Талант на мільйон

27.03.2009
Талант на мільйон

Оксана Марченко: «Наше шоу допоможе сконцентруватися на позитиві».

Із початку весни канал СТБ почав усіх активно переконувати: «Україна має талант». У рекламних роликах на всіх каналах Віктора Пінчука, бордах і сітілайтах у 12 найбільших містах, метро Києва і Харкова ведуча нового талант–шоу Оксана Марченко (яку, до речі, з короткими кучериками майже не впізнати) то жонглює бензопилкою, вогнегасником і сокирою, то тримає на тендітних плечах Влада Яму та Ігоря Кондратюка і ще — невідому загалу дівчину, то з пилкою біля ящика, в якій своєї участі чекає та ж білявка. А я і ті, хто буває на столичній Шулявці, щодня маємо можливість дивитися, як Марченко заарканила мотоцикли, на яких Яма і Кондратюк намагаються їхати в різні боки. Цей, професійною мовою, брендмауер на стіні «Більшовика» розміром 80 метрів на 11.

Шоу на телеекранах стартує наступної п’ятниці, а ми спробуємо розібратися з його «кухнею».

 

Людина «чотири руки» і «Мурка» на карнизі

Із 2006 року на каналах телемережі NBC виходить програма, що в оригіналі називається America’s got talents («В Америці є таланти»). ЇЇ продюсер — відомий шоумен і медіамагнат Саймон Ковелл. Найталановитіших уже шукали в Австралії, Англії, Угорщині, Німеччині, Греції, Польщі. У Росії цей формат називався «Хвилина слави», в Україні його ретранслював канал ICTV. СТБ придбав формат у компанії FremantleMedia.

Ідея нового телешоу — представити телеглядачам унікальні, а інколи й екзотичні здібності співвітчизників. У 24 містах із січня працювала команда шоу, з лютого два розмальовані рекламою автобуси їздили Україною зі знімальною групою. Передкастинги, кастинги — ці два слова вміщують у собі перегляд кількох тисяч індивідуальних і групових умінь українців.

У Львові, наприклад, першого разу продемонструвати свої таланти прийшло не надто багато бажаючих. Але вражень вистачило. Професійний музикант Мирон Блощичак грав на трубці від водолазної маски, на шлангах, пляшках, келихах і карнизах із гілками. Ці дивні інструменти видавали звуки і «Бітлів», і «Мурки». Володимир Івасик із Пустомит спочатку роздягався–вдягався, тримаючи м’яч на голові, а потім читав навпаки цілі речення. Михайло Спільник із села Ушкова підняв... зубами стіл, на якому сидів його малий онук. Дмитро Ульяницький — людина «чотири руки», усе робив ногами, навіть... запалював сірник, яким прикурював цигарку.

Другий додатковий кастинг у столиці Галичини зібрав уже більше ніж півтори сотні талантів. Щоправда, кількість — не якість. Хоча були й ті, що вирізнялися серед пісень, танців і декламування віршів. Приміром, рівненський дует на колесах X–Clan на сцену висотою у метр... застрибував, сидячи на велосипеді. Хоча такі спритники–підлітки є майже у кожному місті. А от щоб стрибали екстремали–велосипедисти на задньому колесі через людину, що лежить посеред сцени, — видовище унікальне. Найстаршою учасницею львівського конкурсу стала 78–річна Ганна Дорош із села Буряківка, що на Тернопільщині, яка читала власні гуморески.

«Вважаю, що не встиг показати всього, що вмію, за відведені півтори хвилини», — каже «УМ» учасник кастингу в Києві Валерій Винарський, співаючий поет, що на кожне сказане слово готовий за секунду процитувати кілька рядків власної творчості.

14–річна Аліса Ніконова визнає, що її спів був не найоригінальніший, хоча і не «кукурікання», як у деяких «довгоногих краль». Киянці найбільше запам’ятався гурт монстрів, які «різанину бензопилкою влаштували». «Нас у зал на перегляд номера іншого претендента на участь у шоу не пустили, — уточнює дівчина, — але шум прибору за дверима всі чули».

Доктор Хаус «лікує» таланти?

Завершальний відбірковий тур учасників шоу «Україна має талант» у Києві відбудеться наступного тижня — із близько ста претендентів остаточно мають затвердити 40 учасників, які змагатимуться за вагомий приз — 1 мільйон гривень. В інших країнах, до речі, переможцями ставали, в основному, співаки, а також музикант, комік й акробатичний дует.

Суддями на шоу могли стати Руслана Писанка, Олександр Пономарьов, Лоліта Мілявська, Отар Кушанашвілі, Оксана Байрак. Але в результаті вималювалися танцівник Влад Яма, телеведучий «Караоке на майдані» Ігор Кондратюк та режисер–постановник шоу Слава Фролова, яка раніше працювала на Новому каналі. «Четвертим» будуть телеглядачі, які віддаватимуть голоси за симпатиків у прямому ефірі.

Стосовно Доктора Хауса — відомого актора Хью Лорі, про запрошення якого суддею говорили на СТБ, — усе ще є надія. У прес–службі каналу кажуть, що донині не отримали ні відмови, ні згоди. А це означає, що в разі позитивної відповіді відомий актор може приєднатися до суддійства на останніх вирішальних ефірах. (Подібна практика у СТБ уже була у шоу «Танцюють усі!», коли найголовніший суддя з’явився під час фінальних змагань).

Оксана Марченко стала на ходулі

«У містах відбору, крім аеропорту і залу, де проходили кастинги, ми нічого не встигали побачити, — ділиться з «УМ» своїми враженнями Влад Яма. — Навіть обідали у гримерках». Судді і ведуча шоу Оксана Марченко відправлялися у пункти призначення літаками, а не автобусами зі знімальною групою, — щоб економити час і не виглядати вранці перед камерами «пом’ятими».

Оксана Марченко без проблем змінила образ світської діви на спортивно–молодіжний. Навіть на ходулі ставала, але ходити на них непідготовленій людині неможливо. Найбільше симпатизує ведуча безпосередності юних талантів, заради них дружина Віктора Медведчука навіть порушила графік відпочинку зі своїми дітьми. «У нас є традиція — щонеділі всією сім’єю відправлятися на ковзанку. І кілька таких походів ми, на жаль, пропустили, — каже «УМ» Оксана. — Але і Даша, і Богдан пробачили мені «прогули».

«Ми зациклені на негативі, а шоу «Україна має талант», впевнена, зробить життя яскравішим, допоможе сконцентруватися на позитиві, — каже Оксана Марченко. — Серед учасників шоу не буде тих, хто програв. Якщо герой проекту з’явиться на екрані, для свого села чи міста він уже буде переможцем і знаменитістю».

 

ОЦІНКА ЕКСПЕРТА

Євген РОМАТ, голова Спілки рекламістів України:

— Вважаю, що рекламна кампанія шоу «Україна має талант!» — одна з найбільших в Україні комплексних рекламних кампаній за останні два–три роки. Її відрізняє від інших досить високий рівень рекламного креативу та дизайну, взагалі хороша робота арт–директора кампанії (усі сюжети та носії є збалансованими, ідея звернення добре простежується).

За моїми оцінками, загальна вартість кампанії без витрат на креатив має становити до $10 млн. Насправді ж вона, звичайно, менша за рахунок використання власних та бартерних рекламоносіїв та різкого зниження вартості реклами на аутдорі й на телебаченні. До того ж, вдало вибраний час початку рекламної кампанії: криза, але спостерігається бажання усіх збільшити частку позитивних емоцій.

  • Сашко Лірник: Казку пропускаю через себе...

    Хто не знає Сашка Лірника? Виявляється, є такі. Та з кожним новим днем незнайків стає все менше: то книга з Лірниковими казками до рук потрапить, то диск хтось перепише й дасть послухати, то на телебаченні Лірникову вечірню казочку тато з мамою увімкнуть. Казкар постійно спілкується з читачами, слухачами й глядачами, їздить з волонтерською місією на Донбас, а також за кордон, до українців діаспори. >>

  • Розкадровані мандри

    Професійна мандрівниця Ольга Котлицька цього тижня у Києві збирає друзів, щоб нагадати: телепроекту про подорожі, автором і ведучою якого вона є, уже 20. Спочатку був «На перший погляд», потім він трансформувався у «Не перший погляд». >>

  • Сміятися з леді-боса

    Навіть якщо комедії не ваш улюблений кіножанр, варто подивитися на неперевершений талант однієї з найсмішніших сучасних коміків — американської акторки Меліси Маккарті у новій стрічці «Леді бос», що цього тижня виходить у прокат в Україні. >>

  • «За мною там Непал, Гімалаї сумують»

    Телеведучий Дмитро Комаров на каналі «1+1» показав Камбоджу, Індію, Кубу, Болівію та інші країни такими, як ніхто не здогадувався. Він «вивертає» світ і показує його з вражаючих сторін. У кабінеті Дмитра в офісі «Плюсів», де ми ведемо розмову, ніби зібрані шматочки екзотичних країн, у деталях. >>

  • У новинах немає змоги «погратися»

    Упродовж останніх років вибагливі телеглядачі, які цінують свій час, усе частіше відмовляються від перегляду ефірів так званих великих каналів, де навіть у новиннєвих блоках орієнтуються на «інформацію розваг» — інфотеймент. >>

  • Провокатори з мікрофонами

    У Донецьк прибула група з 20 представників російських ЗМІ, перед якими поставлено завдання «фіксації обстрілів мирного населення українськими військовими», а також «консультацій» з організації провокацій, — повідомили в групі «Інформаційний спротив». >>