Вимите мито для автопрому

05.06.2008

Цим документом передбачено «обнуління» багатьох позицій імпортного мита, а також зниження його середньозваженої ставки з 7,02 до 5,6 відсотка.

Головною мотивацією прийняття такого рішення є приведення зовнішньоторговельних тарифів у відповідність до зобов’язань, які взяла на себе наша держава перед членами СОТ (до якої нас офіційно прийняли майже місяць тому).

 

Кому — мито, кому — відстрочка

Прийняті зміни стосуються майже всієї товарної групи. Відстрочку ставок ввізного мита до початку наступного року отримають лише певні товарні позиції. Це кістки, фарш із м’яса і птиці, автомобільна промисловість, шоколадні вироби і продукти виноробництва.

Як сказав колишній міністр економіки, а нині голова комітету парламенту з податкової та митної політики Сергій Терьохін, для цієї групи товарів передбачено перехідний період. «Ми маємо передбачити компенсаційний механізм для цих груп і галузей, бо їх значення для економіки дуже важливе. Наприклад, у виноробстві працює понад 1,2 млн. громадян, ця галузь є дуже важливою і для багатьох членів СОТ, але ми маємо подбати про свої інтереси.

Прийняті нами зобов’язання передбачають нульову митну ставку на сухі вина, а також коньячні спирти. Крім того, нові митні правила несуть серйозні проблеми всьому аграрному комплексу і машинобудівній галузі. Аби уникнути проблем, уряд має вже найближчим часом запропонувати пакет відповідних дій для найбільш вразливих галузей, особливо це актуально з різкою ревальвацією гривні і збільшення імпорту».

У коментарі для «УМ» у МінАПЕКа відверто сказали, що зменшення імпортного мита на два відсотки поставить на коліна не один сектор сільськогосподарського відомства. Насамперед молочну галузь, хмелярство та інші. Тут розробляють свої пропозиції для вирішення цієї проблеми.

Ціни на авто знизяться, але для багатих

Хто справді може нині поки радуватися новим змінам, так це вітчизняні автовиробники. Змінами до закону передбачено, що з 1 січня 2009 року ввізне мито на автомобілі з об’ємом двигуна від 1 до 2,2 літра (нові й так звані «б/у» — до п’яти років експлуатації і більше) буде знижено з 25 до 10 відсотків.

З дня набуття чинності новозмін на десять відсотків подешевшають лише авто, двигуни яких перевищують 2,2 літра. Тобто машини представницького класу, які пересічному українцю майже не доступні. Переважна більшість наших співвітчизників купує недорогі авто.

До речі, уряд України ще раніше доручив Державній митній службі з 12.00 16 травня цього року здійснювати процедуру митного оформлення імпорту з урахуванням нових ставок ввізних мит, погоджених Україною із СОТ. Автодилери почали ввозити машини за новими правилами і зменшувати їхню вартість. Тепер, коли Верховна Рада визначилася зі ставками, продавці автомобілів будуть змушені повернути ціни на попередній рівень. А за цей час було ввезено чимало автомобілів.

Як сказав у коментарі для «УМ» керівник одного відомого автосалону, «ми закуповували автомобілі за зниженим митом, відповідно до листа Держмитслужби, тепер, аби не втратити своє реноме перед клієнтами, змушені продавати їх, певною мірою, собі у збиток».

Що це дасть нашому автопрому? Передусім, перехідний період дасть можливість завершити інвестиційні проекти зі зведення низки нових вітчизняних автозаводів із повним циклом виробництва машин і підготуватися до ще більшої конкуренції.

У свою чергу, експерти автомобільного ринку скептично ставляться до цієї тимчасової затримки зі зменшенням мита. Вони переконані, що наші громадяни, швидше, відкладуть придбання доступного імпортного автомобіля до наступного року, ніж почнуть віддавати перевагу вітчизняному.