Таки буде прокат

22.12.2009

Виявляється, в Україні й під час світової кризи підприємство може не лише битися за виживання, але й розвиватися. Причому не в сенсі «купи–продай», а розбудовувати пристойні промислові підприємства. Доказом цьому може бути завершення будівництва в Алчевську нового заводу «Метали й полімери». Реалізація проекту обійшлася його ініціаторам більш як у 400 мільйонів гривень. А окупитися він має впродовж п’яти років.

На новому підприєм­стві освоєно випуск оцинкованого металопрокату, а також прокату із полімерним покриттям. Як пояснив головний інвестор заводу Володимир Рисухін, проблем із вибором напряму його діяльності не виникло: на оцинкований прокат, попри всі негаразди, є попит на внутрішньому ринку. Мало того, сьогодні українські його виробники не в змозі задовольнити попит на цей товар. Переважно цікавляться прокатом будівельні компанії, які використовують його як покрівельний та облицювальний матеріал чи настил.

За оцінками Рисухіна, якщо обсяги будівництва в Україні впали на 70%, то обсяги реалізації прокату з покриттям — не більше як на 40 відсотків. А вже у наступному році продаж відновиться на докризовому рівні. Характерно, що оптимізмові інвестора не заважає навіть та обставина, що цю саму кризу він відчув на собі, коли банки припинили фінансування його дітища. Бізнесменові вдалося подолати перепону за рахунок власних активів, але дату пуску довелося трохи відтермінувати. Замість запланованого нинішнього листопада — на лютий 2010–го.

Завод, хоча й розміщений на території кинутого домобудівного комбінату, побудований практично з «нуля». Обладнання — на 100% імпортоване зі США, Австралії та… Індії (чи давно Україна експортувала туди свої прокатні стани як останнє слово в машинобудуванні?). Менеджмент тут також залишиться за іноземцями; утім не назавжди. Робітники будуть місцеві, середня управлінська ланка — випускники Донбаського державного технічного у­ніверситету (Алчевськ), які згодом замінять фахівців «з–за бугра». Загалом планується найняти на новий завод близько півтисячі працівників. А на максимальну потужність із виробництва прокату — 100 тисяч тонн — завод планує вийти вже наприкінці наступного року.