«Червоним» - очки, «срібним» - досвід

03.07.2007
«Червоним» - очки, «срібним» - досвід

Кімі Райкконен із призом Гран-прі Франції.

        Повернення «королівських перегонів» у Європу зовні стало тріумфальним для «Феррарі» - італійська «стайня» вперше в сезоні посіла два перші місця на подіумі. Проте найцікавіші деталі французького етапу не знайшли свого відображення у статистичних показниках. Якщо «Скудерія», маючи досить злагоджену команду технічного персоналу, занадто акцентує увагу на стратегії, то її конкуренти з «Макларена» звертають увагу на «людський фактор» і мають усі підстави вважати перегони в Маньї-Кур дуже корисними для своїх пілотів.

      По-перше, 22-річний лідер загального заліку «Ф-1» Льюїс Хемілтон одержав перший неприємний, але повчальний досвід, коли конкурент обходить тебе вже на старті. Після кваліфікації темношкірий британець, немов сосиска у хот-дозі, опинився між двома «червоними» - Філіпе Массою та Кімі Райкконеном. До цього Льюїс демонстрував уміння утримувати лідируючу позицію, яку йому забезпечували здебільшого чудові технічні можливості боліда. А вперше зіткнувшись із несподіваною атакою, Хемілтон розгубився. «Не розумію, що сталося, - скаже він після фінішу. - Лише побачив, як ще до першого повороту повз мене пролетів Райкконен». І все ж у британській «стайні» задоволені результатом, адже їхній молодий обдарований пілот тепер навчений і таким сценарієм. Крім того, Хемілтон знову зійшов на подіум - як і на всіх попередніх етапах. І на домашній трасі у Сильверстоуні Льюїс дебютуватиме в офіційних змаганнях як лідер «королівських перегонів». Більше того, у рідні пенати Хемілтон приїде з іще більшим відривом від свого партнера і переслідувача у загальному заліку, ніж до французького етапу!

      А Фернандо Алонсо на Гран-прі Франції був, по суті, єдиним гонщиком, який показав справді найвищий пілотаж. Через проблеми з коробкою передач іспанець не вийшов на третю сесію кваліфікації, тож змушений був стартувати аж із десятої позиції. Проте це тільки сприяло підвищенню видовищності перегонів. Попереду нічого цікавого не було - два червоні боліди гралися у свою «стратегію» з піт-стопами, за ними обережно тримався вражений Хемілтон. А Фернандо тим часом демонстрував те, чим «Формула-1» зачаровує мільйони прихильників. Успішні поєдинки Алонсо проти Хайдфельда й Фізікелли стали справжньою окрасою перегонів. Німець та італієць були змушені спасувати перед настирливістю й майстерністю чемпіона світу і пропустити його на п'яте місце! Але командна стратегія «Макларена», яка розробляється заздалегідь і не змінюється в останній момент, звела зусилля Фернандо нанівець. Після піт-стопів і тактики «не повністю заповнених баків» герой траси незмінно повертався позад тих, кого з такими зусиллями обходив. Врешті «король» стомився, задовольнившись сьомим заліковим місцем.

      На тлі пілотів «Макларена» тріумфатори з італійської «стайні» виглядали «занудами». Феліпе Масса весь час скаржився на «трафіки», які йому завадили гідно боротися з партнером, і натякнув, що Райкконену допоміг лише пізніший заїзд у бокси на дозаправлення. Натомість володар головного призу - Кімі Райкконен, який у Франції здобув другу перемогу в сезоні, першу - в Маньї-Кур та 11-ту - в кар'єрі, підкреслив, що «Феррарі» не вибула з боротьби. Мовляв, ми багато працювали над удосконаленням техніки та стратегії, і тепер це даватиме результат.

 

ТАБЛО

8-й етап чемпіонату світу. Гран-прі Франції (Маньї-Кур)

      Залікова вісімка: Райкконен («Феррарі») - 1:30.54,200; Масса («Феррарі») - +2,414; Хемілтон («Макларен-Мерседес») - +32,153; Кубіца («БМВ-Заубер») - +41,727; Хайдфельд («БМВ-Заубер») - +46,801; Фізікелла («Рено») - +52,210; Алонсо («Макларен-Мерседес») - +56,516; Батон («Хонда») - +58,885.

      Загальний залік: Хемілтон - 64, Алонсо - 50, Масса - 47, Райкконен - 42, Хайдфельд - 30, Кубіца - 17, Фізікелла - 16, Ковалайнен («Рено») - 12...

      Кубок конструкторів: «Макларен-Мерседес» - 114, «Феррарі»- 89, «БМВ-Заубер» - 48, «Рено» - 28, «Уїльямс» - 13, «Тойота» - 9, «Ред булл» - 6, «Супер Агурі» - 4, «Хонда» - 1.