Кличка і Порошенка передати під музей авіації будинок сім’ї Сікорських на Ярославовому Валу, 15-б і перейменувати аеропорт «Київ» (Жуляни) на честь Сікорського. Підписатись під одним зі звернень не виходило. Активісти обидві вимоги оформили в одному листі. >>

  • Де сидять художники?

    Київ усе більше переймає європейські традиції, наповнюючи вулиці креативними елементами вуличного дизайну — від паркових скульптур на Пейзажній алеї та лавочок у вигляді чашок на Прорізній до розмаїтих нетривіальних «пам’ятників» — Їжачку в тумані, закоханим ліхтарям, табуреткам. >>