Похмура нація

03.09.2008
Похмура нація

Психологи кажуть: чим більше людина посміхається, тим краще вона себе почуває. Українці ж, на жаль, не так часто дарують посмішку оточуючим. Такий результат дало соціологічне дослідження, проведене влітку в столиці нашої держави. Дослідники хотіли дізнатися, як часто посміхаються кияни, що їм заважає частіше усміхатися і наскільки впливає здоров’я зубів на поведінку людини, на рішення — посміхнутися чи ні.

 

Діти не повинні боятися зубного лікаря

«Ми проводили інтерв’ю на вулицях Києва, в різних його районах, — каже директор аналітичного центру «Соціоконсалтинг» Ірина Демченко. Опитали 800 респондентів різного віку (від 18 років і старше), статі та соціального становища. З’ясувалося, що 45 відсотків респондентів посміхаються менше двох разів на день або ж не посміхаються взагалі. І тільки 55 відсотків опитаних кажуть, що вони посміхаються від двох до десяти разів або частіше. Щиро кажучи, для мене було несподіванкою отримати саме такий результат. Я сподівалася, що більшість респондентів скажуть, що вони посміхаються від двох до десяти разів на день. Як на мене, це нормально. На жаль, більшість виявилася набагато похмурішою. Чому? Я не вірю, що 45 відсотків киян останнім часом стикались із великими трагедіями. Не вірю, що таку кількісь людей непокоять настільки серйозні проблеми, що чоловіки й жінки не можуть забути про це і посміхнутись просто так — гарній погоді, дитині тощо».

При цьому кожен третій респондент вважає, що саме характер не дозволяє часто дарувати людям посмішки. 17 відсотків кажуть, що приховувати посмішку доводиться через поганий стан зубів. Але більшості заважають особисті проблеми. Коли ж дослідники проаналізували відповіді тих респондентів, які не посміхаються взагалі або посміхаються менше двох разів на день, тут уже кожен третій зазначив, що стримує посмішку саме через незадовільний стан зубів.

«95 відсотків респондентів зазначили, що вони чистять зуби, — констатує головний дитячий стоматолог МОЗ України Наталя Савичук. — Але вони в переважній більшості переоцінюють себе — здійснюють чищення або нерегулярно, або неправильно. Загалом нам треба підвищувати свій рівень знань про правила догляду за порожниною рота». За словами пані Савичук, освітня програма «Місяць здорової усмішки», яку спільно проводять компанія «Колгейт» та Асоціація стоматологів України, розширює знання людей про гігієну зубів і сучасні методи догляду за порожниною рота: «Важливий аспект програми — нове співробітництво між лікарем і пацієнтом, — каже Наталя Савчук. — Як дитячий стоматолог скажу, що у нас є проблема — маленьку дитину приводять до дантиста не для того, щоб лікар порекомендував засіб для профілактики, а щоб він надав невідкладну допомогу, коли дитині боляче. Такі стосунки не можуть складатися добре. Тому важливо, щоб і дорослі, і діти зверталися до лікаря за профілактичною допомогою, щоб на обличчях українців ми могли частіше бачили стоматологічний знак якості — посмішку».

Увага: конкурс!

Упродовж найближчих днів, до 9 вересня включно, кожен мешканець України — незалежно від віку, статі й місця проживання — може взяти участь у конкурсі на найздоровішу посмішку. Що для цього треба? По–перше, мати гарні зуби та ясна. Побиті карієсом чи вражені зубним каменем ікла та різці однозначно не сподобаються прискіпливому журі. По–друге, знайти у своєму місті спеціальний «Патруль з пошуку посмішок» — групу дівчат і хлопців, які мають відповідні позначки на одязі. Промоутери вас сфотографують, запропонують заповнити спеціальну анкету. Далі ваш знімок потрапить до загальної бази й буде розміщений на сайті http://www.colgatesmile.com.ua. Щоправда, патрулі працюють на центральних вулицях і площах лише шести міст–«мільйонників»: Києва, Одеси, Львова, Харкова, Донецька та Дніпропетровська. Якщо ви мешкаєте в іншому населеному пункті, то можете завантажити своє фото або знімок своєї дитини (обов’язково з усмішкою!) безпосередньо на названий сайт, попередньо заповнивши реєстраційну анкету. А далі залишиться тільки чекати 12 вересня — у Міжнародний день здоров’я зубів будуть оголошені результати «усміхненого» змагання.

Журі обере серед учасників акції двох переможців, які отримають головний приз — подорож на двох до Діснейленду. Перший переможець буде обраний серед усіх фотографій, розміщених на сайті. Другий — серед представників географічної області України, яка представить в акції найбільшу кількість учасників.

Як розповів «УМ» директор з марке­тингу компанії «Колгейт–Палмолів Ук­раїна» Ларс Біркенстадт, конкурс є частиною щорічної акції «Місяць здорової усмішки», яка проводиться вже десятий рік поспіль за підтримки Асоціації стоматологів України.