Потріть сміттєвозу «спинку», бо його не пустять у рейс...

11.03.2004

      Щоранку в понеділок більшість киян прокидається від страшного рипу і торохтіння. Перша думка спросоння — що тріщить по швах рідна багатоповерхівка. Насправді ж це ознака того, що до парадного «доторохтів» сміттєвоз і мотлох із бачків після дводенного чекання нарешті вивезуть. Проте незабаром ситуація може змінитись на краще. Принаймні столичні комунальники обіцяють переглянути графік вивезення сміття в столиці й зробити жорсткішими умови для самих перевізників. Після чого чиститимуть смітники навіть протягом вихідних. А возити відходи на брудних машинах заборонять. Про це «УМ» повідомив начальник Головного управління комунального і готельного господарств та туризму столиці Михайло Шпарик.

      За його словами, через тиждень депутати Київради розглянуть пропозиції його управління «Про затвердження порядку збирання й транспортування відходів (крім токсичних і особливо небезпечних) у Києві». І якщо проект знайде їхню підтримку, то за право вивозити мотлох у столиці треба буде ще й боротися. Так, отримати дозвіл на його транспортування можна буде лише «чепурунам». «Тепер основну увагу звертатимуть на те, щоб перевізники мали спеціальну установку для миття сміттєвозів, машини були охайними і мали парусинові накриття», — пояснив Михайло Шпарик.

      Зараз у столиці близько 70 відсотків робіт виконують тільки шість перевізників із п'ятнадцяти. Втім ініціатори змін запевняють, що нові «розклади» не спричинять монополізацію сфери, а лише наведуть у галузі лад. Зокрема, у проекті для кожного сміттячка виділено й окреме місце. Тверді побутові відходи можна буде вивозити винятково на 5-й полігон, що в Обухівському районі Київської області, або ж на завод «Енергія», а от будівельні та нетоксичні «збуватимуть» на шостому полігоні столиці.

      Нині ж непотріб деякі недбалi перевізники просто не довозять до утилізаторів. Економлячи на пальному, спритні водії часто викидають смiття одразу за межею міста у лісі чи просто біля дороги. За останніми підрахунками, попід Києвом є 80 (!) несанкціонованих звалищ. Щоб уникнути таких незаконних викидів, столична влада за кілька років планує оснастити машини перевізників чіпами, на яких з'являтиметься довідка, де сміттєвоз позбувся вантажу. З такими «жучками» витрусити бруд при дорозі наважиться мало хто.

      Утім за комфорт киянам доведеться і більше платити. Восени цього року сміттєперевізники збираються оголосити про подорожчання плати за вивезення сміття. «Тариф не змінювався з 1998 року, але ж тоді літр пального коштував 42 копійки, а тепер — більше гривні, а сміттєвози як возили сміття, так і возять», — пояснив Михайло Шпарик. Проте на скільки дорожче братимуть за комфорт і чистоту комунальники, поки що не вирішили.

  • Навiщо Києву вулиця Табiрна,

    ...Я вийшов iз вулицi Пилипа Орлика, повернув на Михайла Грушевського, пересiк Богдана Хмельницького, спустився на Петра Сагайдачного... Сьогоднi в це важко повiрити, але чверть вiку тому про такi назви годi було й думати. Справдi, в перший рiк Незалежностi столиця України ввiйшла з вулицями Ленiна, Свердлова, Дзержинського, Жданова, Кiрова, Куйбишева, Орджонiкiдзе, Менжинського, Володарського, Косiора, Постишева, Мануїльського, площами Жовтневої революцiї, Ленiнського комсомолу, Брежнєва тощо. Та що там вулицi та площi, найпрестижнiшi центральнi райони столицi iменувалися Ленiнський, Радянський, Жовтневий, Московський, Ленiнградський, а в цих районах найошатнiшi вулицi носили iмена класикiв марксизму-ленiнiзму, росiйських революцiонерiв, агентiв ленiнської «Іскри» та мало не всiх членiв ленiнсько-сталiнського ЦК. >>

  • Розшукується дизайнер

    Будь-яку потрібну та корисну справу можна зіпсувати. Власне, для цього достатньо грати не за встановленими правилами, а за тими, що відповідають кон’юнктурі сьогоднішнього дня. Киянам обіцяли відкритий конкурс, на якому обиратимуть головного архітектора міста. >>

  • Митарства українського трамвая

    Кілька місяців тому на розширеному засіданні Ради директорів підприємств, установ та організацій міста Києва було підписано угоду про об’єднання зусиль київської міської влади та бізнесу щодо розвитку внутрішнього ринку задля сталого економічного розвитку міста. Свої підписи під документом поставили міський голова Києва Віталій Кличко, президент Українського союзу промисловців і підприємців Анатолій Кінах та голова Ради директорів підприємств, установ та організацій Києва Олександр Осадчий. >>

  • Чи повернуть киянам Довженків кінотеатр?

    Із плином часу залишається все менше тих, хто пам’ятає про кінотеатр імені Олександра Довженка, який колись розташовувався на проспекті Перемоги, 24а. Цю не надто ошатну споруду було знесено кілька років тому, і на її місці має з’явитися сучасний кінокомплекс. >>

  • Київ без крил

    У митрополичих палатах у «Софії Київській» того дня збирали підписи під зверненням до Кличка і Порошенка передати під музей авіації будинок сім’ї Сікорських на Ярославовому Валу, 15-б і перейменувати аеропорт «Київ» (Жуляни) на честь Сікорського. Підписатись під одним зі звернень не виходило. Активісти обидві вимоги оформили в одному листі. >>

  • Де сидять художники?

    Київ усе більше переймає європейські традиції, наповнюючи вулиці креативними елементами вуличного дизайну — від паркових скульптур на Пейзажній алеї та лавочок у вигляді чашок на Прорізній до розмаїтих нетривіальних «пам’ятників» — Їжачку в тумані, закоханим ліхтарям, табуреткам. >>