Без нас росіяни не поїдуть

14.11.2009

Першу партію сучасних тягових двигунів для промислових електровозів відправили з Черкащини до Російської Федерації. Це власна розробка конструкторів Смілянського електромеханічного заводу. Підприємство, яке традиційно займається ремонтом електромашин рухомого складу залізничного та міського електротранспорту, взялося за нову для себе справу не випадково. «Сьогодні позиціонувати себе на ринку тільки як ремонтне підприємство, без створення своєї потужної конструкторської бази й запровадження нових розробок уже не можна. Адже конкуренція досить відчутна», — розповідає «УМ» голова правління ВАТ «Науково–виробниче підприємство «Смілянський електромеханічний завод» Євгеній Шаповалов, котрий очолив завод на початку року.

За його словами, після того як підприємство було сертифіковано за міжнародною системою якості ISO 9001: 2000, на заводі зуміли розробити та виготовити кілька видів тягових двигунів не лише для промислових, а й для швидкісних поїздів, шахтних тепловозів та для будівельної техніки. Причому, є серед них і такі, яким немає аналогів в Україні. «Нам вдалося виграти тендери на поставку нових двигунів чотирьом залізницям в Україні (загальна вартість цієї угоди становить 70 мільйонів гривень), а також у Росію, Монголію, Прибалтику, Казахстан, Узбекистан», — веде далі Євгеній Валерійович.

Він каже, що новий сучасний тяговий двигун, виготовлений смілянами, пройшов успішне випробування на Криворізькому залізорудному комбінаті. Загалом це підприємство планує закупити у Смілі 20 таких двигунів. Окрім того, про потребу в такій продукції заявили й гірники з Бєлгородської області Росії.

На заводі розповідають, що завершили розробку двигуна нового покоління для швидкісних поїздів на кшталт того, який курсує з Дніпропетровська до Києва. Вже є домовленість на купівлю їх Південною залізницею. На Смілянському електромеханічному сподіваються, що «Укрзалізниця», готуючись до Євро–2012, переоснащуватиме свої потяги і ці двигуни будуть затребувані на вітчизняному ринку. Адже вони здатні рухати поїзди зі швидкістю 160 кілометрів за годину

«Недавно брали участь у спеціалізованій виставці в Росії. Приємно, що були там на рівні, відтак сімдесят російських компаній зацікавилися нашими розробками. Взагалі ми прагнемо бути активними в тендерах, які проводять не тільки залізничники та машинобудівники, а й гірничозбагачувальні комбінати та металургійні комплекси. Хочемо, щоб нашу нову продукцію знали всюди», — пояснює Ігор Коваль, керівник одного з управлінь Смілянського електромеханічного заводу. Він каже, що вже до кінця цього року свої двигуни сміляни постачатимуть на Криворізький та Полтавський гірничозбагачувальні комбінати.

У планах підприємства — виготовлення ще й так званої непрофільної продукції. Серед задумок — спільна робота з Київським інститутом електрозварювання ім. Є. О. Патона НАН України з виробництва спеціальних камер для вакуумного зварювання металу.