Cорочка на десятьох. На рік

18.07.2008

Одноденний робочий візит Прем’єр–міністра на Тернопільщину почався з відвідин ВАТ «Текстерно» — колишнього бавовняного комбінату. Процвітаюче в радянські часи підприємство–гігант у роки незалежності було геть занепало. Та з приходом у 2005–му нових господарів було повністю реконструйоване, переоснащене сучасним високотехнологічним обладнанням і знову є лідером вітчизняної текстильної промисловості. Якість екологічно чистої бавовняної тканини, яку виробляє «Текстерно», повністю відповідає міжнародним стандартам. Однак при всій добротності фабрика не в змозі конкурувати зі значно гіршою за якістю, зате відчутно дешевшою продукцією, наприклад, китайського виробництва.

Труднощі «Текстерно» чітко відображають загальні проблеми української легкої промисловості. Цифри, які назвала Юлія Тимошенко під час наради з керівниками підприємств галузі, справді вражають. Так, обсяг виробництва в порівнянні з 1990 роком скоротився в десять разів, виробництво тканин — в 11, чоловічих сорочок — у 19 (нині на десятьох чоловіків в Україні випускається одна сорочка на рік), жіночих суконь — у 60 разів. А дитячий одяг у нас тепер узагалі фактично не виробляють.

Серед причин занепаду вітчизняної легкої промисловості Прем’єр–міністр назвала, зокрема, засилля імпорту (особливо «чорної» та «сірої» контрабанди), задорогі кредити на технічне переобладнання, величезний відтік кваліфікованих спеціалістів через низьку зарплату, орієнтованість в основному на той же імпорт держзамовлень.

Завершуючи нараду, Тимошенко запропонувала присутнім «без прикрас» висловити свої думки і надати конкретні пропозиції щодо концепції розвитку галузі. Після детального їх вивчення і узагальнення, за словами Прем’єрки, має бути вироблений план порятунку легкої промисловості України, проект якого від нинішнього Міністерства промислової політики було роздано для вивчення й обговорення.