Шпигунські пристрасті

11.09.2007
Шпигунські пристрасті

Шампанське для лідерів «Макларена».

Сезон «королівських перегонів» сягає свого апогею. І не лише в сенсі спортивної інтриги. Минулого тижня отримав новий розвиток детектив, пов’язаний зі шпигуванням команди «Макларен–Мерседес» проти «Феррарі». Нагадаємо, в липні Всесвітня федерація автоспорту (ФІА) вже розглядала цю справу, але не змогла довести використання британською «стайнею» інформації, отриманої протиправним чином у «Скудерії». Але тепер президентові ФІА Максу Мослі стали відомі якісь нові обставини в цьому шпигунському скандалі, і він надіслав лист пілотам «Макларена», вимагаючи від них, по суті, свідчень проти власної команди. Потрібно розповісти, які саме дані надавав «Срібним стрілам» колишній менеджер італійської «стайні» Найджел Степні. І Фернандо Алонсо перед етапом у Монці щось розповів із цього приводу представникам ФІА. Черговий розгляд справи намічено на 13 вересня. Подейкують, чемпіон світу «заклав» деяких своїх партнерів, хоча сам Фернандо це спростовує.

Такий поворот лише додав пікантності суперництву двох гонщиків «Макларена» — Алонсо і Хемілтона. На Гран–прі Італії вони посіли дві стартові позиції за підсумками кваліфікації і зберегли такий статус–кво у головній гонці. Дебютант фактично не мав шансів обійти чемпіона — лише одного разу їхні боліди зблизилися на небезпечну відстань. Іспанський гонщик уперше виграв етап у Монці, в результаті відставання Алонсо від Хемілтона в загальному заліку скоротилося до трьох очок. До закінчення сезону лишається ще чотири етапи, наступний — цього тижня в Бельгії, і в боротьбі за чемпіонство все ще може змінитися.

А от доля Кубка конструкторів уже зрозуміла. Якщо ФІА не вдасться до якихось штрафних санкцій, пов’язаних зі «шпигунською» історією, «Феррарі» практично не матиме шансів наздогнати британську команду. Визначальним для відповіді на це питання став якраз домашній Гран–прі, на якому «Скудерія» виступила дуже невдало.

Почалося з того, що у кваліфікації Кімі Райкконен потрапив у аварію, вдарившись у гумові відбійники, тож стартував у неділю з п’ятої позиції, на новій машині і з забитою шиєю. Його партнер Феліпе Масса в цій гонці уже в першому повороті отримав хоч і несильний удар у заднє колесо від Хемілтона, але на десятому колі змушений був зійти з дистанції. Надія була лише на Райкконена, однак він вище голови не стрибнув. Переважна більшість гонщиків використала тільки один піт–стоп, тож фін ішов на першій позиції лише одного разу. А за десять кіл до фінішу внаслідок майстерного обгону у виконанні Хемілтона Райкконен позбувся і другого місця.

Після гонки Кімі визнав, що було очевидно з самого початку цих перегонів: на даний момент боліди «Макларена» легші й досконаліші, ніж «Феррарі», тож «Скудерія» повинна щось міняти в технічному плані перед наступними етапами.

 

ТАБЛО

13–й етап чемпіонату світу.

Гран–прі Італії.

Монца, «Аутодромо націонале». 306,720 км (53 кола)

Залікова вісімка: Алонсо («Макларен–Мерседес») — 1:18.37,806; Хемілтон («Макларен–Мерседес») — +0.06,0; Райкконен («Феррарі») — +0.27,3; Хайдфельд («БМВ–Заубер») — +0.56,5; Кубіца («БМВ–Заубер») — +01.00,5; Росберг («Уїльямс») — +01.05,8; Ковалайнен («Рено») — +1.06,7; Баттон («Хонда») — +1.12,1.

Загальний залік пілотів: Хемілтон — 92 очки, Алонсо — 89, Райкконен — 74, Масса («Феррарі») — 69, Хайдфельд — 52, Кубіца — 33, Ковалайнен — 21...

Кубок конструкторів: «Макларен» — 181, «Феррарі» — 143, «БМВ–Заубер» — 86, «Рено» — 38, «Уїльямс» — 25, «Ред булл» — 16, «Тойота» — 12, «Супер Агурі» — 4, «Хонда» — 2.