Ударимо по клавішах

26.10.2007
Ударимо по клавішах

Ноутбук зручніший і мобільніший за його стаціонарного колегу. (Фото Івана ЛЕОНОВА.)

Ноутбук — справа тонка

На ринку сучасних персональних комп’ютерів ноутбуки тримають безперечне лідерство з продажу. Здебільшого такий шалений інтерес з боку споживачів викликаний зручністю експлуатації цієї «машини» та її відносно невисокою вартістю. Якщо, наприклад, ще років п’ять тому ноутбук коштував удвічі дорожче від звичайного ПК, то тепер їхні ціни майже однакові. «І все–таки не варто чекати суттєвого зменшення вартості ноутбуків, — зауважують в офіційному представництві Hewlett–Packard в Україні. — Хоча вже найближчим часом фактично за ту ж саму ціну споживач отримає більш функціональний, удосконалений та навіть стильний ПК».

Серед усіх «плюсів» ноутбука покупців приваблює, перш за все, маленький розмір, можливість завжди тримати його «при собі», нешкідливий для здоров’я плаский РК–дисплей та можливість автономної роботи. На ньому можна обробляти фотографії, дивитися кіно, писати тексти, грати в ігри, слухати музику, зберігати архіви, листуватися. Складніші операції — робота з графічним дизайном чи звуковим монтажем — потребують потужнішого процесора та відеокарт, а значить, і грошей близько двох тисяч доларів.

Згідно з дослідженням ринку ноутбуків, що проводив холдинг A Ventures Group, за перше півріччя 2007 року українці витратили 173,5 млн. доларів США на придбання ноутбуків. Таким чином, за шість місяців було продано 213 тис. комп’ютерів, а це вдвічі більше, ніж за минулий рік. Експерти центру зазначили, що серед основних гравців на ринку в Україні можна назвати марки тачподів Asus, Aser, Toshiba, HP. Щодо інших виробників, то їхня частка значно менша, а відповідно, і популярність теж.

Як зазначають продавці, у 2007 році найбільшим попитом користуються ноутбуки, вартість яких не перевищує 800 у. о. Проте останнім часом спостерігається тенденція до збільшення кількості продажу компактних ПК, вартість яких від 1500 у. о. Це пов’язано з тим, що комп’ютери цього цінового сегмента можуть замінити повнофункціональний настільний персональний комп. Можна купити «машину» вартістю і від 2500 у. о., проте найчастіше їхня ціна висока не за рахунок супертехнологій, а через крутий дизайн. При цьому їхні функціональні показники, як зазначають спеціалісти, оцінюються як «середні».

Найпопулярнішими на сьогодні є ноутбуки на базі процесорів Intel із діагоналлю монітора 15 дюймів. Як зауважують знавці, знайти аналог Intel, що демонстрував би такий самий рівень функціональності та швидкості дії, поки дуже важко.

Декілька слів про...

«Серед лідерів продажу ноутбуків — моделі марок Asus, Aser, Toshiba, HP», — розповів «УМ» Георгій, продавець–консультант магазину «Комп’ютерленд». По­пулярністю користуються також ноутбуки LG, Sony, Samsung та Apple. Переважна більшість тачподів Asus функціонує на базі процесора Intel Core Duo зі встановленою операційною системою Windows Vista. Оперативна пам’ять представників марки Asus зазвичай — 512 мегабайт, а жорсткий диск — 80 гігабайт. Розмір екрана переважно 15 дюймів, хоча є й 17. Вага кожного ноутбука не перевищує 2,5 кілограма (враховуючи і вагу батареї), що є абсолютною нормою для компактних ПК. Вартість таких комп’ютерів коливається в межах від 555 у. о. до 2700 у. о.

Компанія Aser входить у п’ятірку провідних світових постачальників комп’ютерної техніки. Найпопулярніші моделі цієї марки побудовані на базі процесора Intel Centrino Duo, що у поєднанні з потужним відеоадаптором NVIDIA з 128 мегабайт власної відеопам’яті. Широкоформатний дисплей 15,4 дюйма, що підтримує технологію Acer Crystal Brite, і вмонтований оптичний привід DVD–Super Multi дають можливість переглядати всі фільми. Ноутбуки Aser оснащені приладом для читання флеш–карт п’яти форматів. Вартість таких комп’ютерів від 800 у. о.

Компанія Hewlett–Packard пропонує своїм клієнтам потужні ноутбуки, складені на базі процесорів Intel Corе Duo, з монітором 14—17 дюймів, вагою 2,7 кілограма, з можливостями автономної роботи від 2,5 до 5,5 години. Суперсучасна комплектація таких «машин» може абсолютно замінити звичайний стаціонарний ПК. Не дивно, що популярність ноутбуків НР та їхня вартість одні з найбільших. Окремі «екземпляри» досягають у вартості від 500 до 3 тис. у. о.

Ноутбук для Попелюшки

У тому що жінки завжди прагнуть мати все найкраще — сумнівів мало: вишукані коштовності, парфуми, ексклюзивний одяг, дорогі авто. Якщо поява суто жіночих моделей мобільних телефонів нині сьогодні вже не дивує нікого, то виробництво «жіночих» ноутбуків поки що — екзотика.

Тож які критерії є головними для дам при виборі лептопа для власного користування? Навряд чи якась модна Барбі запитає у консультанта про те, на базі якого процесора функціонує комп’ютер і взагалі яка його потужність. Натомість кожна друга звертає увагу на дизайн, колір, оформлення, вагу, час автономної роботи батареї та виробника. Для когось критерієм є популярність та розрекламованість ноутбука, для іншої — малюнки та прикраси на корпусі, а ще для когось (є усе ж і такі) — строгий та водночас простий дизайн та об’єм оперативної пам’яті. Проте думки майже всіх дам сходяться на тому, що ноутбук має бути компактним, легким та достатньо функціональним.

Серед найпопулярніших «жіночих» моделей тачподів — екземпляри рожевих, червоних та срібних кольорів. Наприклад, Samsung Q300 має гарні функціональні характеристики, яскравий глянцевий екран, потужну стереосистему, що забезпечує якісне звучання, та абсолютно безшумний у роботі, оскільки не має вентиляторів. Важить така штукенція близько одного кілограма. Інший жіночий ноутбук — Sony VAIO. Цей екземпляр виконаний у рожевих тонах з урахуванням усіх «дівочих потреб». Він оснащений потужним процесором Core 2 Duo та енергозберігаючим 13–дюймовим дисплеєм із технологією XBRITE–ECO. Щоправда, він суттєво важчий за попередній — на 1,3 кілограма. До речі, окрім рожевого, цей ноутбук випускають і в блакитному, і в чорному, і навіть у зеленому кольорах. Не менше відповідає жіночому образу і тачпод від Apple MacBook. Він виконаний у білому кольорі та функціонує на базі процесора Intel Core Duo. Вартість усіх вищеназваних моделей коливається в межах від 800 до 1500 у. о. Краса сьогодні коштує дорого.

Коли ноутбук ламається...

На жаль, нема нічого вічного. Ламаються навіть найсучасніші «Мерседеси», що коштують величезні гроші, а про ноутбуки й говорити годі. Усунення поломки досить часто обходиться набагато дорожче, ніж сам комп’ютер. За останні роки, завдяки новітнім розробкам, комп’ютери стали надійнішими, проте й досі майже кожний шостий ноутбук потребує ремонту вже після року роботи. Вірогідність того, що тач­под вийде з ладу через рік, — приблизно 15%, а через чотири роки — 22%. Загалом, як розповідають у сервісних центрах, кількість поломок зменшується з року в рік, що, погодьтесь, не може не тішити.

Якщо кілька років тому дисплеї у ноутбуках бились досить часто, то сьогодні основною проблемою для тачподів є материнські плати та жорсткі диски. На ці два елементи припадає майже половина всіх проблем і це призводить до загальної поломки комп’ютера. «У цілому ці елементи доволі надійні. І це не залежить від того, ноутбук це чи звичайний стаціонарний ПК. Основна причина в тому, що з ноутбуками поводяться необережно», —кажуть у сервісних центрах.

Якщо розділити всі поломки на дві групи, то отримаємо гарантійні та негарантійні несправності. Найпоширенішими в даній справі є, безумовно, не гарантійні варіанти. Як розповідають спеціалісти, найчастіше тачпод приносять до сервісного центру після того, як виллють на нього чай, каву чи ще якийсь напій. У найкращому разі таке купання загрожує псуванням клавіатури, а в найгіршому — замиканням у материнській платі. Як свідчить статистика, такі поломки складають третину «ремонтних випадків». Звідси головне правило — пийте свою каву де завгодно, тільки не над «головою» свого улюбленого ноутбука!

Рідше до сервісного центру звертаються через розбиту матрицю. Вона, до речі, відновленню не підлягає, а її заміна може коштувати як половина ноутбука. Як так може статися? Та дуже просто: досить раптово сісти на тачпод.

Мораль у цієї байки така: ставтесь до ноутбука, як до тендітної дівчини, і тоді з ним усе буде добре.

 

ВАЖЛИВІ ДЕТАЛІ

Перед тим як купувати ноутбук, бажано визначитись, для чого саме він вам потрібен. Від цього залежать основні характеристики вашого майбутнього тачпода.

Чим більший розмір екрана, тим комфортніша робота з ноутбуком. Наприклад, екрани з розміром 16 дюймів дозволяють збільшити максимальне розширення зображення до 1280х1024 пікселів, а це ефективно при роботі в Excel тощо. Проте, оскільки від розміру екрана напряму залежить і розмір самого комп’ютера, ви маєте визначитись: що для вас головне — компактність тачпода чи комфортність роботи за ним. Сучасні TFT–екрани забезпечують досить високу якість зображення. Вони не створюють додаткового навантаження на очі і, відповідно, не шкідливі для зору.

Намагайтеся знайти дисплей з антиблоковими фільтрами або з технологією BrightView. Дисплеї з використанням таких технологій, як зауважують фахівці, мають підвищену яскравість, контрастність та чіткість зображення.

Вільний бездротовий доступ до мережі інтернет з вашого мобільного комп’ютера можливий завдяки технології Wi–Fi.

Доступ до сервісів на основі Wi–Fi зазвичай існує в інтернет–центрах, кафе, готелях, аеропортах. У аеропорту «Бориспіль», наприклад, така система діє на другому поверсі. На території України Wi–Fi–доступ є поки що в найбільших містах. Тариф зазвичай становить 1,5 грн./Мв.

Максимальна дальність передачі сигналу у Wi–Fi–мережі — 100 метрів, однак на відкритій місцевості вона може сягати й більших відстаней (до 300—400 м).

  • Борщ не для бідних

    Ціни на продукти в Україні не те що не падають, а чи не з кожним днем піднімаються все вище, знищуючи всі сподівання людей на краще життя. Чи не єдиним виходом залишається тільки успішне виробництво, яке зможе покрити потреби населення та знизити вартість продукту. >>

  • «Титанік» іде на таран

    Даремно раділи, що нафта дешевшає. Нові реалії продовжують своє повзуче, але впевнене просування вперед спиною. Нормальний борщ уже давно зжерла інфляція. Споживчий кошик для середнього українця розрахований держкомстатом, очевидно, орієнтуючись на мертвих і ненароджених. >>

  • Купонна лихоманка

    Важко уявити людину, яка пройде повз магазин iз вивіскою «Знижки» без найменшого бажання зазирнути всередину! Так уже влаштована людська психологія, що самі лише слова «розпродаж», «знижка», «акція» діють на нас просто–таки магічно. Й умілі маркетологи на цьому почали грати давно: наші гаманці скоро тріснуть від купи дисконтних карток. >>

  • Ціновий «сказ»

    Минулий рік неабияк спустошив гаманці українців: ціни на харчі били багаторічні рекорди, а доходи не додавали оптимізму. Експерти відзначають: несприятливим економічним реаліям в Україні «підіграв» не тільки «дорогий» долар, а й стрімке підвищення цін на продукти на світових ринках: дорожчало усе — цукор, солодощі, молочні продукти, крупи, алкоголь. При цьому якість українських товарів подекуди гіршала — виробники «воюють» за ціну. «Розслаблятися» не радять аналітики українським споживачам і в новому році — готуйте щонайменше зайві 200 гривень щомісяця. >>

  • «Кожух» для оселі

    Із початком холодів українці незлим тихим словом починають згадувати комунальників, усю нашу систему обігрівання квартир та кругленькі суми у квитанціях за комунпослуги. Зігрітися у власній квартирі однаково вдається мало кому, відтак більшість шукає вихід із «морозостійкої» ситуації в оселі. Варіант — самотужки утеплити свою квартиру. Це ефективно, швидко, але досить дорого. Дешево зробити фасад можна тут, а ще дадуть гарантію на утеплення. >>

  • «Зелений змій» із позолотою

    Українським любителям оковитої, як уже повідомляла «УМ», варто готуватися до чергової хвилі подорожчання горілки. Як відомо, Кабмін має намір ввести нові мінімальні роздрібні ціни на горілчані вироби — коньяк та горілку. І якщо зараз мінімальна ціна «зеленого змія» у продажу становить14 гривень за півлітра, то, згідно з проектом Постанови Кабміну, дешевшої горілки від 18 гривень за пляшку (коньяку — 27 гривень відповідно) у магазинах не може бути. >>