З думкою про «чорний день»

18.05.2010

Застрахувати своє життя чи майно у нашій країні зовсім не означає, що ви автоматично отримаєте компенсацію у випадку, якщо щось трапилося. Страхові компанії, які й раніше полюбляли водити клієнта за ніс, під час кризи прикриваються реальними чи вигаданими фінансовими проблемами і не платять, посилаючися на цей своєрідний форс–мажор. Скажімо, за останні півроку на свої виплати чекають понад три тисячі киян, — підрахували в організації «Захист прав споживачів фінансових послуг». За їхніми даними, з кінця минулого року по травень 2010–го на банки та страхові компанії поскаржилися понад сім тисяч українців. «У випадку зі страховими компаніями основними проблемами стали затягування строків виплат та невиплати за страховими випадками», — повідомили у прес–службі організації.

Рішення боротись зі страховими порушниками наша влада ухвалила зов­сім недавно. «Їм організують масштабні перевірки», — заявив голова Держкомісії з регулювання ринків фінансових послуг Василь Волга.

Насамперед покарають «саме тих, які не повертають гроші застрахованим особам при настанні страхових випадків». «Ми не зважатимемо: велика компанія, маленька компанія — ми на це не зважатимемо. Будемо перевіряти, починаючи з найбільших, у яких дуже багато скарг від громадян України. І наведемо порядок», — запевнив очільник Держкомісії в суботньому ефірі «Радіо Свобода».

За даними учасників ринку, перевірки тривають і зараз, а перевіряти тих, на кого найбільш скарг, — «логічно і правильно», адже, за звітними даними усіх страхових компаній країни, близько 20 відсотків із них — неплатоспроможні. «Платоспроможність компаній порушена. Частково це пов’язано з фінансовою кризою і з рештою прогалин в економіці. Проте може бути й через безвідповідальне ведення економічної політики самих страхових компаній. Що тут треба розбиратись і проводити перевірки — підтримую повністю», — розказав «УМ» страховий брокер Валерій Прудь. Порушників чекатиме досить суттєве покарання: у законі про страхування передбачено низку заходів проти таких компаній — аж до анулювання ліцензії.

Такі дії, на думку експерта, очистять ринок. Компаній, які не зможуть виконувати свої зобов’язання перед громадянами країни, стане менше, однак довіра населення до страховиків усе одно відновиться не раніше, як через два–три роки. Єдине, що викликає його занепокоєння, — сам механізм проведення перевірки. «Ви ж знаєте, що в нас де перевірка, там і корупція. Тож і тут можуть виникнути питання», — зауважив Валерій Прудь.