Мідяки замість червонця

22.04.2010

Виявляється, година паркування в центрі столиці має коштувати 17 копійок замість 10 гривень. Принаймні в цьому запевняє голова «Комітету прямої дії» Дмитро Гнап. Його громадська організація нещодавно провела моніторинг комунального підприємства «Київтранспарксервіс» і дійшла висновку, що діяльність цієї організації незаконна.

«Насправді вартість усіх послуг, які буцімто надає «Київтранспарксервіс», уже включено в інші податки, такі як «дорожний збір», наприклад. Тож наступного разу ви можете просто запропонувати паркувальнику 17 копійок місцевого збору за паркування і не більше. Решта суми, що сплачується буцімто за послуги «Київтранспарксервісу», насправді — грабіж», — сказав заслужений юрист України Віктор Щербаков. Крім того, за його словами, жодна з парковок у місті не оформлена належним чином, більшість суперечить чинним правилам дорожнього руху, земельному кодексу та закону про права споживача.

Про численні порушення законодавства в роботі цього КП свідчить і рішення Державної інспекції з контролю за цінами. Торік після перевірки ця організація оштрафувала «Київтранспарксервіс» на 43 мільйони 588 тисяч гривень. Половина цієї суми — прибутки, що паркувальники одержали незаконно, решта — штраф. Інспекція виявила, що це комунальне підприємство брало плату за послуги, які фактично не виконані: встановлення систем відеоспостереження, обладнання спеціальних майданчиків, оформлення технічної документації тощо. Поки що в самому «Київтранспарксервісі» запевняють, що не знають про це рішення, і штрафу не платять.

Причини, якими «Київ­транспарксервіс» обґрунтовує високі тарифи, — це інвестиції у купівлю паркоматів, будівництво підземних паркінгів та облаштування парковок відео­камерами. Зрештою, насправді було закуплено лише 57 паркоматів, щоправда, і ті за гроші бюджету міста. Ціна кожного паркомату — 9 тисяч євро. «Якщо придивитися до цих паркоматів, стає зрозуміло, що це насправді бляшанка та шаховий годинник. Апарат не видає ніяких документів, не під’єднаний до комп’ютерної мережі, не має фіскальної пам’яті. Тож щоб обнулити такий паркомат, треба лише від’єднати його від живлення. За нашими підрахунками, така примітивна конструкція коштує 700—800 доларів. Для порівняння: паркомати, що використовують у Німеччині, значно досконаліші, мають кольоровий тачскрін, видають здачу і коштують при цьому 2500 євро», — сказав Дмитро Гнап. За даними громадської організації, тендер на продаж цих паркоматів виграло ТОВ «Київ Сіті Девелопмент», чий директор пов’язаний із сім’єю Черновецького.

  • Навiщо Києву вулиця Табiрна,

    ...Я вийшов iз вулицi Пилипа Орлика, повернув на Михайла Грушевського, пересiк Богдана Хмельницького, спустився на Петра Сагайдачного... Сьогоднi в це важко повiрити, але чверть вiку тому про такi назви годi було й думати. Справдi, в перший рiк Незалежностi столиця України ввiйшла з вулицями Ленiна, Свердлова, Дзержинського, Жданова, Кiрова, Куйбишева, Орджонiкiдзе, Менжинського, Володарського, Косiора, Постишева, Мануїльського, площами Жовтневої революцiї, Ленiнського комсомолу, Брежнєва тощо. Та що там вулицi та площi, найпрестижнiшi центральнi райони столицi iменувалися Ленiнський, Радянський, Жовтневий, Московський, Ленiнградський, а в цих районах найошатнiшi вулицi носили iмена класикiв марксизму-ленiнiзму, росiйських революцiонерiв, агентiв ленiнської «Іскри» та мало не всiх членiв ленiнсько-сталiнського ЦК. >>

  • Розшукується дизайнер

    Будь-яку потрібну та корисну справу можна зіпсувати. Власне, для цього достатньо грати не за встановленими правилами, а за тими, що відповідають кон’юнктурі сьогоднішнього дня. Киянам обіцяли відкритий конкурс, на якому обиратимуть головного архітектора міста. >>

  • Митарства українського трамвая

    Кілька місяців тому на розширеному засіданні Ради директорів підприємств, установ та організацій міста Києва було підписано угоду про об’єднання зусиль київської міської влади та бізнесу щодо розвитку внутрішнього ринку задля сталого економічного розвитку міста. Свої підписи під документом поставили міський голова Києва Віталій Кличко, президент Українського союзу промисловців і підприємців Анатолій Кінах та голова Ради директорів підприємств, установ та організацій Києва Олександр Осадчий. >>

  • Чи повернуть киянам Довженків кінотеатр?

    Із плином часу залишається все менше тих, хто пам’ятає про кінотеатр імені Олександра Довженка, який колись розташовувався на проспекті Перемоги, 24а. Цю не надто ошатну споруду було знесено кілька років тому, і на її місці має з’явитися сучасний кінокомплекс. >>

  • Київ без крил

    У митрополичих палатах у «Софії Київській» того дня збирали підписи під зверненням до Кличка і Порошенка передати під музей авіації будинок сім’ї Сікорських на Ярославовому Валу, 15-б і перейменувати аеропорт «Київ» (Жуляни) на честь Сікорського. Підписатись під одним зі звернень не виходило. Активісти обидві вимоги оформили в одному листі. >>

  • Де сидять художники?

    Київ усе більше переймає європейські традиції, наповнюючи вулиці креативними елементами вуличного дизайну — від паркових скульптур на Пейзажній алеї та лавочок у вигляді чашок на Прорізній до розмаїтих нетривіальних «пам’ятників» — Їжачку в тумані, закоханим ліхтарям, табуреткам. >>