У вогні не горить й у воді не тоне

10.07.2010
У вогні не горить й у воді не тоне

Той самий рятувальний «КрАЗ».

Спроектували, виготовили і щойно презентували згадану новинку — спеціальну аварійно–рятувальну машину важкого типу (САРМ) — фахівці холдингової компанії «АвтоКрАЗ» на замовлення Міністерства з надзвичайних ситуацій. І хоча, як повідомили власкору «УМ» у прес–службі холдингу, її головною складовою залишається добре знайома всім вантажівка підвищеної прохідності «КрАЗ–63221», ідеться про принципово нову техніку, яку в Україні досі не випускали.

Власне, про зібраний під одним «дахом» комплекс, який озброює наших рятувальників майже всім необхідним для допомоги потерпілим від пожеж, стихій і катастроф — зрештою, для ліквідації наслідків подібних лих. Судіть самі. Зі своєрідної «скрині» бійці за лічені хвилини можуть вийняти комплект гідравлічного обладнання з краном–маніпулятором включно, водяний насос, зварювальний апарат, спорядження водолаза та гірничорятувальника, стійкі до дії кислоти костюми і навіть восьмимісний моторний човен.

З урахуванням реального «бойового» досвіду машина пристосована для надання швидкої медичної допомоги і ведення радіаційної та хімічної розвідки. До того ж на всюдиході змонтована автономна стаціонарна електростанція потужністю 30 кіловат. Є ще й переносна, п’ятикіловатна. Для перевезення згаданого «начиння» поодинці доводиться відряджати цілу колону техніки. За умов, коли дорога кожна хвилина, такі маневри, м’яко кажучи, не на користь справі, ефективність якої нерідко вимірюється врятованими людськими життями.

Не кажучи вже про те, що семимісна чотиридверна робоча кабіна САРМу обладнана спеціальними захисними шторками, забезпечує оперативну доставку до місця НП екіпажу, здатного без жодних зволікань задіяти таку багатопланову техніку. А значить, гаяти час на організацію взаємодії, «притирання» один до одного фахівців різного профілю не доведеться. Залишається побажати, щоб приводів для застосування цієї потужної машини з надсучасним обладнанням було якомога менше.