«Молодість» цілий рік

12.12.2009
«Молодість» цілий рік

«Антихрист» — драма не для слабких нервів.

Ледве встигли влягтися враження від 39–го міжнародного кінофестивалю «Молодість», як починає подавати голос 40–й. На днях художній керівник фестивалю Андрій Халпахчі озвучив плани, пов’язані з ювілейною подією. Першою новиною стало те, що «Молодість» усе ж проходитиме в Києві. «23—31 жовтня фестиваль буде в Києві. І, як завжди, саме в цьому кінотеатрі», — повідомив Халпахчі на прес–конференції в кінокомплексі «Київ». Щоправда, відкритим залишається питання міського фінансування, на яке сподівається оргкомітет «Молодості», що, зрештою, дозволяє Халпахчі шантажувати столичну владу заявами, що фестиваль змінить дислокацію на Львів чи Кам’янець–Подільський.

Друга новина, що 40–ва «Молодість» де–факто починається вже 18 грудня — з фестивалю естонського кіно «Естфест». Мотив — показати хочеться багато, але десять фестивальних днів не дозволяють розвернутися на повну. «Показати все світове кіно протягом одного фестивалю не є можливим, тому ми вирішили зробити програми впродовж року: це і прокат, і окремі події», — сказав Андрій Халпахчі. «Естфест» проходитиме протягом 18—23 грудня у Києві (кінотеатр «Київ») та 24–29 грудня у Харкові (кінотеатр «Боммер»). За інформацією оргкомітету, відібрані п’ять повнометражних («Клас», «Куди йдуть душі», «Осінній бал», «Я був тут», мультик «Пригоди Лотто із Самодєлкіно») і п’ять короткометражних картин якнайкраще представляють сучасний естонський кінематограф, оскільки мали резонанс і в самій Естонії, і за кордоном. Наскільки це так — судити не нам, необізнаним в естонському кіно українським глядачам. Проте можливості поцікавитися, як і що знімають в Естонії, наш кіноман не омине. Ціна питання — 30 гривень за вхідний квиток. У перші три дні фестивалю після кожного сеансу відбуватимуть зустрічі з режисерами.

Після естонського кіно «Молодість» продовжиться у прокаті стрічок, що були в програмі 39–го фестивалю. У січні покажуть нашумілого «Антихриста» і найкращу німецьку стрічку цього року «Джона Рабе». У лютому — «Коко Шанель та Ігор Стравінський» (можливо навіть за участі Анни Муглаліс). У квітні–травні — «Любов та гнів» (приз глядацьких симпатій цьогорічної «Молодості»), «Я вбив свою матір» (резонансний дебют молодого канадського режисера Ксав’є Долана) та «Замерзлі душі» (із саундтреком «Мертвого півня»). Дві з цих картин — «Джон Рабе» і «Коко Шанель та Ігор Стравінський» — фестиваль купив безпосередньо в західних дистриб’юторів, без російського посередництва. Це можна оцінити як невеличку перемогу оргкомітету фестивалю, оскільки Халпахчі поскаржився, що багато закуплених росіянами картин для показу в СНД до України просто не доходять, а мати справу з українськими дистриб’юторами їхні західні колеги не хочуть. «Як сказав представник однієї французької компанії: «Ми залюбки продавали б фільми напряму в Україну, але московські дистриб’ютори влаштовують нам газовий шантаж», — розповів Андрій Халпахчі. Хоча перший прокатний ривок виглядає дещо млявим: фільми матимуть невелику кількість копій («Джон Рабе» — вісім, «Коко Шанель та Ігор Стравінський» — десять, а інші — по дві), а їхні покази настільки розтягнуті в часі, що у вирі нових релізів про них просто можуть забути. Останнє арт–директор фестивалю пояснив довгим процесом якісного перекладу та дубляжу (цим займатиметься компанія «Лє Доєн»).

Інші події «Молодості» — фестиваль голландського кіно (березень—квітень 2010) та шведського документального кіно (у вересні 2010). На самому ж 40–му фестивалі обіцяють ретроспективу фільмів переможців «Молодості»: серед них, нагадаємо, є такі імениті режисери, як Том Тиквер і Франсуа Озон.