Готелі й стадіони будуть

18.10.2007

Спорудження стадіонів, готелів, доріг, аеропортів, соціального житла сьогодні стали першочерговими завданнями в процесі підготовки до «Євро–2012» в Україні. Ці питання, зокрема, обговорювалися під час роботи Міжнародного інвестиційного форуму «ЄВРО–2012: Україно, вперед!», що відбувся у Львові. В його роботі взяло участь 500 представників фірм Європи, Азії та США. Схожі проблеми постали також і перед польськими колегами, з якими львів’яни домовились про організацію спільного проекту з обміну інформацією щодо «Євро–2012». Проект передбачає відкриття спеціалізованих інформаційних та координаційних центрів. Ці структури сформують ще й тому, що, за словами мера Львова Андрія Садового, міська влада Львова взяла на себе функції міста–координатора під час проведення чемпіонату.

Під час роботи Форуму вдалося розв’язати кілька завдань. Зокрема, львів’яни продали земельну ділянку під будівництво чотиризіркового готелю вартістю 19 мільйонів гривень. Адже проблема житла для гостей чемпіонату сьогодні є особливо гострою. Очікується, що до Львова на фінальну частину чемпіонату Європи з футболу у 2012 році приїде 50 тисяч туристів.

За словами мера Львова, місто вже виділило 25 гектарів землі під стадіон і також планує підвести сюди транспортні мережі. Хоча вартість стадіону становитиме не менш як 60 мільйонів євро, питання про те, яким він буде — на 36 тисяч місць чи більше, — ще вирішується. Якщо ж місткість стадіону буде 50 тисяч, то місту потрібно буде 2000 готельних місць 4—5–зіркової категорії. За словами Андрія Ставенка, експерта Федерації футболу України з питань розміщення «Євро–2012», гостей та учасників чемпіонату можуть приймати також міста–супутники, які розташовані в радіусі 70 км від Львова. Наявність у цих містах хороших готелів та аеропортів здебільшого ще під знаком запитання, тому, враховуючи різні категорії гостей, для уболівальників передбачається також будівництво соціального житла та реконструкція гуртожитків вищих навчальних закладів міста. Загалом для реалізації проекту розвитку готельної інфраструктури в Україні потрібно 14 мільярдів євро, а на створення необхідної кількості готельних номерів у Львові – 170 мільйонів євро.

Таке розгорнуте розміщення гостей передбачає також і належну якість доріг та відповідне транспортне забезпечення. Саме тому, окрім спору­дження готелів, наступними проектами до «Євро–2012», які потребуватимуть зовнішніх інвестицій, є будівництво євроколії до Львова. Міське транспортне господарство, за словами мера Львова, також буде оновлюватися та впорядковуватися.

Відомо також, що 30 відсотків уболівальників на такі заходи, як чемпіонат Європи з футболу, прибувають літаками. Неготовність сучасного львівського аеропорту до майбутніх подій очевидна: розташування невдале, злітна смуга надто коротка та й термінал замалий. Для початку вирішено реконструювати аеропорт, що, як пообіцяв мер Львова, дозволить збільшити пропускну здатність Львівського аеропорту до мільйона пасажирів на рік. До вирішення цих питань залучено представників нідерландської консалтингової компанії NACO (Netherlands Airport Consultants B. V.). Саму ж концепцію розвитку аеропору запропонувала австрійська компанія Airport Consulting Vienna, яка має досвід такого проектування в Борисполі. Проте остаточне рішення хто і що робитиме — за міською владою та Міністерством транспорту України.