Силуети й ґудзики Парижа

30.01.2010
Силуети й ґудзики Парижа

Дизайнери Піччолі й К’юрі для «Валентіно» зав’язали всім моделям очі.

Менше божевільних силуетів і дорогих тканин, більше практичності й класики — вплив кризових тенденції у високій моді залишається сильним. Водночас, порівняно із січнем минулого року, нинішній Тиждень високої моди сезону весна–літо, який щойно завершився у Парижі, відзначався значно більшою барвистістю. Дизайнери «от кутюр» відійшли від монохромності і знову тішать клієнток тканинами всіх кольорів веселки. А в тому, що колись дуже далека від реальності висока мода на тлі світової фінансової кризи стала більш приземленою, є великий плюс. Якщо не для критиків та прихильників «откутюрного» креативу, то для шанувальниць красивого, але при цьому «носибельного» одягу — напевне.

 

Завжди «високий» Діор

Іще до загальної кризи багатьом брендам довелося відмовитися від створення аж надто коштовних колекцій «от кутюр». А тепер кількість компаній, які можуть дозволити собі таке задоволення, зменшилася й поготів. Та хоч би що відбувалося навколо, годі уявити Паризький тиждень і високу моду взагалі без колекцій легендарного будинку моди «Крістіан Діор» та його нинішнього «обличчя» — Джона Гальяно.

Цього разу на створення колекції Гальяно надихнула творчість дизайнера Чарльза Джеймса, у чиїй сукні Мерилін Монро співала Джону Кеннеді «Хеппі бьоздей, містер президент!». Не підвів кутюр’є і шанувальників традицій «Діора»: колекція рясніла класичними діорівськими силуетами з тонкою талією, пишними кринолінами, турнюрами та драпіруваннями. Тканини — атлас, шовк, тафта й органза, кольори — від ніжного кремового до насиченого бордового, фіолетового, синього, пурпурового. Сам модельєр у фіналі показу вийшов до своїх прекрасних дам–моделей в елегантному костюмі жокея.

Лагерфельд — без чорного і золота

Кольорова гама колекції Карла Лагерфельда для «Шанель», навпаки, відзначалася м’якістю: дизайнер надав перевагу сріблясто–сірому, білому та пастельним тонам. «Це перша колекція за всю мою кар’єру, в якій зовсім немає чорного кольору! — похвалився Лагерфельд. — А ще немає жодного золотого ґудзика».

Також Лагерфельд здивував таким нібито мало пов’язаним із уявленнями про високу моду елементом одягу, як широкі м’які шорти довжиною трохи вище коліна.

Мексиканський сон Готьє

Від моделей, які дефілювали по подіуму в туалетах із колекції Жана Поля Готьє, просто очей не можна було відвести. Цього разу «енфан терібль» французької моди запропонував глядачам і клієнткам перенестися в Мексику. У його колекції були й сомбреро, й пончо, й індіанські та ацтекські мотиви, а також стилізовані і справжні тропічні квіти, пальмове листя, пір’я райських птахів. Чи не найбільше публіку вразило плетиво з тонких шкіряних ремінців — Готьє примудрився виготовити з нього корсети, боді й навіть цілі сукні. Власне, саме дивлячись на такі колекції, усвідомлюєш, чому «от кутюр» — це значно дорожче й престижніше, ніж звичайна мода.

Розчарування від «Валентіно» і прекрасний Сааб

Натомість колекція будинку моди «Валентіно» багатьох розчарувала. Нинішні дизайнери бренду, П’єр Паоло Піччолі і Марія Грація К’юрі, не вважають за потрібне дотримуватися традицій «Валентіно», і в даному випадку новаторство — не на користь. Якщо без традиційних червоних суконь іще можна обійтися, то елегантністю й вишуканістю жертвувати не варто. І хоча шифонові черевички та ніжна вечірня сукня, всипана шифоновими (цей матеріал у колекції домінував) квітами здобули схвальні оцінки критиків, загалом запропоновані моделі складно назвати високою модою.

А от хто навряд чи розчарує своїх шанувальників, то це ліванський улюбленець голлівудських зірок Елі Сааб. Висока мода чи «низька», криза у світі чи перевиробництво, а елегантні вечірні сукні будуть потрібні завжди. Тим паче такі вишукано прекрасні, як у новій, безумовно вдалій, «високій» колекції Сааба.